Ikea a făcut pasul spre afaceri de 1 mld. lei anul trecut în România cu două magazine de mobilă. Profitul s-a triplat. Ikea are pe piaţa locală două magazine, ambele în Bucureşti, în zonele Băneasa şi Theodor Pallady

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 25 iulie 2021 212 afişări

Retailerul de mobilă Ikea a ajuns la afaceri de 951,5 milioane de lei pe piaţa locală în 2020, după o majorare de 10% comparativ cu anul precedent, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe

Ikea a făcut pasul spre afaceri de 1 mld. lei anul trecut în România cu două magazine de mobilă. Profitul s-a triplat. Ikea are pe piaţa locală două magazine, ambele în Bucureşti, în zonele Băneasa şi Theodor Pallady

Retailerul de mobilă Ikea a ajuns la afaceri de 951,5 milioane de lei pe piaţa locală în 2020, după o majorare de 10% comparativ cu anul precedent, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Profitul a urcat la aproape 11 milioane de lei, mai mult decât triplu faţă de anul precedent, când fusese de 3,4 milioane de lei. Ikea avea la finalul anului trecut 1.190 de angajaţi în România, cu 60 mai mulţi faţă de 2019.

Ikea are pe piaţa locală două magazine, ambele în Bucureşti, în zonele Băneasa şi Theodor Pallady. Cel mai recent deschis, din Pallady, a devenit funcţional în 2019 şi a ne­cesitat o in­ves­ti­ţie de apro­­xi­mativ 90 de mi­lioane de euro, fiind cel mai mare sub acest nume din sud-estul Europei. În plan există un al treilea magazin Ikea în România, care va fi deschis la Timişoara.

Vânzările de mobilă pe piaţa internă la finalul anului 2020 au înregistrat o scădere cu 1,4% faţă de anul 2019, ajungând la o valoare de 797,4 milioane de euro, ceea ce, potrivit APMR (Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România), este un lucru bun ţinând cont de criza sanitară în care ne-am aflat.

Piaţa  mobilei este afectată în prezent de scumpirile de materii prime, în special ale lemnului. Ca urmare, oficialii din industrie spuneau recent că producţia de mobilă stă sub semnul întrebării, scumpirile punând în pericol fabricile. Industria mobilei se confruntă astfel cu o criză de aprovizionare cu materii prime, materiale şi accesorii, pe lângă problemele deja existente - precum costurile mari ale utilităţilor şi lipsa forţei de muncă - neajunsuri care s-au amplificat în pandemie.

În primele două luni ale acestui an, industria mobilei a înregistrat o creştere cu 1,6% a volumului producţiei industriale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de 416,3 milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ikea,
magazine de mobilă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.