Opinie Rareş Măcinică, MBA managing director Lagermax AED România: MBA – Married but Available, CEO - Chief Emotional Officer

Postat la 24 octombrie 2016 688 afişări

Opinie Rareş Măcinică, MBA managing director Lagermax AED România: MBA – Married but Available, CEO - Chief Emotional Officer

O prietenă bună, pasionată de relaţia astre – comportamentul uman, mi-a povestit sau, mai bine spus, prevestit ce se întâmplă când afară este Lună plină. Recunosc că, până la acel moment, nu am conştientizat nici măcar când este Lună plină, cu atât mai mult efectele asupra noastră: insomnie, decolorarea lenjeriei, agresivitate crescută, zbucium, nelinişte.

Recunosc că, poate curios, poate nedumerit, am urmărit pentru un timp apariţia Lunii pline şi, să vezi minunea, am devenit mai zbuciumat, agitat, nervos. E drept că lenjeria mi-a rămas identică, coloristic vorbind, ceea ce, iată, indică deja o breşă în sistemul superstiţiilor. Este de fapt, o stare de inducere. Nimic mai mult.

Aşa stă situaţia şi cu un CEO. Aproape peste tot găseşti CEO standardizaţi: calităţi must have, inspiră, motivează, focusaţi înspre clienţi, integri, cinci calităţi de top pentru a fi un CEO de succes (altfel, dacă nu le ai tocmai pe acelea, nu eşti de succes...). Pe acelaşi principiu al Lunii pline, şi cazul CEO-ului de succes este de fapt o stare de inducere a unui tip de comportament-şablon. Fie poţi fi descris prin acele carcateristici, fie nu eşti un CEO de succes. Urmează însă o întrebare firească: dar cu OMUL CEO cum rămâne? Un CEO are nevoie de o „etichetă”, însă acum aceasta este doar una externă, care defineşte relaţia CEO – Mediu Extern (angajaţi, clienţi, furnizori…). Însă focusarea exclusivă şi excesivă spre impunerea unor norme de comportament duce la dezumanizare şi depersonalizare. De aceea, mulţi CEO o iau la un moment dat razna; nu devin neapărat nebuni, dar au comportamente deviante.

Şi atunci, pentru a evita şablonizarea comportamentului unui CEO, iată că, în urma unui studiu propriu :), am reuşit să alcătuiesc o listă de 20 de îndatoriri ale unui CEO modern care să îi readucă umanitatea şi identitatea personalităţii lui unice ca OM. O precizare, pentru a face deosebirea de gen, am adăugat un „m” şi „f” după CEO.

1. Să fie Romantici, un fel de romantism filosofic care pune accent pe intuiţie ca metodă de cunoaştere, pe libertatea şi spontaneitatea de gândire şi de faptă. Dacă eşti Romantic, eşti şi expresiv, fermecător, sensibil...

2. Să spună Te Iubesc! măcar o dată pe zi. A iubi înseamnă, sinonimic, şi a râvni, jindui, a fi pasionat.

3. Să privească Cerul dimineaţa şi seara. Dar nu când e Lună plină. Cerul nu are doar sensul spaţiului cosmic, cerul înseamnă şi cupolă, firmament, providenţă, rai, celest, pur, nepătat...

4. Să scrie o Poezie la fiecare 3 luni, un catren. Toţi CEO care vor scrie poezii la fiecare 3 luni se vor putea iniţia în magie şi vor putea face vrăji, ducând analiza competiţiei într-o sferă ocultă. 

5. Să cultive o Floare, de preferat Orhidee şi Crini. Crinul este un simbol al încrederii necondiţionate, aparţine nobililor, celor cu un statut înalt (crinul regal...). Mai mult, o legendă din Japonia antică spune că orhideele puteau fi găsite în natură doar de către acei războinci care îşi dovedeau vitejia.

6. Să Piloteze o dată pe an un avion ultrauşor. Să devii una cu Cerul, să te gândeşti la cei din jur şi să le şopteşti că îi Iubeşti, iar dacă prinzi vreun apus, să fii şi Romantic... dar, peste toate, să fii liber, să pluteşti...

7. Să se îmbrace cel puţin o dată pe lună în uniformă de General (sau în Darth Vader) şi să le vorbească angajaţilor despre obiective.

8. Să tragă cu Pistolul la fiecare 3 luni (în poligon), totuşi nu îmbrăcat(ă) în uniforma de general, că e ilegal. Destresare şi adrenalină, senzaţia de control, stăpânire de sine...

9. Să ţină în birou un Vultur, adevărat! (v. Trump). Vulturul are o simbolistică vastă, în primul rând este un simbol al puterii şi înălţării.

10. Să Picteze Portretele Managerilor din Companie şi ai principalilor competitori.

11. Să mănânce minimum 100 g de Nuci pe zi pentru sănătatea creierului (după un timp, orice CEO are cel puţin un comportament deviant).

12. Să facă 10 Flotări la sosire şi la plecare, CEOf să facă 10 sărituri cu coarda.

13. Să se uite la Desene animate, CEOm la Frozen, CEOf la Şeriful Callie.

14. Să scrie o Reţetă de mâncare vegetariană în fiecare lună.

15. Să scrie un Jurnal pe care să îl predea succesorului.

16. Să Hrănească din mână o Căprioară în pădure.

17. Să prindă un Păstrăv cu mâna într-un râu curgător.

18. Să Urle 5 minute în birou, cel puţin o dată pe săptămână, „Show me the money”!

19. CEOm – min 2 Duşuri reci pe zi de la vârsta de 40 de ani (de criză)... e mişto cu amanta, dar nu uita cu cine ai plecat la drum.

20. CEOf – min. o sesiune de Pasiune pe zi dimineaţă, se spune că „cel mai frumos make-up al unei femei este pasiunea, dar cosmeticele sunt mai uşor de cumpărat”.

Un CEO nu poate fi descris de autori de cărţi. Un CEO se Descoperă: pilotând, trăgând cu arma, hrănind o căprioară din mână în pădure, câteodată cu un popcorn în faţa televizorului admirând părul Sofiei Întâi. Un CEO se autorevelează, se dezvăluie, ca o corolă de minuni a lumii, un CEO sporeşte taina lumii şi, prin cele 20 de sfaturi de mai sus, un CEO se îmbogăţeşte pe el/ea, să îmbogăţească pe ceilalţi.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Roşia Montană, o pierdere de aur! O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.