Reteaua socialã fãcutã în România care vrea sã schimbe toatã piata. Cum îi ajutã pe utilizatori sã facã bani mai usor

Postat la 15 iulie 2021 4869 afişări

Reţelele de socializare actuale câştigă foarte mult de pe urma creatorilor de conţinut, fie că sunt artişti – muzicieni, actori, fotografi, antreprenori sau bloggeri, bazându-se pe reclame şi pe un algoritm tot mai sofisticat prin care aceştia ajung tot mai greu la publicul lor.

Un start-up din Cluj-Napoca vrea însă să revoluţioneze această industrie cu o nouă reţea de socializare pe care o dezvoltă cu ajutorul tehnologiilor blockchain şi NFT (non-fungible tokens) şi care le va permite creatorilor de conţinut să monetizeze mult mai rapid. Reţeaua, numită TOKHIT, vrea să ajungă la 5-7 milioane de utilizatori în întreaga lume în decurs de un an de la lansarea primei versiuni, ce va avea loc peste circa trei luni.

„Foarte mulţi artişti aşteaptă o platformă care să le dea puterea înapoi şi acesta este şi sloganul Tokhit – power back to the people – pentru că noi ne dorim să schimbăm industria de tip casă de discuri, galerii de artă şi alte platforme mari unde creatorii sunt puterea efectiv fiindcă fară ei nu ar putea exista acele platforme şi acele businessuri, doar că ei sunt recompensaţi foarte puţin pentru efortul lor creativ.

Un exemplu este YouTube pe care poţi face bani, dar doar după ce ajungi la milioane de vizualizări sau milioane de abonaţi. Ca atare, efortul este foarte mare până să ajungi să faci bani şi să fii plătit de YouTube pentru conţinutul pe care îl creezi. Noi vrem să eficientizăm aceste aspect şi să le dăm lor puterea înapoi pentru că ei sunt creatorii şi ei trebuie să câştige cel mai mult. Noi vrem să facem cumva «reverse» în industrie şi să abordăm lucrurile total «disruptive» şi altfel. TOKHIT nu este o reţea socială bazată pe reclame, nu acesta este modelul de business”, a explicat în cadrul ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Andrei Ureche, cofondator al TOKHIT, alături de Cristian Voaides.

Cei doi vin cu o experienţă vastă de business. Andrei Ureche este antreprenor, brand strategist, designer, specialist în consolidarea relaţiei brandurilor cu consumatorii. A  lucrat până în prezent cu branduri precum Audi, Volkswagen, Untold, Banca Transilvania, Neversea, Lorand Soares Szasz, Cristian Oneţiu şi mulţi alţii. Iar Cristian Voaides are o experienţă de peste 30 de ani în antreprenoriat. El a fondat platforma Welthee, prin intermediul căreia poţi să îţi măreşti veniturile prin strategii de investiţie - fără riscuri, fără comisioane şi în cele mai rapide şi simple moduri.

Andrei Ureche a avut ideea dezvoltării TOKHIT, iar Cristian Voaides s-a alăturat proiectului şi cu o investiţie, proiectul fiind evaluat în primă fază la circa 3 milioane euro.

„TOKHIT este un produs care vrea să revoluţioneze industria de social media, social network, dar şi industria de NFT marketplace şi este un produs care vine să rezolve mai multe probleme, din care top 3 sunt legate de organic reach - cum poţi ajunge la mai multă lume ca utilizator al unei platforme de social network, costul de stocare a unui NFT prin blockchain şi o altă problemă pe care vrem să o rezolvăm este monetizarea într-un mod revoluţionar pentru cei din industriile creative din toată lumea”, a punctat Andrei Ureche.

Reţeaua de socializare TOKHIT le va permite celor din industria creativă să creeze NFT-uri (non-fungible tokens - o unitate de date stocate pe acest registru digital cunoscut ca blockchain, garantând astfel originalitatea şi unicitatea certificatului digital a unei creaţii) native într-un mod foarte rapid şi la un cost redus.

Start-up-ul va reţine un comision din vânzările de NFT-uri intermediate, acesta fiind de altfel una dintre principalele metode de monetizare, alături de planuri premium pentru utilizatori care să le ofere acces la funcţionalităţi în plus.

„Vrem să revoluţionăm news feedul. Vom avea un news feed cu totul inovator şi din punct de vedere al interfeţei şi al experienţei de utilizare, dar şi din punct de vedere a ce vei putea face pe news feed. Vom avea un wallet integrat care deschide poarta către blockchain şi NFT. Cu ajutorul walletului vei putea colecţiona NFT-uri de la artişti, muzicieni, antreprenori, bloggeri, fotografi ş.a,.m.d. Un element supriză relevant, dar totodată şi haios din perspectiva noastră va fi un element de tip gamification în cadrul aplicaţiei pe care l-am gândit la inspiraţia pandemiei - pleacă de la ideea că noi nu am mai putut să ne îmbrăţişăm pentru că nu a mai fost legal şi sănătos şi atunci ne-am gândit să creăm un element de engagement care se va numi R hug. Utilizatorii vor putea împărţi practic îmbrăţişări digitale  care vor arăta diferit şi care vor fi un fel de label pentru Tokhit“, a explicat el.

În prezent, echipa TOKHIT lucrează la dezvoltarea MVP-ului, prima versiune a reţelei de socializare urmând a fi lansată în circa trei luni.

Produsul este gândit de la început pentru piaţa internaţională, start-up-ul mizând pe adopţia rapidă în străinătate.

