Românii pe internet: mai puţini, dar mai mobili

Autor: Dorin Oancea Postat la 17 mai 2014 37 afişări

Românii par a fi cei mai mobili utilizatori de internet din această parte a Europei, iar majoritatea dintre ei îşi încep ziua online şi au o atitudine foarte deschisă faţă de noile tehnologii, potrivit studiului "Internetul în viaţa de zi cu zi", comandat de Google.

Românii pe internet: mai puţini, dar mai mobili

Studiul a fost realizat de IIBR, online, în cadrul proiectului "Internetul în viaţa de zi cu zi", care a inclus cinci ţări: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria şi România. În fiecare ţară, studiul a cuprins 1.000 de respondenţi în vârstă de cel puţin 15 ani, care folosesc internetul în mod regulat.

Potrivit acestui studiu, românii apreciază tabletele şi smartphone-urile mai mult decât polonezii şi maghiarii, vor să fie online chiar şi atunci când se află pe o insulă pustie, au început să urmărească mai mult videoclipuri de pe internet decât programe TV, dar sunt încă reticenţi în privinţa plăţilor online. Însă numai 32% dintre români folosesc internetul aproape în fiecare zi (în medie), cel mai scăzut procent dintre cele cinci ţări incluse în studiu, aproape jumătate faţă de Ungaria (62%) şi Slovacia (61%). Aproape jumătate dintre români (45%) intră pe internet cel puţin o dată pe săptămână, potrivit datelor Eurostat.

De asemenea, 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta la internet, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decât în celelalte cinci ţări analizate în cadrul studiului. Românii par să fie foarte deschişi faţă de noutăţile tehnologice, cum ar fi căutarea vocală: 60% dintre respondenţi sunt deschişi la acest tip de inovaţii, cel mai mare procent dintre toate cele cinci ţări.

În plus, 75% accesează paginile de socializare şi 72% comunică online prin mesaje text, însă femeile socializează mai mult pe internet decât bărbaţii.

Conform studiului, dacă ar ajunge pe o insulă pustie, jumătate dintre femei ar alege să ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet. În cazul bărbaţilor, prima opţiune este un cuţit (36%), însă la o distanţă foarte mică de dispozitivul conectat online (34%). Laptopurile şi calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru căutări online, în timp ce smartphone-urile şi tabletele se folosesc pentru accesarea reţelelor de socializare.

În plus, românii sunt cei mai împătimiţi autori de bloguri dintre toate ţările participante în studiu: 12% deţin bloguri, în timp ce în celelalte ţări procentul abia ajunge la 7%. Facebook este lider incontestabil - 97% dintre românii care folosesc mediile de socializare au un cont pe această reţea. De asemenea, potrivit studiului, peste trei sferturi dintre românii conectaţi urmăresc videoclipuri online sau le descarcă de pe internet. Mai mult, televizorul nu este cel mai important mijloc de divertisment video pentru aproape jumătate dintre aceştia: 46% petrec mai mult timp urmărind videoclipuri în mediul online (sau obţinute online) decât programe TV.

În ceea ce priveşte divertismentul video, YouTube este principala sursă: peste două treimi (68%) dintre utilizatorii de internet urmăresc videoclipuri pe YouTube. Femeile şi bărbaţii au obiceiuri diferite privind folosirea internetului în viaţa de zi cu zi - femeile folosesc internetul mai des decât bărbaţii pentru a comunica, iar bărbaţii descarcă aplicaţii şi urmăresc programe TV online ceva mai des decât femeile. Atunci când îşi petrec timpul liber online, bărbaţii citesc mai multe ştiri şi informaţii decât femeile (63% faţă de 53%), în timp ce femeile preferă să interacţioneze social şi comunică online mai mult decât bărbaţii (47% faţă de 36%).

Majoritatea românilor îşi caută numele pe Google (60%).

Urmărește Business Magazin

/actualitate/romanii-pe-internet-mai-putini-dar-mai-mobili-12632065
12632065
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.