CEO-ul din umbra lui Copos

Postat la 25 septembrie 2006 718 afişări

Cand a fost numit vicepremier, la sfarsitul lui 2004, George Copos si-a lasat afacerile hoteliere pe mana unei tinere de 31 de ani, Simona Constantinescu. Din vara anului trecut, numele ei este asociat uneia din cele mai importante tranzactii din domeniu: preluarea hotelului Hilton.Dupa opt ani de munca in serviciile financiare, Simona Constantinescu (33 de ani) s-a hotarat sa schimbe brusc macazul. Daca in urma cu doar doi ani se simtea ca pestele in apa la Bursa, acum este preocupata de renovari, vacante, tratamente la spa si ambarcatiuni. Vorbeste cu placere de prima sa dragoste - brokerajul - si cu mandrie de proiectele de care s-a ocupat pana acum in turism. Desi nu are decat doi ani in domeniu, a invatat regula de baza - \"In turism, serviciile fac diferenta\". Printre proiecte si controverseDe cand este director general la Ana Hotels, Simona a finalizat mai multe proiecte importante: preluarea hotelului Hilton, inaugurarea gondolei de la Poiana Brasov si a unei noi fabrici Ana Pam a grupului, extinderea portului de agrement Ana Yaht Club din Eforie Nord sau reamenajarea cabinetelor de la Ana Aslan Health Spa (tot din Eforie). Pe un dulapior din biroul sau este asezata placuta din sticla care a pecetluit preluarea Hilton, o afacere destul de controversata la vremea ei, avand in vedere pozitia de vicepremier pe care o ocupa George Copos. \"Controversa a fost legata de pachetul de actiuni detinut de Ministerul Transporturilor si Turismului la Hilton. Cand acesta a anuntat ca ar vrea sa vanda, ne-am aratat interesati de oferta, dar am renuntat la tranzactie tocmai din cauza pozitiei domnul Copos. Am cumparat, in cele din urma, actiunile grupului francez Vivendi Universal\", pune lucrurile la punct Simona. Controversa nu s-a stins insa atat de usor, pentru ca societatea clujeana Tehnofrig a revendicat in instanta jumatate din pachetul majoritar cumparat de Copos, in baza unei intelegeri de parteneriat incheiat intre cele doua parti inainte de achizitionarea actiunilor. In final, insa, Ana Hotels a platit tot pachetul, motivand ca partea clujeana nu a venit la timp cu banii. In iulie, Tribunalul Bucuresti a respins actiunea in justitie a Tehnofrig ca fiind \"neintemeiata\", dar clujenii au anuntat la vremea respectiva ca vor face recurs.Semnatura de milioaneIn cazul portului si centrului de infrumusetare de la mare, investitiile Ana Hotels au vizat mai degraba imbunatatirea serviciilor. \"Daca in 2005 aveam 14 barci in port, acum avem 40, iar capacitatea acestuia a fost extinsa la 60 locuri. Am imbunatatit si conditiile de securitate pentru cei care-si tin ambarcatiunile la noi - la ora actuala nici bulgarii nu se pot mandri cu un port dotat cu electricitate si apa. La Ana Aslan Spa am refacut o zona de opt cabinete, destinate initial electroterapiei. Pentru ca acest gen de tratament poate fi facut oriunde, am decis sa le transformam in cabinete pentru impachetarile cu namol, o terapie specifica zonei\", explica Simona. In prezent, Ana Hotels are mai multe proiecte in derulare: renovarea hotelurilor Hilton (2,5 milioane de euro) si Crowne Plaza (1,5 milioane de euro) si a hotelului Sportul din Poiana Brasov (7 milioane de euro) si construirea unui imobil de birouri langa Crowne Plaza (5 milioane de euro) si a unui aparthotel la Hilton, proiect aflat intr-o faza incipienta. De bine despre sef Cum s-a oprit Copos tocmai la ea? \"Domnul Copos n-a fost niciodata clientul meu, ca investitor. Dar ne cunosteam dinainte, conjunctural\", explica ea. Constantinescu spune despre el ca este unul dintre cei mai curajosi oameni de afaceri pe care i-a cunoscut. \"Ca brokeri, suntem obligati sa facem o analiza a fiecaruia dintre clientii nostri, din punct de vedere al apetitului pentru risc. Iar din aceasta perspectiva domnul Copos este curajos 100%. Nu are stare, tot timpul trebuie sa construiasca ceva. Majoritatea proiectelor sale sunt in domeniul imobiliar, iar investitiile in acest domeniu sunt destul de sigure, pentru ca au valoare indiferent de succesul afacerii in sine\", spune ea. Relatia dintre ei este una normala dintre patron si angajat, cu diferenta ca George Copos n-o obliga (si nici ea nu se simte obligata) sa mearga la meciurile de fotbal ale echipei sale de suflet, Rapid. \"Am fost o singura data, cand a jucat cu Steaua. Stiu regulile din multe sporturi, dar nu ma omor dupa fotbal\", recunoaste, sincer, CEO-ul Ana Hotels.Saptamana de schi din contractSimona s-a angajat la Ana Hotels prin contract de management, bazat pe performanta. \"Nu veneam, daca n-as