Media Pro vinde Media Pro Entertainment catre CME, pentru 97,6 milioane de dolari

Postat la 28 iulie 2009 29 afişări

Adrian Sarbu a semnat un acord prin care va transfera grupului american CME, care detine compania PRO TV SA, toate operatiunile de entertainment detinute de MediaPro intr-o tranzactie complexa estimata la 97,6 milioane de dolari de catre banca americana Merrill Lynch.

CME va prelua datorii de 35,6 milioane dolari ale MPE si ii va da inapoi lui Sarbu 8,75 % din celelalte afaceri care fac parte din MediaPro Management (Publimedia – companie de publishing, Coprint - tipografii, Mediafax – cel mai mare furnizor de informatie generala si de business din Romania, Media Pro Interactiv – internet, Indoor Media – publicitate indoor si MediaSat – telecom). De asemenea, CME, care detine deja 8,75% din Media Pro Entertainment (MPE), ii va plati lui Sarbu 10 milioane de dolari cash, ii va oferi 2,2 milioane de actiuni CME (cu o valoare actuala de 44 milioane de dolari) si ii va da posibilitatea de a cumpara inca 850. 000 de actiuni CME in viitor la pretul de astazi.

Ronald Lauder, fondatorul si presedintele non-executiv al CME a comentat aceasta tranzactie: “In ultimii 20 de ani Adrian Sarbu a construit si a adus MediaPro Entertainment in topul studiourilor si producatorilor de film din Europa Centrala si de Est. Aceasta achizitie ofera canalelor noastre de televiziune o sursa importanta de continut si ne permite sa ne diversificam centrele de venit.”

CME isi creaza prin aceasta achizitie o divizie de continut, formata din unitati de productie, servicii si distributie in toate teritoriile in care activeaza.

Merrill Lynch a fost angajata de boardul CME sa ofere o opinie independenta acestei tranzactii avind in vedere ca Adrian Sarbu este presedinte si director executiv (Chief Executive Officer) al grupului american listat pe piata bursiera americana Nasdaq, pozitie pe care a preluat-o incepind de astazi dupa ce din octombrie 2007 a fost directorul operational (Chef Operating Officer) si presedinte de la 1 ianuarie 2009.

MediaPro Entertainment este unul din cei mai mari producatori si distribuitori de continut de televiziune si filme de cinema din regiune si detine studiourile de la Buftea, unele dintre cele mai mari din Europa Centrala si de Est. Prin integrarea MPE, grupul american va crea una dintre cele mai puternice divizii de continut si distributie de film, entertainment si reality-show care va oferi servicii tuturor televiziunilor din Europa Centrala si de Est care fac parte din CME.

In 2008 MediaPro Entertainment a avut venituri de 95 milioane de dolari cu un profit operational (EBITDA) de 13 milioane de dolari. Contractele MediaPro Entertainment cu CME au reprezentat 40% din business si se refera la cele mai de succes productii de fictiune pentru televiziune difuzate pe piata din Romania de catre canalele Pro Tv si Acasa, care ulterior au fost achizitionate si de catre statiile din alte teritorii CME. MediaPro Entertainment include Media Pro Pictures, Media Pro Studios, Media Pro Distribution, Pro Video, Media Pro Music & Entertainment, Cinema Pro, Hollywood Multiplex, pachetul majoritar din Domino - companie de productie de spoturi si Media Pro Pictures sro - operatiunile de film din Cehia.

CME opereaza mai multe posturi de televiune in Est( Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Ucraina, Romania) avind o piata de 97 de milioane de telespectatori. Ronald Lauder este fondatorul CME, iar prin actiunile sale preferentiale controleaza compania. Cel mai mare actionar (31%) este gigantul american Time Warner.

In Romania, CME are 95% din compania PRO TV, liderul local, restul de 5% fiind in posesia lui Adrian Sarbu, care mai detine printre alte active media si Business Magazin/Ziarul Financiar.

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/media-pro-vinde-media-pro-entertainment-catre-cme-pentru-97-6-milioane-de-dolari-4703095
4703095
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.