Obiectiv: poziţia de lider

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 29 august 2017 278 afişări  

Prezentă în 150 de ţări, Gefco se află în topul celor mai mari operatori logistici din lume. A obţinut o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro în 2016 şi are 12.000 de angajaţi pe cinci continente. Jérôme Chevrolet, director general al Gefco România, şi Luc Nadal, ceo-ul Gefco Group, vorbesc despre importanţa României în planurile regionale ale companiei şi despre transformările prin care trece sectorul logistic.

Obiectiv: poziţia de lider
Obiectiv: poziţia de lider deschide galeria

Considerăm că rezultatele pe 2016 au fost foarte bune, iar succesul s-a datorat  în primul rând mărimii reţelei Gefco din această parte a lumii şi în al doilea rând echipei din România, care a construit prezenţa locală a Gefco în urmă cu 12 ani“, a explicat Jérôme Chevrolet, director general al Gefco România. ”Poate am avut mai mult succes în zona de logistica vehiculelor finite (FVL – finished vehicles logistics), dar în general am crescut în toate sectoarele de activitate. Pentru anul acesta semnele sunt pozitive.“ Aflată între primii zece integratori logistici europeni şi pe poziţia de lider global în logistica vehiculelor finite, Gefco a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de peste 4 miliarde de euro.

Anul trecut, GEFCO România a generat venituri de 60 de milioane de euro; pe segmentul logisticii vehiculelor finite, compania a transportat 172.000 de unităţi, în creştere cu 9% faţă de 2015. Pe segmentul de transport aerian, filiala locală a gestionat în jur de 800 de livrări cu o greutate cumulată de peste 1.000 de tone.

Potrivit ZF, piaţa de logistică şi transport din România se ridică la o valoare de 30 de miliarde de lei (6,7 miliarde euro), în care cei mai mari 20 de jucători au o cotă de piaţă de 15%. |n total, în transportul rutier de mărfuri activează aproape 30.000 de companii. |n România sunt înmatriculate aproape 70.000 de camioane, iar piaţa creşte cu un ritm de două cifre în ultimii ani. Vânzările de camioane grele, de peste 16 tone, au închis anul 2016 cu un volum de aproape 8.700 de unităţi, în creştere cu peste 25% comparativ cu anul anterior, în condiţiile în care firmele de transport au continuat să-şi reînnoiască flotele şi chiar să le extindă.

România are un potenţial excelent, o localizare strategică şi un context de business din ce în ce mai solid, crede Luc Nadal, CEO-ul global al Gefco. ”Economia înregistrează una dintre cele mai rapide creşteri din Uniunea Europeană, iar afacerile noastre pe plan local merg foarte bine şi ne mândrim cu o prezenţă puternică pe piaţa de logistică“, spune Nadal. ”Gefco România este extrem de puternică pe sectorul logistica vehiculelor finite, mai ales pe zona de cale ferată; mai mult, de-a lungul ultimilor trei ani am câştigat experienţă şi în zona transportului aerian. Gefco gestionează în prezent jumătate din vehiculele produse în România, dar s-a diversificat şi portofoliul de clienţi – de la producţie industrială, electronice, agricultură până la FMCG şi farma.

„Principalul obiectiv pentru acest an este creşterea portofoliului de clienţi şi extinderea gamei de servicii oferite acestora, explică Jérôme Chevrolet. ”Din punctul de vedere al veniturilor, ne aşteptăm la o creştere frumoasă. |n ceea ce priveşte logistica vehiculelor finite, cota noastră de piaţă este foarte mare, fiind lideri, iar scopul este de a păstra această poziţie şi de a ne asigura că serviciile noastre sunt competitive.“ Cu o reţea internaţională, care include 300 de sedii, Gefco oferă soluţii de logistică personalizate pentru a sprijini dezvoltarea clienţilor săi internaţionali. Creşterea de 1,3% a cifrei de afaceri în 2016 a fost determinată de îmbinarea unei performanţe bune a pieţei auto europene şi a accentului puternic pe care grupul l-a pus pe clienţii strategici.

Indicele EBITDA a crescut la 172,8 milioane de euro, reprezentând o creştere de 32,1% comparativ cu 2015. |n 2016, integrarea cu succes a IJS Global, o companie olandeză specializată în freight forwarding, a intensificat prezenţa Gefco la nivel mondial, precum şi oferta sa în cele mai mari zone de freight forwarding din lume în China, Asia de Sud şi Australia, pe lângă SUA. Cumpărarea IJS Global a permis grupului să crească numărul de filiale la 45 şi să ofere clienţilor săi industriali o ofertă logistică globală pe cinci continente. |n plus, deoarece compania olandeză este specializată în transportul de produse farmaceutice, high-tech şi aerospaţiale, această achiziţie a accelerat, de asemenea, diversificarea portofoliului clienţilor Gefco.

