Povestea nevăzută a unui imperiu românesc din domeniul restaurantelor începută de un tânăr care a intrat în business la 18 ani
Radu Dumitrescu este antreprenor încă de la 18 ani şi a intrat în industria HoReCa în 2011, odată cu lansarea primului său restaurant – Stadio Sports Bar, inspirat de pasiunea pentru sport şi dorinţa de a crea un spaţiu dedicat iubitorilor de evenimente sportive. Grupul SHC a încheiat anul 2024 cu o cifră
de afaceri de 92 milioane de lei. Radu Dumitrescu a început să lucreze pe cont propriu la 18 ani, iar astăzi conduce Stadio Hospitality Concepts, un grup cu opt restaurante în Bucureşti. Traseul său în HoReCa a fost marcat de adaptări rapide şi decizii luate în funcţie de context. De la reconfigurarea Stadio până la achiziţia companiei Raionul de Peşte, fiecare pas a venit dintr-o combinaţie de intuiţie, oportunitate şi pragmatism.
„Am început devreme, da, fără un plan bătut în cuie, şi am descoperit repede că, în business, o condiţie esenţială este să te adaptezi.” Aşa îşi începe povestea Radu Dumitrescu, fondatorul şi CEO-ul Stadio Hospitality Concepts (SHC), unul dintre cei mai vizibili jucători din industria HoReCa din România. Antreprenor din adolescenţă, Dumitrescu a intrat pe cont propriu în afaceri la 18 ani, iar astăzi coordonează o reţea de opt restaurante premium în Bucureşti – între care Vacamuuu, NOR sau Raionul de Peşte, recent achiziţionat.
Cum a ajuns aici? Pare că Radu Dumitrescu nu este genul de lider care porneşte de la o viziune rigidă, iar pentru el, agilitatea şi adaptarea sunt esenţiale.
„Îţi poţi construi strategia din mers, dar ca să reuşeşti nu faci niciodată lucrurile la întâmplare – e nevoie de planificare şi de disciplină. În cazul meu, sunt exact principiile după care m-am ghidat. Şi tot ce am construit a fost inspirat şi bazat pe oamenii din jur, pe modele validate, pe realitate, dar şi un pic pe instinct”, spune el.
Parcursul său nu a fost liniar. A trecut prin industrii diverse – de la print de mari dimensiuni, la restaurante, apoi chiar şi tehnologie – iar fiecare pivotare a avut la bază o combinaţie de curiozitate, oportunitate şi intuiţie. „Întotdeauna am crezut că e cel mai important să faci ce-ţi place şi cred în continuare că este singura modalitate de a performa, real, într-un domeniu. În cazul meu schimbările s-au produs în funcţie de context, de oportunităţile pieţei, dar şi de ce am simţit.” În ceea ce priveşte intrarea în HoReCa, declicul a venit într-un moment care ar fi putut părea banal: o ofertă de a cumpăra un restaurant.
A fost vorba de fostul DaVinci, care avea să devină Stadio Atrium, unul dintre restaurantele emblematice ale reţelei de astăzi. „Am simţit că poate fi o oportunitate. Apoi am văzut că pot construi ceva care să-mi placă şi lucrurile au evoluat în direcţia asta.” Cel mai dificil moment de decizie a fost în perioada pandemiei, când incertitudinea domina piaţa, iar siguranţa angajaţilor şi continuitatea businessului păreau greu de echilibrat. „În viaţa antreprenorială nu prea există decizii uşoare.
De multe ori eşti pe muchie de cuţit, deşi mai multe ori nu ai idee dacă decizia pe care o iei va fi una bună sau nu. Cele mai complexe decizii au fost cele din perioada pandemiei, când nu ştiam ce se va întâmpla mâine, dacă vom mai deschide restaurantele sau dacă ne putem ajuta colegii să fie cât mai puţin expuşi.”
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












