Planurile lui Bavarom pentru 2011

Autor: Ioana Mihai Postat la 08 aprilie 2011 136 afişări

Cel mai mare importator independent de bere conform reprezentantilor firmei, a avut anul trecut afaceri similare celor din 2009, desi vanzarile de bere de import au fost in cadere libera. Pe ce a mizat Bavarom si care sunt solutiile pe care le vede pentru 2011?

"Vrem sa ne axam pe importurile de beri speciale, cum sunt cele nefiltrate, pozitionate mult mai sus decat Bavaria", spune Costin Ghindea (foto), 41 de ani, fondatorul afacerii Bavarom, care crede ca potentialul afacerii este un rulaj anual de 15-20 de milioane de euro. Afacerea a inceput in urma cu opt ani, iar prima marca importata de firma infiintata de Ghindea, sotia sa si un prieten, a fost Bavaria. De-atunci, firma a crescut, deopotriva, numarul marcilor pe care le aduce in Romania, dar si vanzarile, ajungand anul trecut la o cifra de afaceri de circa 2 milioane de euro (8,5 milioane de lei), la acelasi nivel cu 2009.

Vanzarile de bere de import au suferit aprig pe parcursul ultimilor doi ani si jumatate, scazand, estimeaza Ghindea, cu circa o treime. Chiar si datele asociatiei Berarii Romaniei, ce reuneste cinci mari producatori de pe piata locala, indica o scadere abrupta a importurilor: de la 2,5% in 2008 au ajuns anul trecut la circa un procent, in conditiile in care si volumele totale au scazut cu peste 16%. In aceste conditii, Bavarom s-a mentinut pe o linie constanta a cifrei de afaceri, dar cea mai cunoscuta marca din portofoliu, Bavaria, nu mai este un motor de crestere, iar la vanzari pun umarul marci din lumea intreaga, care mai de care mai sofisticate. Paulaner, de pilda, a crescut anul trecut cu 70% fata de 2009. Daca Bavaria are in retail un pret de raft in jur de 3,7 lei doza de 0,5 litri, pentru marci ca Paulaner sau Bernard preturile ajung la 7-7,2 lei pentru 0,5 litri, iar in restaurante ajung la 12 lei.

"Nu ne luptam cu producatorii internationali", spune Ghindea, care aduce drept principal argument nisa pe care isi asaza produsele, adica zona super premium. Cu astfel de preturi, volumele de vanzari nu ajung la rulajele tintite de multinationale, ce au anual cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro. De anul acesta, de pilda, Bavarom va aduce in Romania o bere organica (Oxford Gold din UK) si specialitati de pe meleaguri italiene ("unde s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani berea manufacturata"), americane si bavareze.

Drumul pana aici n-a fost deloc usor, povesteste Costin Ghindea. Cu opt ani in urma a ales sa faca o afacere pe cont propriu. "Aveam experienta pentru ca lucrasem patru ani pentru importatorul Heineken, in perioada 1994-1999, si tiparul afacerii mi s-a impregnat in memorie", povesteste Ghindea. Cu un capital initial investit de 100.000 de euro, bani pe care i-a pus, in cea mai mare parte, partenerul afacerii, a pornit la drum. Cat a investit cu totul in afacere nici el nu poate spune, pentru ca in fiecare an tot profitul a fost reinvestit, fie pentru listarea produselor in retelele comerciale, fie pentru noi instalatii de bere draft. "Noi luam doar salarii; pentru a-ti asigura un venit viitor trebuie sa securizezi piata", explica Ghindea strategia pe care a mizat pana acum.

La inceput lucrau doar el si sotia sa, pentru ca nu-si permiteau sa aiba angajati, si spune acum ca "in viata trebuie sa faci ceea ce te pricepi mai bine, nu ma vad apucandu-ma de betoane", chiar daca in domeniul pe care l-a ales nu e o viata usoara. Vanzarile sunt fluctuante "si nu poti sa ai o baza pentru ceea ce se intampla maine". Ideea de a porni afacerea i-a venit dupa ce si-a dat seama ca ar putea face pentru el insusi ceea ce facuse in alte firme importatoare, dar la acea vreme berea de import era privita ca un produs extrem de exclusivist.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
vanzari,
bere

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/comert/planurile-lui-bavarom-pentru-2011-8120163
8120163
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.