Yahoo! importă ADN

Autor: Mircea Sarbu Postat la 23 iulie 2012 20 afişări

Surpriza nu este că Yahoo! A angajat ca preşedinte şi CEO o femeie, pentru că a mai avut-o şi pe carol bartz pe acelaşi post. Surpriza este că a angajat un vicepreşedinte de la Google. O cheamă Mayer. Marissa Mayer.

După cum bine se ştie, lumea IT este dominată de bărbaţi. S-a vorbit mult despre atitudinea sexistă care este răspândită nu doar în underground-ul hackerilor, ci şi în marea industrie. În aceste condiţii, femeile care au ajuns în poziţii de vârf în industria high-tech sunt privite cu mare interes şi se bucură de notorietate. Printre puţinele exemple pe care le-am adunat se numără Meg Whitman, care a condus o bună bucată de vreme compania eBay, iar de anul trecut este director general la Hewlett-Packard.

La începutul acestui an Ginni Rometty a devenit preşedinte şi CEO la IBM. Carol Bartz a condus compania Autodesk, iar apoi a fost director general la Yahoo!, într-o vreme când compania era într-un mare bucluc. O altă figură proeminentă este Sheryl Sandberg, care este director operaţional (COO) şi membră a board-ului Facebook, o companie despre care toată lumea ştie că este un imperiu al hackerilor unde femeile arareori pătrund. Însă, pe lângă experienţa în business şi administraţie, cu siguranţă băieţii de la Facebook au apreciat faptul că vine de la Google, unde a condus departamentul produselor de publicitate on-line.

Vedeta incontestabilă a momentului este Marissa Mayer, care, spre surpriza întregului Silicon Valley, a fost aleasă de Yahoo! pentru a scoate (din nou) compania din criză în calitate de preşedinte şi CEO. Marissa Mayer nu era o necunoscută nici până acum, iar cei interesaţi de industria internetului o cunosc de bună seamă ca vocea cea mai publică a companiei Google. În 1999, la doar 24 de ani, a dat dovadă de un mare curaj renunţând la variantele pe care cariera academică strălucită i le deschidea pentru a deveni angajatul cu numărul 20 al unui start-up de care nu auzise nimeni.

Se pare că a tras cartea norocoasă, pentru că a reuşit să ajungă vicepreşedinte la Google, şefă peste departamentul care se ocupă, printre altele, şi de Google Maps. Cariera ei la Google a trecut prin mai toate zonele tehnice de top, începând cu motorul de căutare (designul minimalist al interfeţei i se datorează), trecând prin Gmail, Google Books, Google News şi numeroase altele. Înainte de Google a lucrat la SRI International, celebrul centru de inteligenţă artificială (specialitatea ei academică) unde au fost dezvoltate şi tehnologiile pe care se bazează Siri.

Este tânără (37 de ani), frumoasă, bogată (circa 300 de milioane de dolari) şi este considerată de revista Fortune una dintre cele mai influente 50 de femei din afaceri (în 2011, locul 36). Face parte din consiliul de administraţie al Wal-Mart, precum şi din conducerea unor organizaţii non-profit, printre care Muzeul de Artă Modernă din San Francisco. Este fascinată (unii zic obsedată) de modă, iar Los Angeles Times spune că a plătit odată 60.000 de dolari la o acţiune de caritate pentru a lua masa cu designerul ei preferat, Oscar de la Renta.

Printre extravaganţele ei se numără şi un apartament de lux în valoare de 5 milioane de dolari, amplasat deasupra hotelului Four Seasons din San Francisco (pe care New York Times îl caracterizează scurt: "dying-to-get-invited-to-parties"). Dacă e să dăm crezare cărţii "Googled" de Ken Auletta, a fost iubita lui Larry Page la începutul anilor 2000, dar se pare că subiectul este tabu în Valea Siliconului. În 2009 s-a căsătorit cu Zachary Bogue, iar acum este

însărcinată. Cam aceasta este "the tech's glamour girl", noul CEO al Yahoo!.

Prima întrebare pe care şi-o pun comentatorii se referă la motivele pentru care Mayer a plecat de la Google, iar explicaţiile pe care le găsesc sunt două. În primul rând, se pare că în ultima vreme a fost oarecum marginalizată la Google, opinie bazată pe faptul că un alt vicepreşedinte a fost plasat într-o poziţie superioară la departamentul pe care-l conducea. Dar chiar dacă nu ar fi fost aşa, Marissa nu prea mai avea căi de a promova. Pe de altă parte, după o carieră de 13 ani la Google, este foarte probabil că Marissa Mayer avea nevoie de o nouă provocare şi, fără îndoială, de putere.

A doua întrebare este ce ar putea să facă Mayer pentru a salva Yahoo!, care a ajuns la o valoare de piaţă de doar 14 miliarde de dolari (după ce a respins oferta de 47,5 miliarde de la Microsoft), în ciuda unui trafic imens (peste 700 de milioane de vizitatori) şi a unor venituri considerabile. Pe lângă reducerea birocraţiei "bizantine" din companie, probabil va urma revigorarea Yahoo!Mail, repoziţionarea Flickr mai mult spre zona mobilă, valorificarea unor tehnologii inovatoare (de exemplu, Tubes) şi, se speculează, cumpărarea unei suite de birotică online. Chiar vrea Marissa Mayer să concureze cu Google?

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Yahoo,
ADN,
CEO,
Marissa Mayer
/opinii/yahoo-importa-adn-9895881
9895881
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.