Ochii din spatele raftului
Remus Pop, cofondator al Neurolabs: „Noi acţionăm mai mult ca un motor de inteligenţă artificială, un fel de motor pentru recunoaşterea imaginilor. Practic, noi primim date şi dăm înapoi rezultate care sunt foarte crude, foarte «raw», iar acestea sunt integrate pe urmă în diferite sisteme, în diferite procese, spre exemplu pentru rapoarte ale instrumentelor de business intelligence, cum ar fi Power BI. Deci datele extrase de tehnologia naostră sunt folosite ca şi combustibil în diferite procese interne.“ După un pivot strategic de la retaileri la marii producători de bunuri de larg consum, start-up-ul deep-tech Neurolabs a ajuns la venituri recurente anuale de ordinul milioanelor de dolari şi ţinteşte o creştere de 2,5x în 2025. În aprilie anul acesta, start-up-ul a luat cea mai mare finanţare a sa de până acum: o rundă de serie A în valoare de 7,8 milioane de dolari, condusă de fondul de investiţii londonez Nauta Capital. Iar acum compania plănuieşte pentru 2026 o nouă rundă de finanţare, de anvergură mai mare, pentru a-şi cimenta poziţia pe piaţa din SUA, care generează deja 70% din veniturile sale.
O parte semnificativă din resurse o să meargă spre a ne asigura că, din punct de vedere operaţional, ducem compania la un nivel de maturitate care se aliniază mai mult cu cerinţele venite de la companii precum Coca-Cola, Procter & Gamble etc. Însă, pe lângă asta, o parte semnificativă o să meargă şi pe partea de go-to-market. Aici specific vorbim de a extinde prezenţa noastră activă în SUA, ţinând cont de faptul că deja avem o bază de clienţi semnificativă acolo. Acum simţim că este şi momentul de a face un prim pas spre acea piaţă şi să deschidem un birou pe Coasta de Est“, a spus Remus Pop, cofondator al Neurolabs, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Odată cu această nouă investiţie atrasă, start-up-ul Neurolabs a ajuns la un total al finanţărilor de peste 12 milioane de dolari, printre investitorii săi numărându-se şi Techstart Ventures, LAUNCHub Ventures şi Lunar Ventures, plus o serie de business angels. Înainte de această rundă de serie A, ultima finanţare atrasă de start-up fusese în mai 2022, valoarea acesteia fiind de 3,5 milioane de dolari.
În ultimii trei ani, Neurolabs a schimbat publicul ţintă al produsului său, a crescut echipa la aproape 30 de oameni şi a semnat contracte cu giganţi internaţionali din industria bunurilor de larg consum, ajungând la venituri anuale recurente de câteva milioane de dolari.
Cea mai importantă schimbare strategică din ultimii ani a fost pivotarea de la retaileri către producători. „Strategic vorbind, noi ne-am schimbat puţin orientarea; tehnologia a rămas aceeaşi, focusul pe produs a crescut, însă cred că schimbarea majoră e aplicaţia tehnologiei. Deşi spaţiul e acelaşi, cel de retail, am decis să mergem mai mult spre partea de producători de bunuri din retail, faţă de magazinele de retail, ca înainte. Am realizat că o piaţă mult mai mare şi cu o nevoie mult mai mare este cea a producătorilor din aceeaşi industrie“, a precizat Remus Pop, explicând cum îi ajută mai exact pe producători cu tehnologia Neurolabs.
„Marii producători, companii precum Coca-Cola şi Heineken, planifică enorm de mult activitatea lor de execuţie - de la ce se produce la ceea ce se oferă. Odată planurile făcute, trebuie şi executate în teren. Când vorbesc de execuţie, în jargon de retail se numeşte «commercial execution» sau «retail execution». Practic, planul odată decis la headquarter trebuie implementat în teren. Mai specific, o companie ca Heineken are un anumit plan când vine vorba de cum să se poziţioneze în magazine, la raft de exemplu, sau în zona de frigidere sau în cea dedicată activităţilor promoţionale. Acesta este doar un segment unde pot vinde aceste companii, care au sute de oameni în teren pentru partea de execuţie. Iar noi, cu tehnologia noastră, echipăm aceste echipe din teren ca să poată, într-un mod foarte scalabil, să colecteze informaţiile din teren şi să aibă vizibilitate când vine vorba de execuţie.“
Mai exact, tehnologia Neurolabs funcţionează ca un motor de inteligenţă artificială, care se integrează în aplicaţiile de CRM sau Salesforce Automation deja folosite de agenţii de vânzări din teren ai producătorilor. Aceştia folosesc dispozitivele mobile pentru a fotografia rafturile, frigiderele sau zonele promoţionale din magazine, iar platforma analizează imaginile pentru a extrage date esenţiale.
„Noi acţionăm mai mult ca un motor de inteligenţă artificială, un fel de motor pentru recunoaşterea imaginilor. Practic, noi primim date şi dăm înapoi rezultate care sunt foarte crude, foarte «raw», iar acestea sunt integrate pe urmă în diferite sisteme, în diferite procese, spre exemplu pentru rapoarte ale instrumentelor de business intelligence, cum ar fi Power BI. Deci datele extrase de tehnologia naostră sunt folosite ca şi combustibil în diferite procese interne“, a punctat el.
Strategia de a se adresa producătorilor de bunuri de larg consum a adus rezultate concrete. Compania are un portofoliu de „câteva zeci“ de clienţi, printre care se numără trei din primii zece cei mai mari producători din lume, din industrii precum băuturi alcoolice şi răcoritoare sau dulciuri. Majoritatea veniturilor, circa 70%, provin deja de pe piaţa din SUA, deşi compania nu a avut până acum o prezenţă activă acolo.
