Cu ce se confruntă angajatorii în recrutarea de noi angajaţi: Candidaţii sunt rezervaţi să facă o schimbare de job în actualul context, angajatorii îi vor în birouri, ei vor să lucreze de acasă, iar salariile nu acoperă inflaţia

Autor: Ramona Cornea Postat la 07 noiembrie 2022 187 afişări

Angajatorii de pe piaţa locală s-au confruntat cu multe obstacole în recrutare, în ultimii trei ani, de la izbucnirea pandemiei şi până azi, iar războiul din Ucraina şi inflaţia care a venit la pachet cu actualul context geopolitic îngreunează şi mai mult sarcina experţilor în resurse umane.

Cu ce se confruntă angajatorii în recrutarea de noi angajaţi: Candidaţii sunt rezervaţi să facă o schimbare de job în actualul context, angajatorii îi vor în birouri, ei vor să lucreze de acasă, iar salariile nu acoperă inflaţia

Bogdan Gabor, Lugera şi AFSRU: „Aspiraţiile candidaţilor s-au schimbat, îşi doresc să beneficieze de traininguri, să aibă acces la resurse care să le permită să se dezvolte şi să se regăsească în valorile promovate de organizaţie.” Elisabeta Moldoveanu, Grafton România:  „Acum, candidaţii sunt foarte atenţi la aspecte pe care odinioară le-ar fi ignorat complet: dimensiunea companiei, parcursul acesteia în perioada pandemică, planuri de carieră, cultură organizaţională.” Loredana Dragomir, Adecco România: „Majoritatea angajatorilor au făcut creşteri salariale, dar nu în toate cazurile acestea acoperă creşterea inflaţiei.“

Angajatorii de pe piaţa locală s-au confruntat cu multe obstacole în recrutare, în ultimii trei ani, de la izbucnirea pandemiei şi până azi, iar războiul din Ucraina şi inflaţia care a venit la pachet cu actualul context geopolitic îngreunează şi mai mult sarcina experţilor în resurse umane.

O analiză a Asociaţiei Furnizorilor de Resurse Umane (AFSRU) arată că, în prezent, candidaţii sunt rezervaţi să facă o schimbare de job, angajatorii vor ca ei să lucreze în birouri, candidaţii vor să lucreze de acasă, iar salariile oferite de companii nu mai reuşesc să acopere rata inflaţiei. 

„În ultimii ani piaţa muncii s-a confruntat cu o multitudine de provocări. Pandemia a schimbat iremediabil dinamica dintre candidaţi şi companii şi, deşi vedem tot mai mult în jur organizaţii care încearcă să revină la practicile de dinainte de această perioadă, trebuie să fim realişti: aşteptările candidaţilor nu mai sunt aceleaşi. Atenţia majorităţii s-a mutat către familie, iar aspiraţiile candidaţilor s-au schimbat, îşi doresc să beneficieze de traininguri, să aibă acces la resurse care să le permită să se dezvolte şi să se regăsească în valorile promovate de organizaţie. În plus flexibilitatea a rămas o constantă în aşteptările acestora, iar angajatorii trebuie să o integreze în pachetele de beneficii”, spune Bogdan Gabor, country manager al companiei de recrutare Lugera şi preşedinte al AFSRU. 

Bogdan Gabor, Lugera şi AFSRU: Atenţia majorităţii s-a mutat către familie, iar aspiraţiile candidaţilor s-au schimbat, îşi doresc să beneficieze de traininguri, să aibă acces la resurse care să le permită să se dezvolte şi să se regăsească în valorile promovate de organizaţie.

Astfel, candidaţii sunt rezervaţi să facă o schimbare de loc de muncă în actualul context sociopolitic şi acum iau în considerare aspecte despre companie la care nu s-ar fi gândit până acum.

„Contextul sociopolitic scade disponibilitatea candidaţilor să facă o schimbare profesională. Acum, candidaţii sunt foarte atenţi la aspecte pe care odinioară le-ar fi ignorat complet: dimensiunea companiei, parcursul acesteia în perioada pandemică - a făcut disponibilizări, a înregistrat un regres în activitate etc., planuri de carieră, cultură organizaţională, cum este privită de comunitatea de interes, în funcţie de industrie. Ideea de ultimul venit, primul plecat îi determină pe mulţi să rămână la actualul angajator, astfel că fenomenul marea demisie scade văzând cu ochii,” punctează Elisabeta Moldoveanu, business unit manager în cazul Grafton România.

Elisabeta Moldoveanu, Grafton România: Ideea de ultimul venit, primul plecat îi determină pe mulţi să rămână la actualul angajator, astfel că fenomenul marea demisie scade văzând cu ochii.

Majoritatea angajatorilor au făcut creşteri salariale, dar nu în toate cazurile acestea acoperă creşterea inflaţiei, spune Loredana Dragomir, recruitment manager în cadrul companiei de recrutare Adecco România: „În contextul actual al creşterii inflaţiei şi al preţurilor la majoritatea produselor şi serviciilor, orice beneficiu este binevenit, mai ales dacă este adaptat nevoilor angajaţilor. Iar angajatorii care vor să atragă şi să motiveze vor oferi în continuare beneficii adaptate tendinţelor din piaţă, nevoilor angajaţilor şi politicilor interne”.

Dacă ne uităm la ce îşi doresc candidaţii, la un nivel de cariera entry-mid, angajajaţii îşi doresc în continuare un job care să îi motiveze şi să facă parte dintr-o organizaţie care să le permită o evoluţie constantă, fie ea pe orizontală sau pe verticală, spune Ionela Borsan, recruitment manager în cadrul companiei de recrutare APT Prohuman.

„Pachetul salarial, satisfacţia jobului şi o cultură organizaţională deschisă, transparenţa reprezintă o cerinţă a angajaţilor din această categorie. Totodată sistemul de lucru hibrid, flexibilitatea programului de lucru, dar şi beneficiile mai speciale, de exemplu accesul la diverse programe de training, la prime, bonusuri, la diverse servicii, reprezintă factori de decizie între a alege un angajator sau altul”, explică reprezentanta APT Prohuman. 

Dincolo de limbajul de lemn al celor din  PR-ul companilor, angajaţii vor aşa: mai mulţi bani. Dar cine nu vrea, când înflaţia reală e undeca la 20 – 25%%?

„Ne aşteptăm ca, în cazul în care nu vor beneficia de creşteri salariale, să vedem tot mai mai mulţi candidaţi dispuşi să îşi schimbe locul de muncă sau chiar domeniul de activitate”, spune şi Raluca Săftoiu, specialist resurse umane în cadrul Best Personal Services.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.