Povestea tinerei care a găsit o modalitate de a răspunde la multe dintre întrebările zilnice pe care şi le pun majoritatea femeilor şi să facă o afacere din asta. Acum se pregăteşte să intre şi pe piaţa din Statele Unite

Autor: Ioana Niţă Postat la 26 mai 2023 115 afişări

Cu ce mă îmbrac azi? Dar la evenimentul de sâmbătă? Care sunt hainele cele mai potrivite pentru silueta mea şi stilul meu vestimentar? Ce culori mi se potrivesc cel mai bine? Acestea sunt doar câteva din întrebările pe care şi le pun majoritatea femeilor atunci când vine vorba de vestimentaţie, însă doar o parte dinTRE ele apelează la un stilist pentru a afla răspundurile. Acum însă, fiecare femeie poate avea propriul său stilist personal „în buzunar” dacă alege să folosească MOD AI Stylist – o aplicaţie mobilă ce funcţionează asemenea unui asistent digital de styling, bazat pe tehnologia inteligenţei artificiale.

Dezvoltată de un start-up românesc, MOD AI Stylist are deja 7.000 de utilizatori în total, majoritatea din România, iar planurile includ extinderea în SUA. „Piaţa pe care noi vrem să o abordăm în clipa aceasta şi pe care într-o anumită măsură deja am început să o abordăm prin lansarea noastră pe platforma Product Hunt este cea din Statele Unite. Ne dorim să colaborăm cu influenceri de acolo. Practic, până la finalul anului vrem să avem cel puţin 200 de influenceri listaţi în aplicaţie, circa 100.000 de utilizatori noi în aplicaţie şi 4.000 de utilizatori plătitori“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andreea Chirilă, fondatoarea MOD AI Stylist. Ea a explicat că a ales SUA ca primă piaţă pentru extindere fiindcă în mod organic de acolo au venit cei mai mulţi utilizatori, după România, şi pentru că este una dintre cele mai stabile pieţe pe zona de fashion.

„Acolo să ai un stilist nu este un tabu, sunt foarte multe persoane obişnuite care au stilist, cunosc genul acesta de serviciu. Există totodată pe piaţa din SUA foarte multe servicii online care joacă într-o anumită măsură rolul unui stilist, care trimit pachete acasă cu haine alese de stilişti. Sunt multe businessuri pe zona aceasta. Practic, publicul de acolo este deja educat într-o mare măsură pe zona de styling, de fashion. Un alt motiv este că noi deja am observat un entuziasm pentru aplicaţie de la utilizatorii din Statele Unite. Avem destul de mulţi utilizatori de acolo care interacţionează cu aplicaţia şi sunt chiar foarte activi în ea.“

Start-up-ul a lansat prima variantă a aplicaţiei la începutul anului trecut, iar recent MOD AI Stylist a lansat o nouă versiune în care a integrat tehnologia inteligenţei artificiale, utilizatorii având posibilitatea de a-i pune întrebări „stylistului virtual MOD“, dar şi unor influenceri din zona de fashion şi lifestyle, care au propriile „personalităţi AI“. Practic, aplicaţia mobilă MOD AI Stylist funcţionează ca un asistent digital personal de styling, utilizatorii aflând în primă fază care este profilul lor stilistic din punctul de vedere al cromaticii, personalităţii şi al formei corpului. Apoi, utilizatorii pot discuta cu asistentul virtual MOD sau cu influencerii listaţi în aplicaţie cu ajutorul tehnologiei de inteligenţă artificială sau pot verifica anumite piese vestimentare prin imagini pentru a afla dacă li se potrivesc sau nu. „Ne-am aliniat şi noi acestui trend demarat odată cu apariţia ChatGPT şi am adăugat componenta de AI în aplicaţie. Această componentă de AI s-a materializat în aplicaţie prin două funcţionalităţi. Prima este partea de chat, în care poţi să discuta cu asistentul tău de stil, cu MOD, în care poţi să îl întrebi orice doreşti tu, şi apoi mai avem şi câţiva influenceri listaţi în aplicaţie. A doua funcţionalitate pe care am dezvoltat-o tot pe bază de AI, este style checkul, în care utilizatorii pot încărca o fotografie cu un produs de pe un shop online, dintr-un magazin fizic sau chiar din propria lor garderobă şi aplicaţia analizează acel produs pe baza profilului stilistic creat de către utilizator în aplicaţie, spunându-i dacă produsul este bun pentru el sau nu. Şi avem trei piloni stilistici după care aplicaţia analizează, şi anume partea de siluetă, personalitate stilistică şi cromatică”, a explicat Andreea Chirilă cum funcţionează aplicaţia. Zona de influenceri din aplicaţie este una dintre direcţiile strategice de dezvoltare ale MOD AI Stylist, fiind practic o poartă de intrare către noi pieţe şi de atragere de noi utilizatori.

