LIVE: Eveniment lansare EY Attractiveness Survey Romania - O transmisiune ZF Partners Events

Accelerare la puterea SUA

Autor: Ioana Niţă Postat la 20 februarie 2022 89 afişări

Pentru InnovX-BCR, 2022 este anul în care acceleratorul şi-a propus să ridice din nou ştacheta pentru programele dedicate start-up-urilor de tehnologie, ambiţie ce se încadrează cu obiectivul de a fi un jucător relevant la nivel european pe scena proiectelor de tehnologie. Care este unul dintre ingredientele cheie în atingerea acestui ţel în acest an? Două săptămâni de instruire intensivă chiar în „patria” acestui fenomen - SUA. Cum a evoluat programul în 2021 şi cum arată planurile InnovX-BCR pentru anul acesta citiţi în cele ce urmează.

După trei ani de activitate în care a accelerat peste 100 de start-up-uri, echipa Innovix-BCR poate spune că opţiunile sale în a selecta proiectele au fost unele bune, dovadă fiind că au fost validate şi de investitori: o jumătate au atras investiţii de la fonduri de capital de risc, cu o valoare totală de peste 20 de milioane de euro. „În ultimii trei ani de zile, din 110 companii accelerate în portofoliu aproape jumătate sunt cele care au ridicat investiţii locale şi internaţionale de la fonduri de capital de risc de 22,6 milioane de euro. O jumătate din cele 110 companii sunt cele care au făcut 95 de POC-uri, acele testări ale unui produs tech cu o anumită corporaţie înainte să te angajezi pe termen lung într-un astfel de proces.

De asemenea, jumătate din cele 110 companii au semnat parteneriate cu 5.100 de companii mari şi cu parteneri care furnizează servicii globale de tehnologie şi o jumătate din acele companii au semnat parteneriate cu alumni din comunitatea InnovX, fie că vorbim de companii internaţionale pe care le-au găsit acolo, fie că  vorbim de companii locale”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ana-Maria Creţu, coordonatoarea departamentului de Social Banking BCR şi cofondatoare InnovX-BCR. Acceleratorul a anunţat recent şi că a selectat care sunt cele şapte companii din grupa Scaleups care au intrat în faza de postaccelerare, în care au acces la investitori şi executivi de top. Ei au participat la Elevator Pitch, un eveniment susţinut în faţa echipei de management BCR, şi urmează să participe şi la un eveniment Demo Day, pitch în faţa unor potenţiali investitori. Din cele şapte companii patru sunt din România (ICS International Cooling Systems, OLSTRAL, Headlight Solutions, Fibercon), una din Republica Moldova (Fagura), una din Spania (Coinscrap Finance) şi una din Slovacia (STEMI). Companiile internaţionale au mai multe motive pentru care au ales să aplice la un accelerator din România, a explicat Diana Dumitrescu, CEO al InnovX-BCR.

„De ce au aplicat la noi companii internaţionale? Primul motiv ar fi acela că îşi doresc să intre pe piaţa din România, iar noi încercăm să le facilităm acest aspect o dată prin ajutorul pe servicii de deschidere a companiei lor în România a punctului de lucru respectiv prin partenerul nostru de comunitate Mindspace, apoi, bineînţeles, prin acest program de accelerare prin care îi punem în contact cu corporaţii pentru că noi în programul de accelerare aducem membri din boardul corporaţiilor din România. Ne dorim bineînţeles să atragem cât mai multe corporaţii plecând de la maparea produselor lor pe industrii şi şi corporaţiile aferente. Deja sunt două motive. Bineînţeles un motiv este reprezentat şi de experienţa şi practic comunitatea InnovX-BCR care le aduce plus-valoare, ei integrându-se în această comunitate, discutând cu companiile noastre româneşti deseori s-a întâmplat să se integreze şi nu numai atât să lucreze împreună şi să vândă produsele către aceiaşi clienţi. Deci iată că sunt mai multe motive care determină aceste companii să se uite şi către un accelerator din România şi le mulţumim şi suntem super încântaţi că fac acest lucru”. Evenimentul Demo Day va avea loc la jumătatea acestei luni, a completat Ana Maria Creţu.

„Demo Day este evenimentul de referinţă pentru accelerator, care este un program foarte competitiv, iar start-up-urile trebuie să depăşească mai multe etape ca să ajungă să deblocheze beneficiile pe care platforma InnovX-BCR le oferă“. „După Elevator Pitch, avem acest Demo Day, care este scena principală a acceleratorului, unde ajung chiar cei mai buni, iar evenimentul va avea loc undeva la jumătatea lunii februarie. Probabil o să fie tot într-o formulă hibridă, dar cu o foarte mare audienţă care să fie dedicată pe nevoia lor şi pe ceea ce ne-au cerut ei în cadrul acceleratorului. Noi ne-am notat şi acum pur şi simplu ceea ce facem este să alegem din beneficiile platformei InnovX-BCR ceea ce ei ne-au cerut şi ceea ce ei au nevoie pentru faza următoare de dezvoltare şi să le punem pe toate ambalate în acest eveniment care cumva şi finalizează şi pune în lumină pe cei mai buni dintr-o anumită cohortă. Bineînţeles, ulterior Demo Day, ei vor intra în comunitatea de alumni ai acceleratorului şi cei mai buni vor merge, cel mai probabil, la o conferinţă internaţională pe care InnovX-BCR o oferă. În ultimii trei ani de zile a fost vorba fie de o conferinţă în Europa, fie de celebra conferinţă din Statele Unite ale Americii.” Ana Maria Creţu a dezvăluit în cadrul emisiunii că acceleratorul are în plan să ofere şi un bootcamp de două săptămâni în SUA pentru start-up-uri în pachetul dedicat start-up-urilor.

