Televizoarele 3D, deocamdata un moft pentru elite

Postat la 09 august 2010 41 afişări

Despre televizoarele 3D s-a spus ca ar putea salva industria de recesiune. Consumatorii din Romania care vor avea anul acesta un astfel de echipament in sufragerie sunt insa mai degraba o elita, iar cea mai mare parte a vanzarilor are ca obiect deocamdata tot formatul bidimensional.

Candva la inceputul acestui an, seful unui producator de electronice de talie mondiala prevedea o ascensiune fulminanta pentru televizoarele cu tehnologie 3D, dar numai cu conditia sa existe suficient continut care sa fie furnizat in acest format. Dintr-un anumit punct de vedere a avut dreptate, insa continutul n-a fost un element esential. Mai multe companii au epuizat stocul - destul de mic, ce-i drept, data fiind precautia comerciantilor - inca din prima zi cand au adus televizoarele 3D in magazinele romanesti, desi in afara de cateva filme si programe de stiri, continutul era practic inexistent. Iar odata ce tehnologia de conversie - prin care orice post de televiziune, clip video sau film poate fi redat in format 3D, chiar daca nu a fost realizat in acest format - a fost adoptata pe unele modele de televizoare, problema continutului a fost complet inlaturata.

Pana la sfarsitul acestui an, cei cativa producatori care au lansat pe piata din Romania televizoarele 3D vor vinde probabil in jur de 3.000 de bucati, potrivit unor estimari din piata, in conditiile in care numarul de filme nou lansate in format tridimensional va ajunge la aproximativ 50. "In lunile mai si iunie, cota noastra de piata pe segmentul televizoarelor 3D a fost foarte mare, aproape spre 100%", sustine Raul Filip, directorul diviziei audio-video a Samsung Electronics Romania, producatorul care a incorporat in televizoarele de ultima generatie tehnologia de conversie a continutului si care detine in total o cota de peste 30% din intreaga piata TV.

Cele 3.000 de televizoare ar insemna sub 1% din numarul de televizoare cu ecran plat comercializate pe piata, estimeaza managerul, totalul ar ajunge la circa 400.000-450.000 de televizoare cu plasma, LCD si LED. Cifra ar fi in scadere prin comparatie cu anul trecut, cand a fost de aproximativ 423.000 de bucati, la care s-au adaugat 376.000 de televizoare cu tub catodic, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Gfk Romania, determinand o piata cifrata la aproximativ 200 de milioane de euro. Televizoarele 3D vor insemna totodata si o mica parte din vanzari; la un pret mediu de 2.000 de euro, piata lor ar ajunge la aproximativ 6 milioane de euro.

"Gradul de penetrare a televizoarelor a depasit deja 90% in Romania", apreciaza Raul Filip. Nu inseamna insa ca fiecare gospodarie are un televizor, avand in vedere ca exista case dotate cu doua sau mai multe televizoare, situatie in care, de cele mai multe ori, unul dintre ele este cu ecran plat. Din punctul de vedere al tehnologiei, elemente precum compatibilitatea procesorului 3D cu toate tipurile de semnal tridimensional sau tehnologia de conversie sunt factori care conteaza in decizia de cumparare a consumatorului. Mare parte a productiei se face in Asia, desi Europa de Est livreaza si ea: compania sud-coreeana Samsung, spre exemplu, are fabrici de productie atat in Coreea si China, cat si in Europa.

Pentru cea mai mare parte a consumatorilor insa, criteriile de selectie a televizorului sunt deocamdata pretul si diagonala. "Se face de multe ori o selectie naturala, pentru ca aceia care cumpara un televizor scump si cu diagonala de 50 de inci au si o casa spatioasa", apreciaza Raul Filip. In ceea ce priveste televizoarele 3D, preturile pornesc de la 1.250 de euro si pot ajunge chiar si la 6.000 de euro, gama fiind foarte variata si din punctul de vedere al diagonalelor.

Televizoarele LCD sunt in general alegerea consumatorilor cu venituri mici si medii, care cauta sa inlocuiasca televizorul cu tub catodic cu unul cu ecran plat. De altfel, CRT-urile au fost anul trecut devansate de televizoarele cu ecran plat ca numar de unitati vandute: primele au avut aproape o injumatatire a vanzarilor, pana la 376.000 de bucati, in timp ce acestea din urma au scazut usor, de la 492.000 de unitati vandute in 2008 la 423.000 anul trecut, potrivit datelor GfK Romania. Cei ce au deja un LCD in casa, dar vor sa-l inlocuiasca sau au nevoie de un al doilea televizor opteaza in general pentru un televizor LED. Iar modelele cu plasma au segmentul de cumparatori bine definit - de obicei oameni pasionati de tehnologie si cu venituri medii sau peste medie. Pe masura ce televizoarele cu ecran plat devin tot mai populare, printre criteriile de alegere vor figura si conectivitatea echipamentului la internet, capacitatea de a se conecta cu toate celelalte dispozitive din sufragerie. Designul sau sistemul de prindere pe perete sunt si acum criterii de selectie, mai ales pentru cei mai pretentiosi.

In conditii de scadere a consumului si cu efectul majorarii TVA, singurele motoare ale pietei au ramas varful de vanzari cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal si lansarea televizoarelor 3D. "Vanzarile de televizoare 3D din Romania au fost pana acum peste asteptari. Toata lumea a subestimat puterea de cumparare a romanului pentru tehnologii noi", conchide Raul Filip.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
samsung,
televizoare,
3d,
lcd,
led,
raul filip,

Citeşte pe comedymall.ro

/business-hi-tech/televizoarele-3d-deocamdata-un-moft-pentru-elite-6795528
6795528
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei Măsuri drastice în piaţa muncii. Cum se schimbă contractele de muncă din cauza crizei
Vom ajunge să dăm şi noi ture prin cimitir. Cimitirul economic va fi plin de morţi care nu vor supravieţui crizei
Mediafax
VIDEO | Imaginile zilei în România: s-au aşezat în genunchi, pe stradă, şi s-au rugat să scape de coronavirus. Totul a fost transmis pe Facebook, iar poliţia a intervenit imediat VIDEO | Imaginile zilei în România: s-au aşezat în genunchi, pe stradă, şi s-au rugat să scape de coronavirus. Totul a fost transmis pe Facebook, iar poliţia a intervenit imediat
Mărturie cutremurătoare a unui medic de la Spitalul de Arşi: Am simţit frica morţii care îţi bate la uşă şi tu nu ai cum să te aperi. Se minte foarte mult, ca la Colectiv, că suntem în control
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie:  "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!" O zi din viata militarilor SMURD, eroi in plina epidemie: "Tati, ai grija de tine, sa nu vii bolnav acasa!"
Jurnal de pandemie. Prof. Dr. Olga Simionescu: As pune corturi mari la granita si as tine acolo lumea in carantina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.