fi castigat mai bine. Dar nu e o regula ca veniturile din industria turismului sa fie mai mari decat cele din serviciile financiare. Eu am avut grija sa-mi negociez contractul ca la investment banking (remuneratia variaza in functie de rezultatele obtinute - n.r.), asa ca e ok\", spune ea. Una dintre principalele conditii pe care i le-a pus anagajatorului a fost acordarea unei saptamani de concediu pe perioada iernii. \"In fiecare an merg la schi in Austria, asa ca m-am asigurat ca voi putea face acest lucru si in continuare, pentru ca-mi place\", explica Simona. Vacanta de vara si-a luat o singura data in ultimii 10 ani. \"S-a intamplat in 2000. Si nici macar n-a fost o vacanta foarte exotica - am fost in Turcia, dar mi-a placut foarte tare. De-atunci n-am mai apucat sa plec nicaieri vara. Daca as avea timp, mi-ar placea sa ajung in Italia, undeva in zona Capri. Dar nu cred ca voi avea aceasta sansa curand, pentru ca a inceput sezonul de business, iar hotelurile din Bucuresti sunt foarte solicitate in perioada aceasta\", marturiseste ea.O slabiciune pentru Jil SanderDomeniul in care lucreaza ii permite sa imbine din cand in cand utilul cu placutul. \"In perioada de sezon petrec mai mult timp in locatiile hotelurilor. Iar cand merg la mare mai fac cate un tratament de relaxare la Ana Aslan SPA, iar la munte schiez\", explica Simona. Programul sau zilnic de munca incepe la ora 9 si se incheie la 21. In putinele ore libere care-i raman se odihneste, citeste, se vede cu prietenii sau merge la shopping. \"Data viitoare va trebui sa-mi cumpar bluzitele cu dulap cu tot, pentru ca nu mai am unde sa le pun\", spune ea, amuzata. Din Romania isi cumpara strictul necesar, iar din strainatate lucrurile mai deosebite. Nu vaneaza anumite branduri, dar ii plac hainele de la Jil Sander si costumele de business de la Sonia Bogner. Cand vine vorba de incaltaminte, se declara mare amatoare de pantofi, in detrimentul sandalelor. \"Cred ca am doar doua perechi acasa, si amandoua sunt de seara. Tinuta de birou impune pantofi, asa ca ma conformez si eu\", explica ea. Desi merge la sala de fitness de cate ori poate, Simona nu este fan al saloanelor de frumusete. Duritate sau competenta?In business frumusetea nu reprezinta neaparat un avantaj. \"Oamenii au tendinta sa te judece dupa aspect si sa considere ca daca esti frumoasa, nu mai conteaza si cat de desteapta esti. Asa ca trebuie sa muncesti mai mult ca sa-i ajuti sa treaca peste aceasta prima impresie\", spune Simona. In business, adauga ea, exista doua variante prin care te poti impune in fata subordonatilor - prin duritate sau prin competenta. Chiar daca este ceva mai anevoioasa, ea a ales calea competentei. \"Nu ma intereseaza ce cred partenerii de afaceri la negocieri. Ei oricum n-au alta solutie decat sa te ia exact de pe pozitia pe care esti. Dar ma intereseaza ce cred oamenii din echipa cu care lucrez zilnic\", marturiseste CEO-ul.Nu si-a propus insa sa faca parada de competenta: \"Daca aveam ceva de demonstrat, am facut-o deja\".Prima dragoste Inainte de Ana Hotels, Simona Costantinescu a lucrat la BCR - divizia de piata de capital - si in KPMG - Servicii Financiare si de Audit - si a fost director adjunct al Bancii Turco-Romane. Intre 2001 si 2004 a fost presedinte-director general al BCR Securities, divizia de brokeraj a BCR-ului. \"Serviciile finanicare sunt prima mea dragoste. Am inceput sa lucrez cand la Bursa erau listate doar 17 societati si-am crescut odata cu piata\", spune Simona, care nu exclude ca pe termen mediu sa se intoarca in serviciile financiare. Ce conduce Simona ConstantinescuPortofoliul Ana Hotels include hotelurile Crown Plaza si Athenee Palace Hilton din Bucuresti, Sportul, Bradul si Poiana, din Poiana Brasov si Europa, Astoria si centrul Ana Aslan Health Spa din Eforie Nord. Cifra de afaceri a grupului a fost, pe 2005, de 19,7 milioane de euro, din care 6,8 milioane de euro profit operational. Pachetul majoritar de actiuni la Hilton l-a costat pe Copos 18,5 milioane de euro, in iunie 2005. Hotelul a avut, anul trecut, o cifra de afaceri de 18,9 milioane de euro, din care 4,5 milioane de euro profit operational. Pentru 2006 Simona Constantinescu estimeaza ca profitul operational al hotelului va ajunge la 9,95 milioane de euro. Spre comparatie, profitul operational al Ana Hotels, excluzand Hilton, a fost in 2005, de 5,4 milioane de euro, fiind estimat, pentru 2006, la 6,5 milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CEO-ul,
din,
umbra,
lui,
Copos
/lideri/ceo-ul-din-umbra-lui-copos-4073313
4073313
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.