TCO si ROI la cea mai buna imprimanta

Postat la 09 februarie 2006 3 afişări

Cea mai buna imprimanta: fiecare utilizator are cerinte specifice, individuale de imprimare, in functie de aplicatiile utilizate, de volumul lunar de lucru, de suportul de imprimare, de tipul de documente tiparite etc. Prin urmare, nu exista o cea mai buna imprimanta universala.

Cea mai buna imprimanta: fiecare utilizator are cerinte specifice, individuale de imprimare, in functie de aplicatiile utilizate, de volumul lunar de lucru, de suportul de imprimare, de tipul de documente tiparite etc. Prin urmare, nu exista o cea mai buna imprimanta universala.

 

Nici un producator nu poate oferta un echipament care sa raspunda cerintelor tuturor utilizatorilor. Dar, pentru fiecare utilizator in parte, se poate alege cea mai buna imprimanta. Care este aceasta? Imprimanta care raspunde aplicatiilor curente ale acestuia si care, in acelasi timp, are cele mai mici costuri de exploatare. Avand ca obiectiv major reducerea costurilor, procesul de decizie aferent achizitionarii unei imprimante a inregistrat modificari majore in ultimii doi ani.

 

Pretului de achizitie a inceput sa ii revina un punctaj din ce in ce mai mic in evaluarea unui echipament. Indicatori ca TCO (Total Cost of Ownership) si ROI (Return of Investment), dezbatuti si urmariti pana acum in special in analiza investitiilor majore, au fost preluati, acordandu-li-se o atentie din ce in ce mai mare de catre cei care doresc sa achizitioneze noi solutii de tiparire.

 

Factori de interes major pentru grupul decizional au devenit nu doar costurile directe, cum ar fi cele de operare - costul de tiparire pe pagina - ci si  costurile indirecte: costurile de intretinere, costurile de inlocuire a consumabilelor (cilindri, developer), costurile de administrare, costurile aferente suportului de tiparire, consumului de energie. Incluzand toate costurile directe si indirecte mai sus mentionate, TCO a devenit principalul criteriu de diferentiere a echipamentelor diversilor producatori.

 

Sa luam un exemplu: producatorul Kyocera Mita, pe baza acestor aspecte economice ale deciziei de achizitie a unei imprimante, a dezvoltat o tehnologie proprie - ECOSYS - capabila sa reduca substantial costul total de proprietate si exploatare a imprimantelor. Conceptul de baza al noii tehnologii, care guverneaza proiectarea si producerea oricarei componente a imprimantei - inclusiv cilindru, developer si toner -, este maximizarea duratei de viata.

 

Prin urmare, Kyocera Mita ECOSYS extinde durata de viata a cilindrilor catre durata de viata a imprimantelor (3 ani sau pana la 500.000 pagini), singurul consumabil fiind tonerul. Rezultatul este o evidenta reducere a costurilor de operare, eliminandu-se risipa si costurile specifice imprimantelor laser conventionale care necesita inlocuirea simultana a cilindrului, developer-ului, cleaner-ului si a toner-ului.

 

Fiabilitatea este, de asemenea, urmarita de toti producatorii. Toate aceste aspecte sunt resimtite tot mai accentuat de catre utilizator si de aceea ei devin din ce in ce mai sensibili la argumentele in favoarea reducerii costurilor, mai ales in conditiile in care costul consumabilelor si al service-ului unei imprimante depaseste de cateva ori pretul de achizitie al imprimantei respective.

 

 

Horia ChiTu, director executiv, Scop Computers

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/tco-si-roi-la-cea-mai-buna-imprimanta-976346
976346
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.