„Ne dorim ca TOKHIT să fie un produs internaţional - vizăm pieţele mai mari şi mai deschise. România este în target pentru că este un proiect pornit în România şi de aceea am ales să începem de aici. Vom rezolva mai multe probleme cu acest produs pe viitor doar că vrem să o luăm pas cu pas şi business wise din perspectiva unui produs de tehnologie, acesta este demersul - lansezi un produs minim pe care îl testezi cu utilizatori, iar ulterior construieşti produsul”, a menţionat el.

Start-up-ul a lansat o campanie de teasing pentru reţeaua de socializare în lucru şi a primit un răspuns foarte bun din piaţă, având deja persoane înscrise în comunitate.

„Ne concentrăm pe a atrage cât mai mulţi utilizatori - produsul MVP va fi foarte bine gândit la nivel strategic prin faptul că are mai multe elemente de growth hacking - elemente de marketing şi de gamification în interiorul aplicaţiei cu care vrem să facem ripple effect, adică produsul să fie distribuit de la persoană la persoană fără să facem noi un marketing agresiv. În termen de un an obiectivul nostru este să ajungem între 5-7 milioane de utilizatori pe TOKHIT.”

De asemenea, în perioada următoare, start-up-ul  şi-a propus să atragă şi o finanţare de circa 4-5 milioane care să o ajute la expansiunea internaţională, în condiţiile în care TOKHIT mizează mai mult pe pieţele externe decât pe cea locală.


Start-up Pitch

1. Invitat: Andrei Ureche, cofondator Tokhit

Ce face? Lucrează la dezvoltarea unei reţele de socializare bazată pe NFT şi pe tehnologia blockchain, fiind adresată industriei creative - de la artişti, muzicieni şi fotografi, la antreprenori şi bloggeri.

„Tokhit este un produs care vrea să revoluţioneze industria de social media, social network, dar şi industria de NFT marketplace şi este un produs care vine să rezolve mai multe probleme, din care top 3 sunt legate de organic reach - cum poţi ajunge la mai multă lume ca utilizator al unei platforme de social network, costul de stocare a unui NFT prin blockchain şi o altă problemă pe care vrem să o rezolvăm este monetizarea într-un mod revoluţionar pentru cei din industriile creative din toată lumea.”

2. Invitaţi: Liana Şacu şi Andreea Nuţă, fondatori Mobite

Ce fac? Lucrează la dezvoltarea unei aplicaţii mobile prin care restaurantele să poată comercializa, la un preţ mai mic, mâncarea preparată care nu este consumată, către utilizatori care văd ofertele în cadrul platformei şi apoi comandă şi plătesc ceea ce îşi doresc, asumându-şi şi faptul că vor ridica ei alimentele direct de la restaurant.

„Mobite este o aplicaţie prin care încercăm să reducem risipa de mâncare, chiar prin mâncat. Sună puţin amuzant, dar asta este ideea de bază. Am început din decembrie 2020, dar ideea ne-a venit un pic mai devreme după ce eu am lucrat într-o vară la un restaurant şi am văzut cât de multă mâncare se irosea de fapt, mâncare în stare perfectă, nu era vorba de resturi. Atunci am spus că este un lucru rău pentru restaurant, pentru că ar putea face bani şi din mâncarea pe care o aruncă, şi apoi este rău şi pentru planetă pentru că, după cum ştim suntem într-o situaţie destul de incertă şi destul de rea. Atunci am spus că trebuie să facem ceva în direcţia aceasta.”

3. Invitat: Sandu Băbăşan, investitor Autodeal şi CEO al Blugento

Ce face Autodeal? Dezvoltă o aplicaţie complexă pentru gestionarea tuturor costurilor şi obligaţiilor auto pe care le au şoferii din România.

„Autodeal este un proiect interesant care mi-a atras atenţia încă de la început. Este o aplicaţie mobilă care vine să digitalizeze toate procesele necesare în administrarea unui autovehicul. Aplicaţia este disponibilă atât pe iOS, cât şi pe Android, şi te ajută să îţi reînnoieşti rovinieta şi îţi dă şi alerte pentru acest proces, să îţi cumperi o asigurare de călătorie sau RCA specifică autovehiculului pe care îl ai - avem integrat sistemul cu broker24.ro, cea mai mare platformă de brokeraj şi asigurări de pe piaţa din România. De asemenea, aplicaţia este integrată cu ghişeul.ro şi este pentru prima dată când există o integrare cu ADR, ceea ce înseamnă că facilitează plata taxelor şi impozitelor pentru maşini, dar şi plata amenzilor. Nu în ultimul rând, în viitor aplicaţia le va da utilizatorilor posibilitatea de a-şi face programări la service-uri auto, ITP - încă de acum te anunţă când îşi expiră ITP-ul.“


Sfatul expertului

Cum atragi clienţii în aplicaţia mobilă

Invitat: Gabriel Trăistaru, directorul diviziei de digitalizare din cadrul Telekom România.

„Aplicaţia mobilă în ultimii trei ani a avut o creştere de 800%. Când am preluat-o aplicaţia avea 80.000 de utilizatori online, iar acum aproape ajungem la 800.000 - cel puţin după datele de luna trecut. Mă bucură foarte tare lucrul acesta pentru că acolo încercăm să dezvoltăm un centru de interacţiune cu clientul, cam aceasta este strategia noastră digitală, să ducem totul în aplicaţie. Aplicaţia mobilă va fi nucleul pentru că 80% din traficul nostru de pe site vine acum din mobil, de ce să nu-i dăm clientului un mediu nativ unde să poată interacţiona cu noi, fără să piardă foarte mult timp, totul să fie acolo la un clic sau la o atingere distanţă.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noimebrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Microsoft şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: BEST OF. Roşia Montană, o pierdere de aur!

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.