Miliardarul Elon Musk, model pentru Tony Stark

Autor: Marius Oncu Postat la 28 august 2013 4185 afişări

Miliardarul american Elon Musk este pe val. După ce a făcut avere în IT prin dezvoltarea şi vânza-rea serviciului de plăţi online PayPal, Musk a pornit proiecte şi mai 
îndrăzneţe. Conduce mai multe companii pe care le-a fondat, cele mai importante fiind constructorul de maşini electrice Tesla Motors şi compania de transport spaţial SpaceX. Inginer şi antreprenor, Musk înfiinţează şi dezvoltă companii care răspund unor probleme de mediu, sociale şi economice ale omenirii. Deşi lucrează între 80 şi 100 de ore pe săptămână, Musk are cinci copii şi este sursa de inspiraţie pen-tru personajul Tony Stark în seria de filme Iron Man.

Miliardarul Elon Musk, model pentru Tony Stark

Elon Musk s-a născut În 1971 În Africa de Sud. Pasionat de computere, Musk a creat până să împlinească 12 ani un joc video, numit Blastar, pe care l-a vândut pentru circa 500 de dolari. Studiile universitare le-a început în Canada, de unde s-a transferat la Universitatea din Pennsyl-vania, unde a obţinut diplome în economie şi fizică. Ulterior a fost admis la Stanford, în California, pentru un doctorat în fizică.

Nu a apucat să meargă la cursuri decât două zile. La fel ca în cazul altor antreprenori, mediul uni-versitar nu-i asigura viitorului miliardar spaţiul necesar pentru a-şi pune în practică proiectele. În 1995, la 24 de ani, Musk a renunţat la doctoratul de la Stanford pentru a-şi lansa prima companie, Zip2 Corporation, un ghid online al oraşelor pentru versiunile de pe internet ale New York Times şi Chicago Tribune. Compania a rezistat cu dificultate şi a trebuit să vândă pachetul majoritar unor in-vestitori pentru 3,6 milioane de dolari. În 1999, Compaq Computer Corporation a preluat Zip2 pen-tru 307 milioane de dolari, lui Musk revenindu-i 22 de milioane de dolari. Antreprenorul originar din Africa de Sud avea 28 de ani şi era milionar. În acelaşi an a pornit o nouă companie.

Locul cu bani. În 1999, a lansat X.com cu 10 milioane de dolari din banii obţinuţi de pe urma vân-zării Zip2. X.com era un dezvoltator de sisteme pentru online banking, Musk fiind creditat cu inven-tarea metodei de transfer sigur al banilor folosind o adresă de e-mail a destinatarului. În 2000, X.com a cumpărat compania Confinity, care lansase un serviciu de transfer de bani numit PayPal. Musk a schimbat numele X.com/Confinity în PayPal şi s-a concentrat pe dezvoltarea plăţilor online. În 2002, eBay a cumpărat PayPal cu 1,5 miliarde de dolari, iar Musk a obţinut acţiuni eBay de 165 milioane de dolari din tranzacţie.

Explorarea spaŢiului. În 2002, antreprenorul a înfiinţat SpaceX (Space Exploration Technologies). Compania vrea să construiască cele mai avansate rachete şi navete pentru călătorii spaţiale, cu un obiectiv pe termen lung de a facilita explorarea şi colonizarea altor planete. Compania a creat Fal-con 1, prima rachetă cu combustibil lichid dezvoltată privat care a ajuns pe orbită, precum şi naveta Dragon. În 2012, Dragon a devenit prima navetă comercială care a andocat la Staţia Spaţială Inter-naţională. Compania lui Musk a primit un contract de 1,6 miliarde de dolari de la NASA pentru 12 transporturi de bunuri către şi dinspre Staţia Spaţială. În 2011, SpaceX a început să lucreze la un proiect al NASA pentru transportul astronauţilor. Primele zboruri cu oameni la bord sunt aţteptate în 2015. În 2006, Elon Musk a înfiinţat, împreună cu vărul său Lyndon Rive, compania SolarCity, spe-cializată în produse şi servicii pentru sectorul energiei fotovoltaice.

Tesla Motors. Proiectul cel mai important şi mai vizibil al lui Musk în prezent este Tesla Motors. Compania a reuşit să transforme autovehiculul electric din ceva excentric într-un produs de con-sum. Tesla construieşte modelul sport Roadster şi sedanul Model S, iar pentru viitor are în plan dezvoltarea unor maşini şi mai accesibile ca preţ.

Model S, cu un preţ de 70.000 de dolari, câştigă clienţi şi de la rivalii Tesla, spune Musk, şi reali-tatea confirmă: persoane care au deţinut în trecut Toyota Prius sau Mercedes-Benz E-Class cum-pără maşinile Tesla. Toyota şi Daimler sunt investitori la Tesla şi clienţi ai companiei pentru bateriile folosite la alimentarea maşinilor electrice.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/miliardarul-elon-musk-model-pentru-tony-stark-11276712
11276712
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.