Un ziar nu e o fabrica de caramizi“

Postat la 10 februarie 2006 1 afişăre

Cel mai recent jucator activ pe piata ziarelor denumite "de calitate" este Cotidianul, marca relansata de grupul Catavencu in toamna lui 2004. Cotidianul este inca in proces de consolidare - o echipa are nevoie de timp "sa se formeze, sa se rodeze si sa performeze", spune Doru Buscu, director editorial.

Cel mai recent jucator activ pe piata ziarelor denumite "de calitate" este Cotidianul, marca relansata de grupul Catavencu in toamna lui 2004. Cotidianul este inca in proces de consolidare -  o echipa are nevoie de timp "sa se formeze, sa se rodeze si sa performeze", spune Doru Buscu, director editorial.

Cunoscut mai degraba ca redactor-sef al Academiei Catavencu, Doru Buscu (foto) - directorul editorial al Cotidianului - spune despre piata ziarelor de calitate ca este "inca nedefinita". "Si cred ca asa va ramane in urmatorii doi ani", spune el referindu-se la piata pe care Cotidianul a reatacat-o in urma cu cinci luni, in urma unui joint-venture dintre grupul Catavencu si RH Press.

La sfarsitul celor doi ani de "definire" a pietei, Buscu crede ca se va cerne calitatea. In plus, vom asista la o separatie mai clara intre tabloide - gen Libertatea "si ceea ce ne place sa le numim ziare serioase sau sobre - cum ar fi Romania Libera". Ca exemplu, Buscu ofera Evenimentul Zilei, despre care spune ca "joaca la ambele capete". Ziarul contine informatie serioasa, amestecata insa cu ceea ce el numeste "continut frivol". Cum se vor aseza pe piata ziarele pe cale sa intre in vartejul cotidian, asta va depinde de seriozitatea cu care vor aborda acest business. "Un ziar nu e o fabrica de caramizi, trebuie construit cu migala si rabdare", spune directorul editorial de la Cotidianul. Buscu isi aminteste cum a repornit Cotidianul la drum. S-a plecat de la zero, de la cercetarea pietei. "Inainte de a prelua Cotidianul, am facut un studiu de piata, din care reiesea ca ziarul Cotidianul este o marca cu sanse bune de fi reabilitata. Avea o recunoastere buna si o reputatie onorabila. La randul lui, ziarul era in cautare de idei." Asa s-a ajuns la joint-venture-ul dintre Academia Catavencu si RH Press, completeaza Buscu.

A urmat business plan-ul. Pentru primul an, sunt proiectate investitii de circa 1,8 milioane de euro. Buscu este realist si spune ca momentul amortizarii este indepartat. "O echipa are nevoie de timp ca sa se formeze, sa se rodeze si sa performeze", argumenteaza el. Editorii ziarului nu par sa se grabeasca insa, dar sunt optimisti. "Avem niste obiective precise - si spre ele ne indreptam", spune Buscu, In prezent, Cotidianul are vanzari de 20.000 de exemplare zilnic si un tiraj de 30.000 de copii. "Peste un an, il vad intre primele 5 ziare cotidiene, ca tiraj si in primele doua, in ce priveste atractivitatea." Comentand suma de un milion de euro pe care Mircea Dinescu a anuntat-o pentru investitia in Gindul, Buscu a spus ca, din punctul sau de vedere, un milion de euro ajung. "Dar depinde de ce vrei sa faci."

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/un-ziar-nu-e-o-fabrica-de-caramizi-976742
976742
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.