Săptămâna Naţională a Testării Consumului Personal de Alcool

Postat la 05 noiembrie 2021 50 afişări

Săptămâna Naţională a Testării Consumului Personal de Alcool

HEINEKEN România

Motivaţie: HEINEKEN se implică ferm pMentru combaterea consumului nociv de alcool şi, în toate ţările unde are operaţiuni, dezvoltă parteneriate locale pentru a adresa provocarea reprezentată de consumul nociv de alcool. Promovarea unui consum moderat de alcool este unul dintre pilonii de bază ai strategiei globale „Brew a Better World 2030”, reconfirmată anul acesta printr-un nou set de obiective: promovarea parteneriatelor pentru a reduce consumul riscant de alcool, în toate ţările în care compania operează; atingerea unui miliard de consumatori cu mesaje de consum responsabil şi angajamentul ca 10% din bugetul de media al mărcii Heineken să fie dedicat consumului responsabil. De asemenea, compania s-a angajat să ofere cel puţin două opţiuni de băuturi cu zero alcool, în majoritatea ţărilor, până în 2023, în piaţa locală portofoliul companiei incluzând şapte opţiuni fără alcool.

În România, angajamentul companiei privind combaterea consumului nociv de alcool se reflectă, la nivelul componentei de sustenabilitate şi comunicare corporativă, prin parteneriatul cu ALIAT (Asociaţia pentru Lupta Împotriva Alcoolismului şi Toxicomaniilor), alături de care a dezvoltat „Alcohelp”, singurul program din ţară compus din mai multe tipuri de intervenţie în domeniul consumului problematic de alcool.

Pe lângă platforma online şi aplicaţia  „Alcohelp”, linia „Alcoline”, şi numeroase acţiuni de prevenire, începând cu 2019, sub egida acestui parteneriat este organizată o campanie de screening naţional pentru evaluarea consumului personal de alcool al populaţiei, „Ziua Naţională a Testării Consumului de Alcool”. Proiectul vizează creşterea gradului de informare şi conştientizare cu privire la consumul nociv de alcool. Obiectivul principal al proiectului  „Săptămâna Naţională a Testării Consumului Personal de Alcool 2021” a fost depăşirea numărului de chestionare AUDIT completate la ediţia anterioară.


Descrierea proiectului: În 2021, la cea de-a doua ediţie, iniţiativa a fost regândită şi transformată, cu o mecanică de implicare a publicului online, pe platforma www.saptamanaaudit.ro, fiind lansată şi o campanie de comunicare adaptată noului format. Ediţia s-a derulat în perioada 5-11 iulie 2021, ocazie cu care cei interesaţi au avut posibilitatea să completeze online chestionarul AUDIT, instrument pentru evaluarea şi diagnosticarea timpurie a consumului de alcool riscant, dezvoltat de OMS şi utilizat în peste 190 de ţări.

Pe parcursul întregii săptămâni, au fost completate peste 14.000 de chestionare, contribuind astfel la creşterea gradului de conştientizare cu privire la consumul personal şi consecinţele nocive ale consumului excesiv. Totodată, în această vară, o Caravană Alcohelp, desfăşurată în parteneriat cu ALIAT, a poposit o săptămână la Constanţa, cu scopul de a oferi informaţii despre consumul responsabil şi moderat de alcool. Alături de Primăria Constanţa şi Poliţia Română, a fost derulată şi o campanie în cadrul căreia un echipaj al Poliţiei a oprit şoferii în trafic, pe trei mari artere din oraşul Constanţa, pentru a le oferi fluturaşi cu informaţii privind consumul responsabil, iar o echipă de promoteri ai mărcii Heineken 0.0 a oferit şoferilor doze de Heineken 0.0 rece.


Rezultate: Proiectul a reuşit să depăşească ţinta de 14.000 de chestionare AUDIT completate, atingându-şi obiectivul principal pentru 2021. Şi de această dată, proiectul a beneficiat de parteneriate importante cu autorităţi publice (Ministerul Sănătăţii, INSP, ASSMB), dar şi de susţinerea partenerilor privaţi în demersurile de comunicare (Librăriile Cărtureşti). Campania digitală derulată în „Săptămâna Testării Naţionale” a generat peste 9,8 milioane de impresii. Acoperirea în presa locală şi naţională, cu un reach de peste 1,33 milioane, a fost în totalitate organică.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.