Traiectoria financiară a fost una de creştere accelerată: de la „pre-revenue“ acum cinci ani, la câteva sute de mii de dolari în venit recurent anual în 2023, la ordinul milioanelor în prezent. „În 2024 am închis un an chiar foarte bun şi la final de an am avut o creştere de 4x faţă de anul anterior. Acum urmărim un 2,5x până la sfârşitul acestui an“, a precizat Remus Pop. Ambiţia pentru următoarele
18 luni este de a ajunge la venituri de zeci de milioane de dolari.
Echipa se gândeşte deja la următoarea etapă. „Planul nostru este să începem din nou să ridicăm o rundă în toamna anului viitor, cu planul de a o închide înainte de sfârşitul anului sau în primul trimestru din 2027. Cu următoarea rundă de finanţare sperăm să ne cimentăm locul în piaţa de vest, mai ales în America“, a concluzionat Remus Pop.
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. Formatul emisiunii cuprinde o serie de rubrici ce aduc plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot. Până acum s-au difuzat peste 1.200 de ediţii ale ZF IT Generation.
Rubrica Start-up Pitch
1. Cristian Buţă, fondatorul Minside
Ce face? A dezvoltat o platformă de analiză pentru piaţa imobiliară.
„Poţi să vezi circa
30 de indicatori, cum ar fi numărul de tranzacţii lunare, pe diferite segmente: rezidenţial, teren intravilan, extravilan, cu construcţii, fără construcţii, ipoteci, numărul de ipoteci, poţi să vezi numărul de cereri pe care Agenţia Naţională de Cadastru le înregistrează, poţi să vezi numărul de autorizaţii de construire care s-au dat într-o lună. Poţi să vezi preţurile de listare şi preţurile de listare indexate cu inflaţia.“
2. Sebastian Şuteu, team manager al TUCN Racing Team
Ce face? A dezvoltat de la zero un vehicul solar în urma unei investiţii totale de peste 200.000 de euro. Vehiculul, numit Sol Invictus, este al patrulea model creat de echipa TUCN Racing Team.
„Proiectul a început în anul 2019. Un profesor de la universitatea noastră a urmat un master în Franţa şi acolo a auzit prima dată de conceptul de vehicul solar. Era o echipă în cadrul universităţii din Franţa şi când s-a întors în ţară a încercat mult timp să pună bazele unui astfel de proiect şi iată-ne aici, în 2025, încă făcând astfel de vehicule.“
Rubrica Start-up Update
1. Remus Pop, cofondator al Neurolabs – tehnologie computer vision pentru producători
Ce e nou? Start-up-ul deep-tech are în plan să îşi consolideze anul acesta operaţiunile şi să se extindă mai mult în SUA, în condiţiile în care piaţa americană generează deja majoritatea veniturilor companiei. Extinderea vine în contextul în care start-up-ul a atras în aprilie anul acesta cea mai mare finanţare a sa de până acum: o rundă de serie A
în valoare de
7,8 milioane de dolari, condusă de fondul de investiţii londonez Nauta Capital.
„O parte semnificativă din resurse o să meargă spre a ne asigura că, din punct de vedere operaţional, ducem compania la un nivel de maturitate care se aliniază mai mult cu cerinţele venite de la companii precum Coca-Cola, Procter & Gamble etc. Însă, pe lângă asta, o parte semnificativă o să meargă şi pe partea de go-to-market. Aici specific vorbim de a extinde prezenţa noastră activă în SUA, ţinând cont de faptul că deja avem o bază de clienţi semnificativă acolo. Acum simţim că este şi momentul de a face un prim pas spre acea piaţă şi să deschidem un birou pe Coasta de Est.“
2. Bogdan Năforniţă, CEO, Profluo – automatizare contabilă pentru enterprise
Ce e nou? Start-up-ul local se află în discuţii pentru o nouă rundă de finanţare, pe care intenţionează să o aloce integral planurilor de expansiune internaţională. Până în prezent, în proiectul Profluo s-au investit peste 600.000 de euro, bani obţinuţi de la fondul de investiţii Early Game Ventures şi de la o serie de business angels.
„În momentul acesta suntem relativ bine şi putem aşeza pe o bază foarte solidă creşterea viitoare. Încercăm să luăm o nouă rundă de finanţare pe care o vom folosi exclusiv pentru extinderea în afara României, pentru că piaţa din România este destul de micuţă, iar soluţia noastră se pretează la foarte multe lucruri care se întâmplă şi în restul Europei. Suntem în discuţii deja pentru această rundă de finanţare, suntem într-un due diligence. Dacă iese şi dacă trecem de toate aceste jaloane interne ale investitorului, vom merge mai departe, dacă nu, ne vom axa pe creştere organică.“
3. Cosmin Cosma, cofondator şi CEO, Finqware - fintech specializat în automatizare financiară şi integrare bancară
Ce e nou? Start-up-ul local a devenit o companie profitabilă, cu un cash-flow pozitiv, şi se află pe o traiectorie de creştere, generată de clienţi locali şi internaţionali.
„Suntem deja profitabili, avem EBITDA pozitiv, suntem profit driven, avem cash-flow pozitiv. În momentul acesta discutăm şi investiţii, dar nu mai sunt neapărat o chestie de supravieţuire, sunt mai degrabă o chestie de planificare a creşterii.“
4. Matei Maloş, CEO, Directimo, marketplace imobiliar cu agenţi AI pentru case de vacanţă
Ce e nou? Start-up-ul românesc se află în etapele finale de a închide o rundă de finanţare în valoare totală de 2 milioane de euro. Banii vor fi folosiţi pentru a alimenta planurile de extindere rapidă în noi pieţe europene şi pentru a dezvolta în continuare tehnologia bazată pe inteligenţă artificială folosită în cadrul platformei.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00
sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












