Automobile “business to business”

Autor: Bogdan Alecu Postat la 24 august 2012 45 afişări

Într-o piaţă dominată de discounturi, au apărut dealeri şi importatori auto care promovează şi altceva în afară de discounturi prin “Rabla” şi merg direct către companii. Achiziţiile de flote au menţinut pe linia de plutire vânzările de maşini.

Devalorizarea leului faţă de euro, reducerea salariilor, criza politică şi instabilitatea din ultimii ani determinată de criză au afectat puternic vânzările de maşini, în special către persoanele fizice, aşa că singura constantă din piaţă au fost firmele.

În 2007 şi prima parte a lui 2008 jucătorii din piaţa locală estimau că vânzările de maşini vor creşte în anii următori la peste 500.000 de unităţi anual, în condiţiile în care în 2007 deja era atins un nivel de aproape 370.000 de maşini. Însă criza ce a început în a doua parte a lui 2008 a redus piaţa cu aproape 80%, ajungându-se, după cinci ani consecutivi de scăderi, la un volum anual de sub 90.000 de unităţi. Mai mult, dacă în 2010 şi 2011 piaţa a fost susţinută de 190.000, respectiv 120.000 de tichete Rabla, prin care guvernul acorda practic o subvenţie de până la 2.700 de euro, anul acesta numărul tichetelor a scăzut până la 45.000, existând doar promisiuni pentru alte 15.000 până la finalul anului.

"Sprijinul oferit de către guvern la achiziţia unei maşini noi de către persoanele fizice este binevenit, dar lipsa voucherelor, întârzierile în implementare, precum şi multele zvonuri sau aşteptări din jurul acestui program au făcut ca de multe ori persoanele fizice să amâne achiziţia şi astfel vânzările către acest segment să scadă simţitor", spune Vlad Ionescu, directorul de marketing al Business Development Team.

Primul semnal cu privire la noul trend al pieţei auto locale, care se bazează tot mai mult pe companii şi nu pe persoane fizice ca până acum a fost dat în luna mai de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Ponderea persoanelor fizice care cumpără maşini este în scădere dramatică, ajungând la 31% în primele cinci luni, de la 45% anul trecut, principalii cumpărători fiind corporaţiile internaţionale care au bani să-şi înnoiască parcul auto, spune Brent Valmar, vicepreşedinte al APIA. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA), anul trecut 55% dintre maşini au fost achiziţionate de companii, iar 45% de persoane fizice.

"Există o alunecare puternică spre zona de clienţi de flotă. Clientul principal a devenit o corporaţie, internaţională de cele mai multe ori, care încă mai are o afacere care să-i permită schimbarea parcului auto şi are şi resurse financiare. Persoanele fizice nu prea mai există şi se vede şi din faptul că există tichete (pentru programul Rabla, n.r.) neutilizate. De aceea, programul trebuie suplimentat cât mai repede pentru ca să fie cât mai accesibil pentru clienţi", declara Valmar la conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry din luna mai a acestui an.

Singurul segment al pieţei auto locale care a crescut în ultimii ani cu o medie anuală de două cifre a fost leasingul operaţional, serviciul prin intermediul căruia companiile închiriază flote auto. Bogdan Apahidean, directorul general al firmei de leasing operaţional Leaseplan şi preşedinte al Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional (ASLO), estimează pentru acest an o piaţă a leasingului operaţional de aproximativ 250 mil. euro, în condiţiile în care anul trecut a fost de circa 200 de milioane de euro.

În acest context, dealerii şi importatorii de pe piaţa locală şi-au adaptat campaniile de marketing, care au migrat din zona persoanelor fizice, care în anumite cazuri au ajuns să reprezinte chiar şi mai puţin de 10% din totalul vânzărilor, către companii. Acestea nu numai că achiziţionează simultan mai multe maşini, dar vin şi mai des cu ele în service pentru operaţiuni de mentenanţă deoarece parcurg mult mai mulţi kilometri anual. Cum service-ul a devenit o parte extrem de importantă a businessului, orice client contează acum.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
rabla,
dealeri,
b2b
/analize/transporturi/automobile-business-to-business-9974026
9974026
comments powered by Disqus
ZF.ro
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Cine este Jazz? Este labradorul lui Adrian Georgescu, cofondatorul Biodeck. Este totodată membru al echipei, responsabilul cu buna dispoziţie a echipei, dar şi a partenerilor care ajung să interacţioneze cu el
Executivii şi prietenii lor cei mai buni: Sonia Năstase, executivul care conduce activitatea locală a Nespresso, este şi fericita „mamă“ a două animale de companie, ambele adoptate, Figaro şi Bella. "Un căţel sau o pisică sunt prieteni de nădejde pe viaţă, garantat!“
Mediafax
Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului Restricţii ridicate pentru vacanţa la mare. Anunţul Guvernului
ANALIZĂ: De ce se mută protestele din SUA în Europa. „Prăbuşirea economică s-a repercutat în buzunarul celor săraci”
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură Ministrul Economiei, despre poza din biroul lui Ludovic Orban: Servisem ceva atunci, o prăjitură
PSD, ALDE şi Pro România, tot mai aproape de o alianţă electorală
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Amurgul zeilor? COMENTARIU Valeriu Suhan Amurgul zeilor?
COMENTARIU Valeriu Suhan DNA in depresie ? Eu, nu cred

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.