Cum au profitat agentiile de publicitate de cresterea TVA

Postat la 12 iulie 2010 43 afişări

Nu au fost foarte multe situatiile in care statul a luat o masura pe care agentiile de publicitate sa nu o poata traduce imediat intr-o campanie sau reclama adaptata. Cand s-a anuntat programul Rabla, televizoarele si panourile au fost acaparate de reclamele dealerilor auto care anuntau noile preturi de la masini.

Acum, alte masuri au provocat creativitatea publicitarilor. La Omniasig, Angela Similea se adreseaza pensionarilor amenintati de reducerea pensiilor cu 15%, carora le propune o asigurare RCA la un pret special, cu 15% mai mic decat pretul normal.

Electroretailerii Flanco si Emag sunt dispusi sa returneze diferenta de TVA pentru produsele cumparate sau sa dea inapoi clientilor tot TVA, respectiv 24% din valoarea oricarui produs cumparat din reteaua proprie de magazine. "Prin aceasta decizie, compania isi propune sa diminueze impactul negativ al cresterii TVA, scaderii salariilor sau deprecierii monedei nationale", explicau reprezentantii companiei in comunicatul de presa care anunta inceputul acestei campanii.

Intr-un peisaj in care in special retailerii au reactionat prin campanii specifice la masurile de austeritate, si-a facut loc si o banca. De putin timp, la televizor ruleaza o reclama Alpha Bank la "depozitul pentru care castigurile din dobanzi nu vor fi afectate de impozitare". Publicitarii cu experienta de peste 15 ani in piata spun ca era de asteptat o asemenea reactie a clientilor si, desi este vorba despre reclame facute vizibil in graba, scopul principal - acela de a atrage atentia consumatorilor - a fost transmis. Cei mai rigurosi sunt de parere ca doar primul care a comunicat in acest sens va fi vazut ca marele inovator, iar restul ca imitatori, insa asta conteaza mai mult in ochii specialistilor in imagine si mai putin pentru cei care la sfarsit de luna vor numara mai multi bani din vanzari.

Ancorarea in actualitate, in evenimentele imediate reprezinta o strategie des folosita de publicitarii din toata lumea. Este un resort foarte util de crestere, cu atat mai mult in aceasta perioada, in care clientii se castiga greu. "Acum ramane de vazut daca aceste mesaje vor fi intr-adevar sustinute de preturile pe care clientii le vor gasi in magazine", spune Stefan Iordache, COO la Leo Burnett.

Faptul ca numai cu o zi inainte de 1 iulie, atunci cand a fost introdusa noua TVA, de 24%, magazinele au fost pline ochi de oameni care vroiau sa prinda ultima sansa de a face cumparaturi la preturi cu TVA de 19%, este un semnal clar ca mesajele retailerilor care au reactionat in acest sens vor avea efect. Pe de alta parte, este greu de crezut ca aceste campanii vor fi suficient de puternice incat sa compenseze scaderea generala a consumului pe termen lung.

"Cel mai probabil vor crea un varf de vanzari pentru o perioada scurta, nimic mai mult. Oricum, este bine ca vor genera un trafic crescut in magazine si isi vor spori notorietatea, ceea ce este foarte important atunci cand consumul este in scadere", spune Carmen Lixandru, managing director al agentiei de media buying Mediacom.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
reclama,
statul,
rabla,
TVA,
oferte
/media-marketing/cum-au-profitat-agentiile-de-publicitate-de-cresterea-tva-6530720
6530720
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.