”În 2017, planurile sunt legate atât de păstrarea poziţiei de lider cât şi dezvoltarea activităţilor de depozitare, de transport aerian, maritim sau pe căi ferate. |n ceea ce priveşte oferta de reusable packaging, deja lucrăm la mai multe soluţii pentru a livra cutii de plastic şi containere către spaţiile de producţie. Creşterea pentru soluţii de împachetare folosind materiale reciclate e tot mai mare“, remarcă Luc Nadal. ”|n acest moment, principalul nostru obiectiv e sprijinirea clienţilor în dezvoltarea lor regională şi operaţională. Politica de extindere e legată în mod direct de nevoile clienţilor. Cu reţeaua pe care o avem acum putem acoperi nevoile lor actuale, dar încercăm să fim flexibili pentru a oferi soluţii alternative atunci când e nevoie de ele. Spre exemplu, putem deschide un hub nou într-o perioadă scurtă de timp dacă acest lucru e necesar.“

Cât despre situaţia politică din Europa din momentul de faţă, CEO-ul Gefco Group subliniază că aceasta poate însemna atât un pericol cât şi o oportunitate. ”Nimeni nu poate anticipa modul în care vor sta lucurile după Brexit, la fel cum nimeni nu poate să spună cum va arăta Brexitul. Este posibil să afecteze creşterea din Europa şi din Marea Britanie, şi nu ar fi o veste bună, dar în aceeaşi măsură ar putea fi o oportunitate pentru Gefco.“

Tehnologia, digitalizarea şi automatizarea reprezintă elemente-cheie pentru companii din toate sectoarele – banking, auto, turism sau retail, spune Luc Nadal. ”Sectorul logistic nu se va schimba peste noapte, dar în câţiva ani sectorul de transport se va modifica în mod drastic din cauza sistemelor IT, a proceselor automatizate, a informaţiei în timp real. Transformarea a început deja, nu doar prin soluţii sau dispozitive precum aplicaţii, iPad-uri sau terminale mobile, ci şi prin introducerea unor schimbări profunde şi strategice ce încapsulează organizarea companiei şi relaţia cu clienţii noştri. La Gefco, o treime din investiţii este dedicată sistemelor informaţionale – este o prioritate pentru noi. Pentru unii jucători, avansul tehnologic poate părea ameninţător, dar el deschide şi noi oportunităţi pentru cei pregătiţi să obţină un avantaj competitiv.“

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Citeşte pe Tetelejurnal.ro

Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari Zece poveşti ale unor români care au reuşit. Cum au ajuns să lucreze pentru NASA, în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi sau chiar să conducă companii de sute de milioane de dolari

Sunt câteva mii sau poate chiar zeci de mii. Din China în SUA şi din Dubai la Varşovia. Predau la universităţi de top din lume, lucrează pentru NASA sau în laboratoarele de cercetare ale unor giganţi. Sunt antreprenori care au pus bazelor unor start-up-uri peste hotare. Sau sunt executivi care conduc businessuri regionale sau globale de top, cu afaceri de zeci şi chiar sute de milioane de euro. Sunt cei care fac cinste României.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Acţiunile Renault s-au PRĂBUŞIT. Lovitură şoc pentru gigantul francez. Ce se întâmplă cu Renault şi Dacia BREAKING NEWS! Acţiunile Renault s-au PRĂBUŞIT. Lovitură şoc pentru gigantul francez. Ce se întâmplă cu Renault şi Dacia
BREAKING NEWS: S-a terminat! Guvernul aruncă BOMBA în România cu o ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ. Peste 200.000 de oameni rămân ŞOMERI. Vestea a venit ca un FULGER pentru cei care...
ONE.ro
Jurnalista Paula Rusu trăieşte doar cu un plămân. A aflat înainte de nuntă că are TBC Jurnalista Paula Rusu trăieşte doar cu un plămân. A aflat înainte de nuntă că are TBC
De ce şi-a retras Andreea Berecleanu copiii din şcolile de stat?
Cum a ajuns Smiley să facă atâţia bani: "Mi-am luat, în rate,...
Descopera.ro
Povestea INCREDIBILĂ a adevăratului ''Tarzan'', fiul unei prinţese din Rusia, care s-a retras în sălbăticie în urmă cu 60 de ani Povestea INCREDIBILĂ a adevăratului ''Tarzan'', fiul unei prinţese din Rusia, care s-a retras în sălbăticie în urmă cu 60 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
Diplomatul român care a SFIDAT ordinele comuniştilor şi l-a lăsat pe premierul Petru Groza fără un lucru extrem de valoros. ''SPARGE uşa dacă vrei, dar eu nu-ţi dau nimic''. Abia după 50 de ani, urmaşii lui l-au înapoiat
Go4it.ro
Dacă ai un telefon cu ANDROID, s-ar putea ca Google să îţi fi umblat în setări fără să ştii Dacă ai un telefon cu ANDROID, s-ar putea ca Google să îţi fi umblat în setări fără să ştii
Televizorul din CHINA cu AI care va schimba modul în ne uităm la programele preferate
O soluţie „high-tech” pentru STRES. Tehnologia care poate să reducă ZGOMOTUL din birouri aglomerate
Csid.ro
Dislipidemie: cauze şi tratament Dislipidemie: cauze şi tratament
Reguli pentru o slăbire corectă şi definitivă
Geanina Ilieş: alimentele de care nu se atinge

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.