Refresh de un milion de euro

Într-o eră în care comerţul electronic câştigă tot mai mult teren şi în care experienţa cumpărătorului în mediul digital este decisivă pentru a atrage clienţi într-o piaţă din ce în ce mai populată cu comercianţi online, cheia succesului unei soluţii software folosită de magazinele online este să ţină pasul constant cu schimbările din piaţă şi cu nevoile comercianţilor şi ale clienţilor finali.
Cu un portofoliu de peste 2.000 de magazine online atât în România, cât şi în străinătate, compania ShopMania Net din Ploieşti s-a ghidat după aceste principii în cei peste 15 ani în care a dezvoltat constant platforma sa de e-commerce MerchantPro, iar recent a investit aproape un milion de euro într-o versiune complet nouă a soluţiei sale.
„În ultimii ani, platforma a suferit nişte schimbări majore. Acum ceva timp ne-am dat seama că platformele SaaS pentru crearea de magazine online au o problemă majoră, atât în România, cât şi în afara ţării. Şi anume lipsa de flexibilitate. De prea multe ori am auzit în trecut clienţi de-ai noştri sau de pe alte platforme plângându-se de imposibilitatea de a face nişte implementări relativ simple şi justificate pentru magazinele lor.
Acesta a fost momentul în care am hotărât să facem nişte schimbări majore în platformă şi să ne îndreptăm într-o direcţie care să ne permită o flexibilitate totală pentru clienţii noştri, flexibilitate care s-a tradus ulterior şi în posibilitatea de a accesa o gamă de clienţi medii şi mari care necesită personalizări şi o flexibilitate mult mai mare decât magazinele de tip start-up. Practic, în ultimii ani am lucrat atât pe partea de front-end, cât şi pe partea de back-end“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Arthur Rădulescu, fondator şi CEO al MerchantPro. Compania locală a schimbat complet atât partea de front-end, cât şi de back-end a soluţiei de e-commerce MerchantPro şi a adăugat o serie de noi funcţionalităţi pentru proprietarii de magazine online. Partea de front-end a fost deja lansată anul trecut, iar în curând ShopMania Net va face disponibilă şi partea de back-end nouă pentru portofoliul său de clienţi, care în prezent numără circa 2.000 de magazine online. „În primul rând, în cursul anului trecut am lansat un set nou de «template-uri» (şabloane – n.red.), un nou front-end al magazinelor din platformă care vine cu o viteză de încărcare sporită, cu un flux de check-out super fluid şi personalizabil, cu indicatori foarte buni de performanţă pentru motoarele de căutare, cu un editor vizual care permite personalizarea «homepage-ului» sau a altor «landing pages». Partea de front-end a fost lansată la jumătatea anului trecut, iar cumulat, ca investiţii în acel proiect, ne apropiem de 400.000 de euro“, a completat el, adăugând că în prezent echipa MerchantPro lucrează la finalizarea proiectului pe partea de back-end care va fi lansată la finalul acestei luni. „Este vorba de un nou back-end. Practic discutăm despre panoul de control al magazinelor online, creierul care gestionează întregul magazin. Noul back-end vine cu foarte multe funcţii noi, la fel, cu o componentă de flexibilitate care permite un control sporit asupra principalelor pagini şi fluxuri în cadrul unui magazin online şi, nu în ultimul rând, vine şi cu o serie de rapoarte şi indicatori care să oferă o imagine mai bună asupra performanţei magazinului.“ În plus, echipa MerchantPro lucrează şi la dezvoltarea unor noi funcţionalităţi în cadrul platformei, una fiind “traffic analytics”, iar cea de-a doua o aplicaţie de chat cu clienţii. „Lucrăm la o funcţie destul de complexă de «traffic analytics» care le va permite comercianţilor cu skill-uri mai reduse pe zona de Google Analytics să înţeleagă uşor ce se întâmplă în magazinul lor. Spun asta pentru că noua variantă de Google Analytics - GA4 - a bulversat foarte mulţi comercianţi. Un număr foarte mare de comercianţi sunt în continuare destul de bulversaţi de schimbările care au avut loc începând cu luna iulie. nu au reuşit să se redreseze integral. Acesta este motivul pentru care venim cu această funcţie nouă cât se poate de simplă, direct integrată în magazinul lor care să le permită să înţeleagă mai bine comportamentul vizitatorilor şi al utilizatorilor pe site. Şi nu în ultimul rând, vom lăsa tot în cursul toamnei o aplicaţie nouă care va avea un rol de «help-desk chat», permitând comercianţilor să comunice în mod direct prin intermediul acestei funcţii de chat cu vizitatorii şi clienţii magazinului, inclusiv să poată vedea în timp real parcursul acestora pe site, achiziţiile anterioare, etc. Practic, încercăm să facilităm comunicarea cu clienţii. E o funcţie nouă pe care mizăm destul de mult în viitor”, a explicat Arthur Rădulescu. Pentru proiectele ce au vizat partea de back-end a platformei şi noile funcţionalităţi ce urmează a fi lansate, compania a mai investit încă circa 500.000 de euro, pe lângă cei 400.000 de euro alocaţi proiectului prin care echipa a dezvoltat o nouă soluţie pentru partea de front-end a platformei. Toate aceste investiţii au fost realizate din fonduri proprii. Anul trecut, Shopmania Net SRL, compania care administrează platforma MerchantPro, dar şi comparatorul de preţuri shopmania.ro, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 7,4 milioane lei, în creştere cu 37%, conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
