Cum să faci zeci de mii de euro cu un site în Romania. Vinzi un produs de care are nevoie majoritatea oamenilor care lucrează de acasă

Autor: Ioana Matei Postat la 12 martie 2021 10333 afişări

Jean Enache şi-a crescut vânzările în online în pandemie de mai bine de 10 ori. A avut însă norocul să se orienteze de la început pe un produs de care are nevoie aproape orice corporatist: standul pentru laptopuri.

În perioada pandemiei, când majoritatea angajaţilor şi-au mutat birourile acasă, standurile pentru laptop au avut parte de un boom în vânzări, numărul comenzilor fiind de 200-300 de bucăţi pe săptămână. Media comenzilor primite pentru aceste produse înainte de pandemie era de 20 de bucăţi pe zi”, descrie Jean Enache evoluţia principalului produs comercializat pe platformă marketplace a eMAG.

Antreprenorul a început să dezvolte un business de comerţ online în 2017, când a urmat şi un curs pentru a vinde filtre de apă pe Amazon. A vândut iniţial aceste produse în Statele Unite, iar ulterior, în Canada, prin intermediul acestei platforme internaţionale:  „Vânzările erau de 300 de dolari/zi, iar profitul meu era de 100 de dolari”. Mai târziu însă, în urma apariţiei unei legi care permitea comercializarea de produse doar în baza unei adrese fizice în Statele Unite, a decis reorientarea afacerii pe piaţa locală.

A intrat pe platforma marketplace a eMAG direct cu aceste măsuţe pentru laptop: „Am cumpărat una pentru mine şi am constatat că nu este produsul ideal. Am făcut îmbunătăţiri, am adus un stoc cu noul produs, l-am listat pe marketplace-ul eMAG, iar apoi am aşteptat  să văd dacă există cerere şi am început să aduc din ce în ce mai multe”.

Marca suporturilor de laptop este una proprie, iar producţia este realizată în China. Preţul unui astfel de produs porneşte de la 179 de lei. Cum este să produci în China? „În China primeşti doar ce plăteşti. Procesul de producţie nu a durat foarte mult. În urma unor discuţii cu mai multe fabrici am primit oferte şi câteva mostre. Am ales un furnizor în funcţie de preţ şi de calitatea pe care o ofereau, furnizor cu care colaborez şi în momentul de faţă.”

Investiţia iniţială a fost de 500 de dolari pentru realizarea stocului vândut pe platforma marketplace. „A fost un stoc de test pe care l-am vândut în prima lună de la listare.”

Compania a ajuns la vânzări de 1 milion de lei, realizate pe platforma eMAG, dintre care 50% au fost înregistrate de suportul pentru laptop, iar restul, de celelalte produse din magazinul universal. În ceea ce îi priveşte pe clienţi, aceştia sunt persoane care lucrau, în general, de la birou (doctori, avocaţi, angajaţi în corporaţii etc.). Primesc însă comenzi şi de la clienţi companii: „Anul trecut în noiembrie am avut o comandă de 400 de bucăţi de la o companie”. Jean Enache spune că au accesat şi o linie de finanţare de la eMAG, în valoare de 25.000 de euro.

De altfel, antreprenorul a făcut parte din primii 50 de vânzători care au primit această finanţare oferită de platforma online. „Nu a fost un proces complicat. Am semnat un act şi în câteva zile am primit banii în cont.” Au folosit investiţia în direcţia lansării unui nou model de suport de laptop. „Acesta va fi integral din aluminiu, mai mic, uşor, portabil şi ceva mai ieftin. Încercăm tot timpul să scădem din preţ. Vom începe cu 500 de bucăţi, iar dacă va exista cerere vom mai comanda 3.000 de bucăţi”, descrie antreprenorul caracteristicile noului produs.

În prezent, reuşesc să vândă 3.000 de standuri în aproximativ două luni. Când vine vorba despre provocări, Enache spune că cea mai mare de până acum a ţinut de intrarea pe platforma marketplace a eMAG Ungaria, când s-au ocupat de traducerea numelui produselor. În prezent însă, vând în Ungaria 20% din cifra de afaceri a companiei. „Vrem să ne extindem şi pe alte pieţe. Am intrat recent şi pe eMAG Bulgaria”, menţionează el.

Businessul este dezvoltat de Jean Enache alături de un asociat, care deţine jumătate din business. „Eu mă ocup de partea de customer support, iar el de alimentarea de conturi.” Ca urmare a creşterii businessului, în perioada următoare şi-au propus să facă angajări. Iar sfatul său pentru un antreprenor care vrea să dezvolte un business este: „Problemele vor veni cu timpul, dar la fel, toate au şi o rezolvare. Important este să începi ceva. Dacă vor un business online sfatul meu este să înceapă cu eMAG. Îţi listezi produsele şi aştepţi”.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Creşte inflaţia, creşte cursul şi creşte ROBOR-ul! O discuţie cu Cristian Hostiuc, director editorial Ziarul Financiar şi Felix Drăghici, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.