Brandul românesc creat în Pantelimon care a ajuns în inima Vienei. Compania vrea să deschidă magazine monobrand în mai multe ţări din Europa

Autor: Cristina Roşca Postat la 21 februarie 2021 134 afişări

Brandul românesc creat în Pantelimon care a ajuns în inima Vienei. Compania vrea să deschidă magazine monobrand în mai multe ţări din Europa

Heidi Chocolat, companie contro­lată de familia aus­triacă Meinl prin inter­mediul vehiculului de in­vestiţii Kex Confectionery, dezvoltă brandul ro-mânesc de ciocolată Heidi pe pieţele ex­terne prin magazine monobrand, primul pas fiind făcut în Viena, unde un astfel de spaţiu a fost deschis pe Mariahilfer Strasse, principala arteră de shopping din oraş.

„Pe termen mediu avem ambiţia să deschidem magazine noi în România, Austria şi în alte oraşe din ţările din Europa Centrală şi de Est. Avem deja (pe lângă noul magazin din Viena - n.red.) primul nostru Heidi ChocoWorld în Pantelimon, o unitate lângă fabrică. Am deschis şi un shop in shop în Băneasa. Validăm diverse idei şi concepte (...).“

Heidi Chocolat, companie contro­lată de familia aus­triacă Meinl prin inter­mediul vehiculului de in­vestiţii Kex Confectionery, dezvoltă brandul ro-mânesc de ciocolată Heidi pe pieţele ex­terne prin magazine monobrand, primul pas fiind făcut în Viena, unde un astfel de spaţiu a fost deschis pe Mariahilfer Strasse, principala arteră de shopping din oraş.

„Heidi merge la nivel internaţional! Compania (mamă - n.red.) deja opera un lanţ de magazine de ciocolată în Austria, însă sub un brand secundar. Pe unul dintre acestea a decis să îl transforme în primul magazin Heidi, ce este amplasat pe Mariahilfer Strasse, cea mai lungă arteră de cumpărături din Europa, ce primeşte peste 17 milioane de vizitatori anual“, spune Peter Mueller, CEO al Heidi Chocolat.

Heidi Chocolat a luat naştere în urmă cu aproximativ 25 de ani în oraşul Pantelimon de lângă Bucureşti, fiind fondată de investitori elveţieni. În 2012 a fost achiziţionată de Kex Confectionery. Brandul românesc era încă de atunci prezent la export, însă în ultimii ani a apăsat pedala de acceleraţie şi a „cucerit“ tot mai multe pieţe şi a făcut chiar achiziţii. În total, produsele companiei sunt prezente pe 50 de pieţe, dar nu cu magazine proprii.

„Heidi Chocolat reprezintă divizia premium a Meinl Confectionery“, spun oficialii companiei care erau activi în producţie şi distribuţie iniţial, pentru ca acum să dezvolte şi retailul propriu.

Producătorul este, conform celor mai recente date ale ZF, cel mai mare exportator de ciocolată de pe plan local, dar şi unul dintre cei mai mari jucători privind cota de piaţă din România. Heidi Chocolat este una dintre cele două companii din sectorul ciocolatei din România deţinute de familia austriacă Meinl prin intermediul vehiculului de investiţii Kex Confectionery. Dacă Heidi Chocolat s-a dezvoltat ca o companie internaţională, cealaltă societate - Kandia Dulce - s-a concentrat mai mult pe piaţa românească, având în portofoliu mărci cu o tradiţie de peste 35 de ani precum Rom sau Măgura.

„Deschiderea buticului din Viena ar putea fi începutul unei călătorii minunate. Vrem să ducem peste 150 de tipuri de ciocolată - praline, trufe, specialităţi de sezon etc. - în noi magazine Heidi din toată lumea“, spune executivul.

Magazinul a fost deschis chiar înainte de Valentine’s Day, acesta respectând toate regulile legate de siguranţă şi sănătate într-o perioadă marcată de pandemia de COVID-19. „Pe termen mediu avem ambiţia să deschidem noi magazine în România, Austria şi în alte oraşe din ţările din Europa Centrală şi de Est. Vrem să dezvoltăm oferta noastră de seminarii în domeniul ciocolatei şi vrem să organizăm workshop-uri pentru consumatori (...).“

Dezvoltarea se va face direct de către companie, cel puţin iniţial, deoarece vrea să stabilească standardele de funcţionare.

„Avem deja (pe lângă noul magazin din Viena - n.red.) primul nostru Heidi ChocoWorld în Pantelimon, o unitate lângă fabrică unde oferim produse proaspete, dar unde organizăm şi seminarii pentru ca clienţii să îşi poată produce propria ciocolată.“

„Am deschis şi un shop in shop în Băneasa. Validăm diverse idei şi concepte pentru a ne extinde local, astfel încât produsele noastre să ajungă la cât mai mulţi români.“

Decizia de a miza pe retail propriu, spune Peter Mueller, este justificată de faptul că ciocolata proaspătă este cea mai bună.

„Vrem să oferim consumatorilor produse proaspete, deosebite, specialităţi handmade pentru o experienţă completă.“

Produsele companiei sunt deja prezente în toate lanţurile de retail şi pe toate platformele online majore din România, precum şi în câteva mii de magazine din comerţul tradiţional, spune executivul. Compania a avut în 2019, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de circa 103 mil. lei, în stagnare, şi aproape 400 de salariaţi.

„Ca multe afaceri şi categorii de produse, şi noi am resimţit impactul pandemiei şi am încheiat anul cu o cifră de afaceri sub cea din 2019. În special din cauza lockdown-ului oamenii s-au întâlnit mai rar şi au avut mai puţine ocazii să sărbătorească, iar impactul s-a simţit şi în perioada sărbătorilor când se oferă cadouri“, spune CEO-ul Heidi Chocolat.

El speră însă că românii vor susţine prin achiziţiile lor producătorul local. În România, cei mai mari producători de ciocolată sunt Heidi Chocolat şi Kandia Dulce, urmaţi de alţi jucători mai mici cum este compania Muller şi Prietenii din Satu Mare.

„Am învăţat anul trecut că trebuie să planificăm dar făcând mai multe scenarii. În ceea ce priveşte 2021, noi am pornit la drum cu ambiţii mari şi cu planuri să revenim pe o creştere de peste 10%. Vom continua să investim în producţie şi în dezvoltarea de noi articole.“

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ciocolata,
companie,
deschidere,
magazine,
brand

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.