Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division, spune că succesul unui proiect imobiliar nu mai stă doar în vânzări, ci în capacitatea de a construi comunităţi funcţionale şi durabile
Cu aproape 4.000 de apartamente aflate în construcţie şi un portofoliu evaluat la 1,4 miliarde de euro, One United Properties mizează pe dezvoltarea integrată a oraşului — de la locuinţe şi spaţii verzi până la infrastructură educaţională şi rutieră. Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division, spune că succesul unui proiect imobiliar nu mai stă doar în vânzări, ci în capacitatea de a construi comunităţi funcţionale şi durabile.
One United Properties continuă să îşi consolideze statutul de lider pe segmentul rezidenţial premium, menţinând un ritm accelerat al investiţiilor şi al livrărilor. În prezent, compania are în dezvoltare circa 3.800 de apartamente, dintre care mai puţin de o mie disponibile la vânzare, iar valoarea portofoliului activ depăşeşte 1,4 miliarde de euro, potrivit datelor prezentate de Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division. „Avem şi un pipeline de peste 2 miliarde de euro, adică alte peste 9.000 de unităţi locative în plan pentru următorii ani“, a explicat ea, în cadrul conferinţei ZF Office & Rezidenţial Summit 2025.
Noile proiecte — One Lake District, One High District, One Peninsula şi One Lake Club — definesc direcţia strategică a grupului: dezvoltări integrate, cu funcţiuni mixte şi accent pe calitatea vieţii.
„Zonele cu potenţial se descoperă dacă eşti atent la piaţă, la comunităţi şi la modul în care poţi face oraşul mai funcţional. Nu doar oraşele mari au nevoie de locuinţe noi“, a subliniat Dumitraşcu, făcând referire şi la extinderea companiei în afara Capitalei, inclusiv în Sibiu, unde grupul a identificat o piaţă „foarte ofertantă“.
One United nu se limitează la construcţia de locuinţe, ci investeşte activ şi în infrastructura urbană. „Am învăţat că nu trebuie doar să cerem, ci să şi dăm ceva. La One Floreasca City am făcut o bandă în plus pe sens. În zona Fabrica de Glucoză construim două unităţi educaţionale, iar pe lacul Plumbuita ridicăm o altă şcoală“, a precizat reprezentanta companiei. Strategia de dezvoltare urbană a grupului urmăreşte o abordare de parteneriat cu oraşul, prin integrarea serviciilor, a educaţiei şi a mobilităţii în interiorul proiectelor.
În 2024, potrivit raportului anual al companiei, portofoliul rezidenţial aflat în dezvoltare depăşea 650.000 de metri pătraţi construiţi, iar valoarea brută de dezvoltare (GDV) cumulată se ridica la peste 1,2 miliarde de euro. Printre cele mai mari investiţii se numără One Lake District (381 milioane euro), One High District (192 milioane euro) şi One Lake Club (309 milioane euro), toate programate pentru livrare până în 2027.

Beatrice Dumitraşcu atrage atenţia că deficitul de locuinţe rămâne ridicat, în special în Capitală. „Clienţii vor locuinţe, dar şi şcoli, grădiniţe, infrastructură. Toţi vrem să rămânem în zonele în care trăim, dar fără infrastructură nu se poate“, spune ea. În acelaşi timp, dezvoltatorul se confruntă cu provocări administrative: „Aşteptarea aprobărilor de la autorităţi ne costă, iar impactul amânărilor se reflectă direct asupra consumatorului, pe măsură ce costurile cresc“. Privind spre viitor, One United pregăteşte lansarea unor noi proiecte — One City District, One Parklane şi One Cotroceni Towers — şi caută terenuri cu potenţial pentru investiţii viitoare. „Sunt multe terenuri cumpărate de ani de zile, dar nevalorificate. Noi vrem să investim acolo unde are sens, unde putem adăuga valoare“, explică Dumitraşcu. Pe fondul unei pieţe încă accesibile, reprezentanta One United observă că România are unul dintre cele mai mici preţuri la locuinţe din Europa, cu o medie naţională de aproximativ 1.700 euro/mp, comparativ cu 4.000 euro/mp în Polonia, unde preţurile s-au triplat din 2020. „Avem şi o fiscalitate competitivă. România merită să fie privită ca o piaţă atractivă, dar ne lipseşte un brand de ţară. Dacă nu ne întâlnim cu autorităţile undeva la mijloc, nu putem face prea multe“, a avertizat ea.
Cu o cerere în continuă creştere şi cu un public tot mai educat, piaţa rezidenţială premium se menţine într-o fază de expansiune. „În ultimii cinci-şapte ani s-a tot anunţat apocalipsa, dar nu s-a întâmplat. Noi am mers în sus. Oamenii trebuie să se uite la ce face compania, în ce investeşte, cum contribuie la oraş“, a concluzionat Beatrice Dumitraşcu.
One United Properties intră pe piaţa din Sibiu cu un proiect de regenerare urbană
Compania a semnat un contract preliminar pentru achiziţia unui teren în zona centrală a Sibiului, marcând prima sa extindere în afara Bucureştiului şi Constanţei. Terenul, situat pe fosta platformă industrială FLARO, va găzdui o dezvoltare mixtă care va integra componente rezidenţiale, comerciale şi de servicii.
Proiectul include restaurarea a patru clădiri istorice, printre care fosta fabrică de stilouri Gratioza, fondată în 1922, care a jucat un rol important în dezvoltarea industrială a oraşului. Fabrica, naţionalizată ulterior şi redenumită Flamura Roşie, a produs obiecte de scris folosite inclusiv în corespondenţa Casei Regale Române.
“Sibiu reprezintă una dintre cele mai interesante oportunităţi de dezvoltare urbană din România. Oraşul are o economie prosperă, un patrimoniu cultural bogat şi o cerere tot mai mare pentru un stil de viaţă urban de calitate”, a declarat Victor Căpitanu, co-CEO al One United Properties. Dezvoltarea va îmbina arhitectura modernă cu structurile istorice conservate, creând un complex similar ca spirit cu One Floreasca City din Bucureşti, dar cu un caracter local distinct. Tranzacţia este condiţionată de obţinerea autorizaţiei de construire până la sfârşitul anului 2026.
Peste 4.000 de apartamente în construcţie
Cum arată portofoliul de proiecte în construcţie al One United

Sursa: Raportul One United Properties pe 2024
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













