Ce se întâmplă cu clienţii din România care şi-au rezervat vacanţe în această perioadă: „Dacă tu ţi-ai cumpărat o vacanţă în Maldive de 5000 de euro, nu cred că vei vrea în schimbul acesteia una în România”

Autor: Ioana Matei Postat la 18 aprilie 2020 1209 afişări

Ce se întâmplă cu clienţii din România care şi-au rezervat vacanţe în această perioadă: „Dacă tu ţi-ai cumpărat o vacanţă în Maldive de 5000 de euro, nu cred că vei vrea în schimbul acesteia una în România”

Răzvan Pascu, consultant în industria turismului şi fondator al firmei Travel Communication, a observat în cadrul celei mai recente ediţii a emisiunii Viaţă de corporatist #izolatladomiciliu că majoritatea turiştilor care şi-au rezervat vacanţe pentru perioada aceasta au dificultăţi în a-şi recupera banii de la companiile aeriene şi de la agenţiile de turism. 

„Sunt foarte multe companii aeriene care anunţau că dau banii înapoi în 2-3 săptămâni, în realitate nu prea se întâmpla asta - ei dădeau posibilitatea oamenilor să îşi refacă vacanţa, să îşi aleagă o altă perioadă sau dădeau vouchere de călătorie de până la 120% din suma deja rezervată, însă banii înapoi foarte rar îi văd şi doar de la anumite companii, foarte puţine cu un cashflow extrem de bun. Spre exemplu Wizz Air anunţa că au 1,6 miliarde de dolari în cont, dar se întâmplă mai rar discuţii de genul acesta. Cine îşi imagina că o companie precum Virgin Airlines a lui Richard Branson va cere bailout, la fel se va întâmpla şi cu marile companii europene, fără un ajutor concret din partea statului nu vor reuşi să depăşească această criză. Aşa cum şi în Dubai şi compania Emirates a anunţat că va fi finanţată de stat să reziste pentru că toate avioanele sunt la sol, dar vor fi şi companii private care vor falimenta.”

Cei mai mulţi clienţi înţeleg situaţia şi sunt de acord să îşi amâne vacanţele pentru anul viitor în situaţia în care agenţiile de turism le oferă această variantă, dar mai sunt şi alţii care cred că nu va rezista compania de la care şi-au cumpărat vacanţa până anul viitor şi atunci îşi vor pierde banii complet, fie au nevoie de bani fiindcă au fost trimişi în şomaj.

Agenţiile de turism au plătit la rândul lor avansurile lor către hotelieri în urma achiziţiilor făcute de către clienţi, prin urmare tot ce le pot oferi cele mai multe dintre acestea clienţilor este un voucher din care să reiasă că au plătit suma respectivă, prin care să îşi amâne vacanţa pentru anul viitor. „Pentru cei care vor să îşi ia banii acum, agenţiile de turism s-au gândit să le dea statul ceva oamenilor - una dintre propunerile uşor amuzante este ca statul să le ofere celor care au plătit vacanţe bonuri de vacanţă sau vouchere pe România. Dacă tu ai o vacanţă în Maldive, atunci nu vei vrea vacanţe de 5000 de euro în România - cred că nu e o idee prea bună”, spune Răzvan Pascu.

El propune însă o  garantare de către  Guvern a acestor sume de bani promise de companii pentrru amânarea vacanţelor astfel încât turistul să fie mulţumit şi să fie liniştit că poate merge anul viitor în vacanţă, chiar dacă intră în insolvenţă agenţia care i-a vândut vacanţa respectivă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
vacanta,
clienti,
cumparare,
maldive

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.