VENITURILE MARI AU ALT GUST

Postat la 12 decembrie 2006 1 afişăre

In preferintele de cheltuiala, produsele banale sunt inlocuite de altele mai sofisticate.

 

PAINE: Consumul migreaza dinspre clasica franzela spre painea feliata, cu seminte, neagra.

 

LAPTE: De la sticla in care cumparatorul isi lua ratia de lapte cu un deceniu si jumatate in urma, ambalajele au evoluat spre pungi si, mai nou, Tetra Pak, iar produsul in sine este pasteurizat sau ultrapasteurizat (UHT).

 

LOCUINTE: Clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi, cautand in primul rand calitate, dupa care urmeaza o comparatie de preturi. Amplasarea a devenit esentiala in alegerea unui proiect.

 

AUTOMOBILE: Autoturismul de acum din fata casei are o serie de dotari noi fata de clasica Dacie - aer conditionat, ABS, dublu airbag, inchidere centralizata, geamuri electrice si radio CD.

Clientul e dispus sa plateasca si pentru imagine.

 

TURISM: Circa 30% din clientii ce se incadrau pana de curand pe sejururi de 2 stele migreaza acum catre 3 si cam 20-30% dintre cei de la 3 stele merg spre 4. Dintre clientii ce intra in agentie, cam 70-80% vor sejururi in strainatate, plecand (cel putin partial) de la principiul ca "Romania o pot vedea oricand", remarca Roxana Balcescu, directorul agentiei CMB Travel.

 

TELEFOANE MOBILE: Romanii cumpara ca sa fie la moda, chiar daca acest lucru inseamna sa scoata ceva mai multi bani din buzunar, aceste dispozitive fiind privite mai mult ca gadget-uri decât ca simple telefoane mobile.

 

IT&C: Consumatorul are nevoie "sa-si imbunatateasca imaginea personala si sa fie in pas cu ultimele trenduri in tehnologie", spune Gabriela Mandrea, marketing manager la Domo.

 

HAINE: A inceput sa creasca numarul celor care prefera sa dea bani mai multi pe un produs de firma decat se intampla in urma cu doi ani sau chiar si in urma cu un an.

 

SUCURI: Segmentul cel mai dinamic din punct de vedere al cresterii este cel al bauturilor necarbonatate, in 2006, cele mai mari cresteri din totalul pietei de bauturi racoritoare fiind inregistrate, conform Canadean, "de categoriile ice tea (57% fata de 2005) si  nectar & juice (27%)", spune Sorin Petrica, Market Manager al Coca-Cola Romania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
VENITURILE MARI AU ALT GUST
/cover-story/veniturile-mari-au-alt-gust-1053108
1053108
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.