Carrefour România: Waste to Green Energy

Postat la 11 noiembrie 2025 38 afişări

Număr de angajaţi: 17.000

Cifră de afaceri (2024): 14,61 miliarde lei


MOTIVAŢIE

Carrefour este unul dintre cei mai mari angajatori din România şi un contributor important la bugetul de stat, cu aproape 1 miliard de lei taxe şi impozite plătite în 2024. Cu o reţea de peste 450 de magazine, compania şi-a asumat obiectivul de a integra principiile economiei circulare în operaţiunile zilnice. Creşterea semnificativă a taxelor de depozitare – cu până la 240% de la începutul lui 2025 – a accelerat nevoia unei soluţii sustenabile pentru gestionarea deşeurilor. Dincolo de conformarea la cerinţe legislative, Carrefour a ales să transforme această provocare într-o oportunitate de a crea valoare printr-un model de business responsabil.

DESCRIEREA PROIECTULUI

Proiectul Waste to Green Energy a fost dezvoltat de Carrefour România împreună cu Genesis Biopartner şi presupune transformarea fracţiei organice din deşeurile menajere provenite din magazine – fructe, legume, carne sau brânzeturi – în biogaz.

Acesta este procesat ulterior pentru a produce energie electrică verde.

Iniţiativa reprezintă un pas concret spre un model circular, în care resursele sunt reintegrate în lanţul de valoare. Proiectul este activ în prezent în 13 magazine Carrefour, susţinut de o investiţie consistentă în infrastructură şi logistică, şi urmează să fie extins la nivel naţional. Planurile de viitor includ extinderea la peste 160 de magazine, odată cu deschiderea de noi centre de colectare de către Genesis Biopartner, în completarea celui recent inaugurat la Cordun, judeţul Neamţ.

REZULTATE

Waste to Green Energy contribuie direct la reducerea cantităţii de deşeuri trimise la groapa de gunoi, la creşterea eficienţei energetice şi la scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră. Rezultatele de până acum confirmă potenţialul iniţiativei:

• 341 de tone de deşeuri organice procesate

• 80 MWh de energie verde generată

• 129 tone CO₂ evitate

Proiectul consolidează poziţionarea Carrefour ca lider al retailului responsabil, demonstrând că sustenabilitatea şi performanţa economică pot merge mână în mână.


„Sustenabilitatea poate fi o strategie de business profitabilă şi responsabilă în acelaşi timp. Waste to Green Energy demonstrează că deşeurile pot deveni resurse, reducând impactul ecologic şi optimizând costurile operaţionale.”

Echipa Carrefour România  

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.