Transformarea doamnei Lucia în Madame Lucie

Autor: Ioana Matei Postat la 12 ianuarie 2013 1857 afişări

Un laborator propriu de cofetărie, şapte magazine, parteneriate cu restaurante, cafenele şi cluburi premium din Bucureşti - sunt câteva dintre realizările pe timp de criză ale unui antreprenor de doar 26 de ani. Alexandre Gorj culege acum roadele unei reţete perfecţionate şi la propriu şi la figurat, concretizatĂ în afacerea de inspiraţie franţuzească Madame Lucie.

GĂTITUL ESTE FUNDAMENTUL FERICIRII ADEVĂRATE", spunea Auguste Escoffier, pionierul bucătăriei moderne şi primul executive chef la restaurantul legendarului hotel Ritz din Paris. Iar mottoul acesta se aplică şi în cazul doamnei Lucia, care, după ce a participat la un curs la faimoasa şcoală de bucătari, a inspirat nu numai reţeta de macarons made in Romania, ci şi afacerea care îi poartă numele. Valorile lui Escoffier s-au transmis pe piaţa locală prin Alexandre Gorj.

El a ales undeva la începutul anului 2000 drept cadou pentru mama sa - de profesie biolog, dar pasionată de gătit - cursul de cofetar, motivat fiind de faptul că "nu îmi place să ofer cadouri materiale, ci unele sub formă de călătorii sau din care să înveţi ceva". Câţiva ani mai târziu, ideea de cadou a devenit tocmai cadoul pe care şi l-a făcut lui însuşi: laboratorul propriu de producţie de macarons, o reţea de şapte magazine Madame Lucie, în Bucureşti, Sibiu, Poiana Braşov, Constanţa şi Chişinău (dintre care ultimele două sunt în sistem de franciză), precum şi asocierea cu numeroase cafenele şi cluburi care vând produsele în ţară. Asortate cel mai bine cu o cafea, un pahar de şampanie sau vin, deliciile descoperite în Franţa de Caterina de Medicis în secolul al XVI-lea au fost recreate astfel sub îndrumarea lui Alexandre Gorj.

ANII PE CARE I-A PETRECUT ÎN STRASBOURG SUNT UŞOR DE GHICIT DIN ACCENT ŞI DIN CUVINTELE ÎN LIMBA FRANCEZĂ PE CARE LE ARUNCĂ UNEORI ÎN MIJLOCUL CONVERSAŢIEI. Pe lângă acestea, viaţa francofonă i-a lăsat tânărului antreprenor şi experienţa unei şcoli de management şi marketing sportiv şi a lucrului în reţeaua de magazine de echipament sportiv Decathlon. Retailerul de echipamente sportive este de fapt motivul pentru care Gorj a ajuns în România, "pur întâmplător", în calitate de manager al primului magazin din reţea. Şi-a dat demisia după câteva luni în scopul realizării afacerii proprii la care visa de mult timp: "De ce nu macarons, că nu se mai făceau la noi?". A făcut o investiţie iniţială de 50.000 de euro din fonduri personale, care "a depăşit cu mult obiectivul de 25.000 propus" şi a alcătuit echipa cu care avea să pună bazele proiectului: Ana Maria Pereţianu, managerul de marketing care lucrase anterior la o revistă cu specific culinar şi doi cofetari, primii care învăţau reţeta de macarons de la doamna Lucia, aflată în continuare în Strasbourg.

Primul pas făcut în această formulă a fost construirea identităţii brandului pentru că, după cum a observat Gorj, "lumea avea o problemă când auzea de macarons, se gândea la paste şi la Italia, prin urmare trebuia să ne ocupăm de poziţionarea ca prăjitură". În paralel, erau adăugate în permanenţă noi ingrediente reţetei; cea cu care puteau "să iasă în lume" a fost lansată pe piaţă după multe teste în laboratorul propriu. Timp de câteva luni, au vândut exclusiv pe bază de comenzi, iar apoi, la începutul lui 2010, s-a deschis şi primul boutique din Bucureşti, cu o vitrină asemănătoare celor de pe străzile pariziene, unde se află o piramidă de macarons multicolore pe care Gorj o mai aranjează câteodată când vine la boutique.

"Am avut o întreagă aventură cu deschiderea primului magazin deoarece la scurt timp după închiriere s-a săpat toată strada, aşa că tot ce am avem aici a fost cărat cu mâna, prin moloz". Dar nu doar amenajarea magazinului a fost făcută cu efort, ci şi construirea unui plan de afaceri pe timp de criză, pentru că, "dacă am fi început cu câţiva ani înainte, ne-ar fi fost mai simplu", crede Gorj, pentru care cele mai mari impedimente au fost aspectul administrativ şi autorizaţiile: "În fiecare zi ne mai împiedică nişte instituţii să ne dezvoltăm".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Lucia,
Madame Lucie,
/analize/comert/transformarea-doamnei-lucia-in-madame-lucie-10452329
10452329
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.