„În momentul acesta, noi avem listaţi trei influenceri în aplicaţie, doar pentru a testa acest tool, pentru a vedea cum funcţionează pentru utilizatori, pentru a primi feedback. Însă, în perioada care urmează, ne dorim să ne concentrăm tot efortul pe zona aceasta, atât pentru a creşte produsul pe zona de chat, pe zona de AI, dar şi pentru a intra pe pieţele internaţionale. O parte dintre influenceri pot avea chiar shopurile lor, pentru că ştim bine că mulţi dintre influenceri încep să creeze brandurile lor de haine, de cosmetice etc. Şi practic recomandările s-ar putea face mai mult de pe shopurile lor. Ar fi şi o experienţă diferită de shopping pentru utilizator”, a punctat ea, explicând mai în detaliu cum a fost creată zona de influenceri. „Practic am creat un alter ego virtual al influencerului, preluându-i ticurile verbale, backgroundul, pasiunile, proiectele pe online.”

Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei mobile MOD App s-a situat la 50.000 euro, aceasta fiind lansată la mijlocul lunii februarie. De atunci, investiţiile în dezvoltarea aplicaţiei au continuat din fonduri proprii, start-up-ul neapelând momentan la finanţări externe. În toamnă însă, echipa MOD AI Stylist va analiza tracţiunea aplicaţiei în piaţă şi îşi va face planul pentru ridicare unei prime finanţări. „Am vrut să mai aşteptăm până la o rundă de finanţare pentru că nu vroiam să cheltuim o sumă importantă din investiţie pe procesul de «product market fit»”, a menţionat fondatoarea MOD AI Stylist.   



Rubrica „Start-up Pitch”

Marina Roşu, fondatoarea LegalZen

Ce face? Dezvoltă o platformă prin care oferă contracte şi documente standard scrise de avocaţi. Platforma a fost lansată în luna februarie a acestui an, iar până acum a atins pragul de 50 de clienţi – persoane fizice şi juridice. Până în toamna acestui an, start-up-ul vrea să ajungă la 500 de utilizatori, când va începe şi discuţiile în vederea ridicării primei runde de finanţare.

„În toamna acestui an estimăm că vom începe discuţiile privind prima rundă de finanţare. În funcţie de planurile noastre – dacă angajăm un specialist IT care să ne ajute să automatizăm platforma sau dacă externalizăm această zonă spre o companie de profil - vom vrea să strângem o finanţare în valoare de 100.000 euro sau 200.000 de euro.”

Rubrica „Start-up Update”

Andreea Chirilă, fondatoarea MOD AI Stylist - aplicaţie mobilă ce funcţionează asemenea unui asistent digital de styling, bazat pe tehnologia inteligenţei artificiale.

Ce e nou? Start-up-ul şi-a propus să ajungă până la finalul acestui an la peste 100.000 de utilizatori ai aplicaţiei, din care 4.000 să fie plătitori, în condiţiile în care acum piaţa ţintă este SUA. Start-up-ul a lansat prima versiune a aplicaţiei la începutul anului trecut, iar până acum a atras circa 7.000 de utilizatori în total, majoritatea din România.

Rubrica „Sfatul expertului”

Paul Cosmovici, managing partner la Cosmovici Intellectual Property

Cum îşi pot proteja tehnologia şi brandul start-up-urile româneşti care vor să intre pe piaţa din SUA?

„Aş începe cu zona de software pentru că este prioritară. Vorbim de codul sursă dezvoltat în România sau unde drepturile le revin companiilor româneşti pentru că poate au dezvoltat o parte în India sau în alte ţări, dar în orice caz codul sursă pleacă din România şi vrea să ajungă în Statele Unite ale Americii. În SUA este un oficiu special, U.S. Copyright Office, unde se pot depune coduri sursă şi regula pe care puţini o ştiu, dar este foarte importantă este următoarea: dacă vreodată am un litigiu în America nu pot să dau în judecată pe cineva care m-a copiat decât dacă am făcut acest pas şi anume să depun codul sursă la oficiul de copyright. Oficiul de copyright este un oficiu foarte mare cu preţuri extrem de rezonabile pentru că încearcă să ajute dezvoltatorii. Deci este foarte uşor de înregistrat, procedura este simplă.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.