Listenomics revolutioneaza brandurile
Gata! A expirat modelul secolului 20 in care vorbeam doar despre consumatori pasivi. Acum societatea se indreapta cu pasi repezi spre o noua cultura, una participativa, deschisa si interactiva. Intram intr-o lume in care noile tehnologii de comunicare digitala revolutioneaza brandurile. Clientii au puterea sa-si impuna propria lege si sa se faca auziti, iar ecoul vocii lor depaseste cu mult cercul de prieteni, incluzand o multime de "prieteni virtuali".
Gata! A expirat modelul secolului 20 in care vorbeam doar despre consumatori pasivi. Acum societatea se indreapta cu pasi repezi spre o noua cultura, una participativa, deschisa si interactiva. Intram intr-o lume in care noile tehnologii de comunicare digitala revolutioneaza brandurile. Clientii au puterea sa-si impuna propria lege si sa se faca auziti, iar ecoul vocii lor depaseste cu mult cercul de prieteni, incluzand o multime de "prieteni virtuali".
Teoria lui Bob Garfield, editorialist la "Advertising Age" - "Listenomics" - vorbeste despre felul in care internetul modifica normele existente in universul brandurilor. Când rostim termenul "audienta", nu ne mai referim la o masa de oameni care asculta cuminti ce au de spus brandurile, ci la un public activ care stie sa comunice eficient. Sunt oameni care asculta, interactioneaza, raspund. Ei utilizeaza produsele, brandurile sau sloganele ca si cum ar fi proprietatea lor. Internetul isi spune cuvantul sau, mai bine spus, lasa publicul sa isi spuna cuvantul. "Listenomics" se refera la tot ce inseamna democratizarea brandurilor.
Consumatorii devin creatori de reclame.
Nu doar reclamele semnate de agentii specializate influenteaza grupul tinta, ci si experimentele media produse din pasiune chiar de consumator.
Cele din urma se dovedesc chiar foarte eficiente, pentru ca mesajul lor este unul autentic, credibil si niciodata creatorii lor nu vor fi suspectati de un obiectiv ascuns. Functiile cercetarii de marketing se pot dilua treptat, in conditiile in care exista situri cu audiente uimitoare unde consumatorii isi spun parerea sincera despre branduri si vin cu insighturi valoroase despre un anume produs. In contextul creativitatii consumatorilor, povestea lui George Masters este una foarte relevanta. In 1990, trupa Darling Buds a lansat piesa "Tiny Machine". Cu 700 de saptamâni mai târziu, cântecul nu reusise inca sa fie difuzat la radio. Insa, George Masters il putea asculta oricand pe iPodul sau. Intr-o frumoasa zi de vara californiana, in timp ce asculta "Tiny Machine" chiar pe acest "tiny machine", i-a venit ideea salvatoare : era melodia perfecta pentru un spot Apple! Timp de cinci luni de zile a muncit la proiect, dupa care a postat rezultatul online. In scurt timp, spotul sau a devenit cunoscut printre utilizatorii internetului.
Internetul e pentru toata lumea
Utilizarea libera a sistemelor de operare pe calculator si a browserelor a facut ca accesul liber la proprietatea intelectuala sa fie si un stimul pentru inovatie. Englezul James Chekoff, consultant de marketing, pomeneste câteva branduri care au inteles repede nevoia de a-l implica pe consumator si si-au promovat deja reclame bazându-se pe inspiratia oamenilor obisnuiti. Campania online "Pen", realizata de Atmosphere BBDO din New York pentru General Electric, incurajeaza utilizatorii sa faca desene simple si sa le trimita mai departe prietenilor, alaturi de sloganul: "Imagination at work." Mercedes Benz cu Merkley&Partners din New York a cerut posesorilor de Mercedes fotografii care sa ii prezinte alaturi de masinile lor. Ulterior, fotografiile au devenit piesa de rezistenta pentru reclamele 'Love Mercedes'. Aceste branduri au simtit importanta pe care o are adaptarea prompta la noile cerinte. La fel, muzica si filmul isi schimba continutul. Nu doar accesul la muzica si film a cunoscut o schimbare, ci si continutul acestora. Unii artisti au descoperit o metoda mai simpla de a avea succes: adaptând munca altora pe stilul lor. O trupa londoneza numita DNA a prelucrat cântecul "Tom'Diner" al lui Suzanne Vega. Au pastrat partea vocala originala, au adaugat partea lor instrumentala si... gata piesa! Avocatii artistei erau hotarâti sa dea trupa in judecata, insa Suzanne Vega s-a gândit ca o intelegere intre cele doua parti ar fi mai eficienta deoarece a considerat ca noul produs era unul reusit. Intr-adevar, a fost cea mai buna decizie pentru ca remixul a avut parte de un succes mai mare decât originalul din 1987.
Afla adevarul despre produsul dorit, apoi achizitioneaza-l!
Oamenii isi spun parerea. Au facut asta dintotdeauna, doar ca acum prin intermediul internetului, efectul este mult mai puternic. Exista situri dedicate special brandurilor care au dezamagit consumatorii: ihatemicrosoftxp.com, ihateblockbuster.com si multe alte
"i hate"-uri. A devenit un obicei pentru o parte din consumatori ca inainte de achizitionarea unui produs sa verifice pe lânga siturile oficiale si pe cele in care oamenii care cunosc deja produsul isi spun "oful" sau "yuppyul".
Conversatie vs dictare
Rolul marketerilor tinde sa devina unul de intermediar intre branduri si utilizatori. Consumatorii sunt din ce in mai implicati in procesul de creare si distributie a mesajelor. Dupa parerea lui Yochai Benkley, acestia tind sa devina coproducatori de brand, de aceea se pomeneste tot mai mult de "conversatie deschisa intre branduri si consumatori".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