În prima jumătate a accestui an, veniturile generate de platforma MerchantPro au înregistrat tot o creştere de circa 30%. „Pentru noi, prima jumătate a anului a fost bună. Am văzut o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 30%. Ne aşteptăm să vedem un trend similar şi până la finele anului. Prognoza noastră pentru anul următor este de o creştere mai redusă, de aproximativ 20%”, a punctat fondatorul şi CEO-ul MerchantPro. În prezent, portofoliul de clienţi al MerchantPro numără circa 2.000 de magazine online, din care aproximativ 10-15% sunt clienţi mari. Printre clienţii mari ai MerchantPro se numără magazinul home&deco The Home şi magazinul de încălţăminte dEpurtat.ro. „Un client mediu din perspectiva noastră se află undeva între 100 şi 300-400 de comenzi pe zi. Un client mai mare porneşte de la 500-700 de comenzi pe zi. În proporţie de 10-15% avem clienţi mari în portofoliu, restul fiind clienţi mici. Este însă o împărţire foarte simplistă, pentru că în marja de 0 şi 100 de comenzi pe zi intră un volum foarte mare de magazine”, a subliniat el. Majoritatea clienţilor MerchantPro sunt magazine online din România, însă platforma este folosită şi de comercianţi din regiune, în special din Bulgaria şi Serbia, unde compania are birouri locale. Atât în Bulgaria, cât şi în Serbia, MerchantPro are câte 100 de clienţi. „Politica de tarifare este aceeaşi pentru toate ţările. Există mai multe pachete. Practic, pachetele sunt gândite în funcţie de gradul de utilizare al platformei, care se traduce prin numărul de produse, numărul de administratori şi numărul total de comenz, în aşa fel încât se porneşte de la un cost de aproximativ 25-30 de euro pe lună şi se poate ajunge şi la câteva sute de euro pentru un magazin cu o cifră de afaceri de câteva milioane de euro”, a menţionat Arthur Rădulescu.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Invitat: Serge Oană, CEO al MyLegal
Ce face? A dezvoltat o platformă de servicii legale pentru start-up-uri şi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri).
„Pregătim o campanie de fundraising prin care vrem să strângem o finanţare în valoare de 300.000 de euro până în primăvara anului viitor. Această sumă ne va ajuta să dezvoltăm echipa, să continuăm dezvoltarea platformei noastre şi să ne pregătim pentru o nouă rundă de finanţare, mai mare, astfel ca până la finalul anului 2025 să atragem finanţări de până la 1,5 mil. euro. În acest an ne propunem să avem o soluţie funcţională care să permită oferirea de servicii de bază, de tipul acces la documente, redactarea, editarea şi descărcarea acestora, cu suport unu la unu acolo unde este cazul.“
2. Invitat: Christa De-Anna, managing partner şi director comercial Insoftive
Ce face? A dezvoltat o soluţie software, numită BankConnect, care ajută firmele să îşi gestioneze toate tranzacţiile bancare dintr-un singur loc.
„Ţinând cont că ne adresăm companiilor mici şi mijlocii (IMM-urilor) – ceea ce înseamnă un target mare, având în vedere că în România sunt circa 500.000 de astfel de companii -, ne-am dori ca într-un an de zile să reuşim să ajungem la măcar 500 – 1.000 de utilizatori. De asemenea, în trei ani vrem ca soluţia BankConnect să fie integrată în cadrul a 2.000 de companii.“
Rubrica „Start-up Update”
1. Invitat: Octavian Pătraşcu, fondator şi CEO al Key Way Group / CAPEX.com - platformă internaţională de trading
Ce e nou? Start-up-ul local fintech este în discuţii pentru a achiziţiona alte companii, pentru a profita de evaluările în scădere de pe piaţă şi accesul mai dificil la finanţare, pentru a accelera creşterea.
„Sunt foarte multe start-up-uri care au fost finanţate cu foarte mulţi bani şi în momentul de faţă au nişte preţuri foarte bune. De exemplu, acum negociem să achiziţionăm un start-up care are o tehnologie foarte bună, are un număr de utilizatori foarte mare. Vorbim de încă 250.000 de utilizatori, iar compania generează şi venituri. În compania aceasta s-au investit circa 35 de milioane de dolari şi noi putem să cumpărăm la un preţ atractiv.”
2. Invitat: Arthur Rădulescu, fondator şi CEO al MerchantPro - platforma de e-commerce
Ce e nou? Compania locală a investit aproape un milion de euro într-o versiune nouă a soluţiei sale de comerţ electronic, schimbând complet atât partea de front-end, cât şi de back-end, şi adăugând o serie de noi funcţionalităţi pentru proprietarii de magazine online.
3. Invitat: Ileana Comănescu, product manager KYC Global în cadrul Qoobiss - soluţii pentru verificarea identităţii în mediul digital şi automatizarea procesului de KYC
Ce e nou? Start-up-ul local a reuşit să îşi crească portofoliul de la cinci clienţi anul trecut la 20 în prezent, în condiţiile în care compania a primit acreditare de la Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) pentru soluţia sa de verificare a identităţii la distanţă şi s-a extins şi pe piaţa din Republica Moldova.
„Acest proces de acreditare a soluţiei noastre de identificare, dată de ADR, ne-a adus un mare aport în cadrul companiei, reuşind să tragem un număr mare de clienţi. Avem în prezent o creştere de 200% a portofoliului de clienţi pentru soluţia de identificare.“
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro