„Am vândut ţuică şi mi-am cumpărat haine, altă posibilitate nu aveam”. Unul dintre cei mai puternici oameni din România povesteşte despre cum a copilărit în sărăcie

Autor: Ioana Matei Postat la 11 august 2014 8046 afişări

„Am vândut ţuică şi mi-am cumpărat haine, altă posibilitate nu aveam”. Unul dintre cei mai puternici oameni din România povesteşte despre cum a copilărit în sărăcie
„Am vândut ţuică şi mi-am cumpărat haine, altă posibilitate nu...

“Ţinuta este importantă (obligatoriu costum şi cravată, eventual cât mai elegante), politeţea, limbajul, gesturile şi încrederea pe care o inspiri. Comunicarea succintă şi clară.” descria într-un interviu anterior acordat Business Magazin Mişu Negriţoiu, actualul preşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară, regulile elementare în alcătuirea imaginii unui om de afaceri. Dar, cum nimeni nu devine om de afaceri peste noapte, la fel cum nimeni nu învaţă peste noapte să poarte o conversaţie, să îşi aleagă vinul de la restaurant sau să negocieze contracte relaxat în timp ce joacă golf, şi imaginea lui Negriţoiu a trecut prin numeroase transformări.

A copilărit în Dăbuleni, judeţul Dolj, într-o familie săracă. Era la liceu când a avut nevoie de o uniformă şi de prima lui pereche de pantofi. „Am vândut ţuică şi mi-am cumpărat haine, altă posibilitate nu aveam” îşi aminteşte preşedintele ASF şi al patrulea în topul celor mai admiraţi CEO din România, conform catalogului BUSINESS Magazin. “Familia mea de "chiaburi" era destul de hăituită şi nu avea bani, doar ceva produse. Am vândut ţuică şi am cumpărat haine, altfel nu aveam de unde. De la aceste haine, până la costumele Canali, Cornegliani sau Tom Ford pe care le port acum, a trecut mult”.

De când a devenit bancher, Mişu Negriţoiu a purtat costum şi cravată şi conduce maşini Mercedes „cât mai elegante", dar alese după câteva criterii exacte: „Culori închise. Transmit eleganţă, sobrietate, siguranţă. Şi nu modelul cel mai scump (clasa S), ci unul mediu (E), care transmite moderaţie." a declarat Mişu Negriţoiu într-un interviu anterior acordat Business Magazin. Evită lucrurile foarte scumpe, ţinând cont de faptul că băncile sunt în centrul atenţiei publice pentru că fac bani uşor şi au dobânzi mari.

Trecând peste aspectul exterior, la construirea imaginii se adaugă preocuparea pentru o comunicare succintă şi clară, politeţea, limbajul, gesturile şi încrederea pe care o inspiră, dar şi un stil de viaţă adaptat la cerinţele instituţiei şi comunităţii bancare. Trecerea dinspre mediul politic spre cel de business a fost marcată de o schimbare a întregului stil de viaţă: „Am început să joc golf, să fiu mai atent la etichetă, să frecventez alte cercuri".

Mişu Negriţoiu spune că preocuparea pentru imagine este mai veche decât cariera bancară şi datează din perioada anilor petrecuţi în viaţa publică. Odată cu schimbarea domeniului de activitate, a intervenit şi necesitatea unei repoziţionări din punctul de vedere al imaginii: de la îmbrăcăminte până la obiceiuri, pasiuni şi preocupări. Bancherul a tradus această repoziţionare prin întrunirea unor valori precum profesionalismul, credibilitatea, decenţa, corectitudinea şi eleganţa, importante atât pentru public, consumatori, clienţi, parteneri, cât şi pentru autorităţi. Un alt aspect important este rolul de model pe care îl atribuie liderilor din mediul de afaceri: „Tinerii vor să fie ca ei, dar nu pentru că au bani, ci pentru că au valoare, iar imaginea este percepţia că aceste valori sunt întrunite„. Pentru atingerea acestor repere, a lucrat cu consilieri de imagine, pe a căror indicaţie a mers şi în urmă cu trei ani, la evenimentul Meet the CEO al BUSINESS Magazin, când a spus că nu şi-a ales singur cravata, ci i-a lăsat pe cei care se pricep mai bine.

http://www.businessmagazin.ro/cover-story/ghid-de-tinuta-si-conduita-in-afaceri-cum-se-imbraca-cei-care-misca-economia-romaniei-11271088
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

/actualitate/am-vandut-tuica-si-mi-am-cumparat-haine-alta-posibilitate-nu-aveam-unul-dintre-cei-mai-puternici-oameni-din-romania-povesteste-despre-cum-a-copilarit-in-saracie-13069231
13069231
comments powered by Disqus
Povestea românului de 25 de ani care a devenit director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto Povestea românului de 25 de ani care a devenit director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto

Are 25 de ani, este inventator, a fost nominalizat de Forbes SUA drept unul dintre cei mai influenţi tineri sub vârsta de 30 de ani şi de aproape trei ani ocupă funcţia de director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto. Spune despre el că este creativ şi curios şi îşi doreşte ca munca lui să creeze semnificaţie. Cine este Cornel Amariei, inventatorul din generaţia Millennials care pune România pe harta inovaţiei în era noilor tehnologii?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ: Una dintre cele mai mari actriţe românce a murit ULTIMĂ ORĂ: Una dintre cele mai mari actriţe românce a murit
Cea mai nouă afacere în care a intrat Simona Halep. Ce a cumpărat cu două milioane de euro şi în ce a început să investească milioane de euro
ProMotor.ro
RAZIE la intrarea în Bucureşti, pe ciotul de autostradă. Numărul de permise suspendate aici este CONSIDERABIL RAZIE la intrarea în Bucureşti, pe ciotul de autostradă. Numărul de permise suspendate aici este CONSIDERABIL
Acestea sunt CELE MAI BUNE MODELE SECOND HAND pe care le poţi cumpăra! Nemţii le recomandă
A parcurs PESTE 1,6 MILIOANE DE KM cu această maşină banală în doar 5 ani! VIDEO
Descopera.ro
Când EINSTEIN l-a întâlnit pe Tagore: Conversaţia ISTORICĂ a celor mai puternice minţi despre religie şi ştiinţă Când EINSTEIN l-a întâlnit pe Tagore: Conversaţia ISTORICĂ a celor mai puternice minţi despre religie şi ştiinţă
După ce a făcut sex ORAL, o TÂNĂRĂ a avut o reacţie alergică. O poţi PĂŢI şi tu! Când şi mai ales la ce trebuie să ai GRIJĂ!
PERICOLUL neştiut: un singur grapefruit poate să te OMOARE
Go4it.ro
iPhone 11: răspunsul APPLE la atacurile Samsung şi HUAWEI. Specificaţii şi preţ iPhone 11: răspunsul APPLE la atacurile Samsung şi HUAWEI. Specificaţii şi preţ
Telefonul de 300 de euro mai puternic decât un GALAXY S10! Se va lansa în curând
Se lansează telefonul cu o cameră foto de 100 megapixeli!
Csid.ro
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament
Brand de produse cosmetice, prezent şi în România, anunţă prezenţa fibrelor de azbest în 3 dintre produse
Sfaturi pentru alimentaţie în post şi slăbire eficientă la orice vârstă de la medicul Mihaela Bilic VIDEO BY CSID

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.