Bursele Telekom

Postat la 29 octombrie 2021 58 afişări

Telekom Romania Mobile Communications

Motivaţie: Telekom se implică în educarea noii generaţii de profesionişti, văzând tinerii ca pe un motor al comunităţilor locale şi singura sursă care va asigura ca inovaţia şi serviciile de calitate să ajungă în vieţile oamenilor, creând valoare adăugată. Telekom derulează, încă din 2010, programul de CSR „Bursele Telekom”, prin intermediul căruia încurajează atât performanţa tinerilor în educaţie, cât şi digitalizarea societăţii. Programul „Bursele Telekom” urmăreşte să identifice şi să susţină financiar tinerii cu rezultate academice excepţionale cu scopul final de a contribui la digitalizarea societăţii, a înlesni accesul tinerilor la educaţie şi a-i ajuta în construirea unui traseu profesional de succes.


Descrierea proiectului: Beneficiarii programului „Bursele Telekom” în anul 2020 au fost 10 studenţi admişi într-o instituţie de învăţământ superior de stat din România, aflaţi în anul I, învăţământ la zi, profil real, la una dintre specializările: automatică şi calculatoare, cibernetică, informatică, matematică, inginerie electrică, electronică, telecomunicaţii şi tehnologia informaţiei. Contribuţia financiară oferită de Telekom constă într-o bursă furnizată pe parcursul fiecărui an universitar, pe o perioadă de 9 luni (ianuarie-iunie, octombrie-decembrie). Cuantumul lunar al unei burse a fost stabilit in 2020 la valoarea salariului minim pe economie, respectiv 2.230 lei/lună. În 2020, Telekom a desfăşurat a unsprezecea ediţie a programului de responsabilitate socială Bursele Telekom intr-un format diferit – exclusiv online. Această schimare a venit firesc într-un context cu totul aparte.

Competiţia Bursele Telekom a fost organizată în două etape. Prima etapă, care este şi eliminatorie, a presupus completarea şi trimiterea unui formular de înscriere către Telekom Romania. Criteriile de evaluare luate în considerare s-au referit la: determinarea de a reuşi în carieră, capacitatea de a se implica activ în activităţi extracurriculare şi de voluntariat,  dar şi la rezultatele academice obţinute până în prezent. În urma acestei etape au fost selectaţi 10 finalişti, care s-au calificat în etapa a doua.

A doua etapă a constat în participarea la un interviu care s-a desfăşurat exclusiv online, cu participarea unui juriu format din profesionişti în domeniul comunicării şi cadre didactice universitare de specialitate. Cei zece câştigători au fost premiaţi în cadrul unei gale online speciale, la care au participat angajaţi Telekom şi membri ai juriului. Bugetul burselor oferite de Telekom este estimat în 2020 la peste 40.000 euro, cuantumul burselor pentru 10 studenţi, pe perioada unui an universitar.


Rezultate: De la lansarea lui, în anul 2010, şi până în prezent, peste 2.500 de studenţi cu performanţe notabile s-au înscris în competiţia „Bursele Telekom”, iar 125 dintre aceştia au beneficiat de bursele oferite de companie. Susţinerea financiară oferită de Telekom Romania câştigătorilor celor 11 ediţii ale programului se ridică la peste 440.000 de euro. Pentru ediţia din 2020 a programului, un număr de 13 universităţi de stat din România s-au alăturat cauzei ajutând la promovarea iniţiativei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.