„Probabil – pentru acest an şi pentru anul viitor – ceea ce am vrea să mai adăugăm la această conferinţă internaţională – şi nu am mai vorbit de asta până acum şi poate este un moment bun – am vrea să mai adăugăm şi o zonă de bootcamp efectiv, adică pe lângă conferinţa internaţională unde cele mai bune companii din accelerator au stand au întâlniri one-on-one cu investitori internaţionali şi cu potenţiali clienţi dar şi cu companii similare cu care cu care pot face parteneriate, ceea ce am vrea să facem în anul acesta şi în anii următori este să pilotăm şi o zonă de US bootcamp, îi spunem noi, capitalizând relaţia foarte bună de colaborare cu partenerii noştri de tehnologie – respectiv Microsoft, UiPath – care au birouri inclusiv în Statele Unite ale Americii şi pe Coasta de Est şi pe Coasta de Vest, şi să intrăm într-o formulă şi mai concretă de a sta două săptămâni în Statele Unite ale Americii şi în funcţie de tot ce am învăţat împreună să aducem aceste beneficii capitalizând la maxim toate resursele pe care fiecare partener, fiecare om, fiecare companie le pune în acceleratorul InnovX-BCR de ceva vreme.”

InnovX-BCR a început şi înscrierile pentru prima grupă din 2022, denumită Start-ups, pentru firmele de tehnologie. Ce criterii trebuie să îndeplinească o firmă pentru a se înscrie? „Anul acesta am început cu grupa de Startups, este noul nume al fostei grupe de Grinders. Asta înseamnă că anul acesta prin grupa de Startups cu care şi începem căutăm să selectăm maxim 20 de companii care au un produs tech care poate fi scalat internaţional, nu neapărat din România ci şi din afara României, dar să aibă acest potenţial de scalare. Avem criteriul cantitativ pe care l-am avut încă de la început şi care ne ajută foarte mult la instrumentele pe care le oferim în bootcamp, pentru că le oferim în funcţie de gradul de dezvoltare pentru fiecare companie. În cadrul grupei de Startups cifra de afaceri sau investiţia trebuie să depăşească 50.000 de euro. Am început din ianuarie, iar înscrierile se termină pe 14 februarie sau undeva la jumătatea lunii februarie, pentru că tot timpul ne mai luăm o săptămână pentru pentru a ne asigura că start-up-urile care intră în fast-track day sunt cele care au cele mai multe şanse. Noi mergem pe procesul de aplicare pe mai multe pe mai multe ancore – este ancora InnovX, este platforma F6S şi este şi ancora Băncii Comerciale Române. Cred că avem vreo 20 de aplicaţii via BCR”, a explicat Ana Maria Creţu.

Ce caută InnovX-BCR la aceste start-up-uri? În primul rând să fie ambiţioase, a punctat Diana Dumitrescu, dar nu numai atât. „E foarte important să aibă nişte obiective foarte clare, determinate măcar pe o perioadă de trei ani de zile, să aibă o echipă complementară. Noi din 2020 am accelerat companii care au minim trei roluri în echipă, este obligatoriu, este foarte important. De ce este important? Pentru că avem programe definite pe pe roluri diferite. Dacă vorbim de tehnologie clar îi avem pe partenerii noştri de tehnologie Microsoft, UiPath şi o să mai anunţăm şi alţi parteneri în curând. Parteneri care vor avea un bootcamp separat pe acest topic. Apoi avem bootcampul pe finanţe şi business. Deci trebuie să aibă un CFO, un CTO, chiar şi un om de inovare. Şi ne mai uităm într-adevăr să aibă un produs inovator – nu contează industria, nu suntem un accelerator care primeşte doar companii inovatoare pe o industrie specifică, deci accelerăm fie că e din cyber, edutech, greentech, agritech şi aşa mai departe şi iată că deja avem aplicaţii şi pe segmentul de agrobusiness şi de cyber. Avem deja aplicaţii din străinătate.”


Ce fac cele 7 companii din grupa Scalepus a InnovX-BCR, care au intrat în faza de post-accelerare

♦Œ ICS International Cooling Systems (România) - companie specializată în proiectarea şi execuţia de instalaţii de răcire, filtrare şi tratare a apei

♦ Fagura (Moldova) - un fintech ce a creat o platformă P2P lending (investiţii alternative în împrumuturi), înregistrată în Estonia şi lansată în R. Moldova, cu ambiţia de a devenit o bancă digitală

♦Ž Coinscrap Finance (Spania) - o companie Fintech/Insurtech care oferă microservicii de planificare financiară pentru bănci şi companii de asigurări

♦ OLSTRAL (România) - producător de piese pentru aviaţie, apărare şi spaţiu, ce are divizii specializate în vânzarea de echipamente avansate de fabricaţie CNC şi soluţii IoT pentru aplicaţii industriale, precum şi echipamente medicale (implanturi ortopedice)

♦ Headlight Solutions (România) - compania de IT care furnizează produse şi soluţii tehnologice B2B, care oferă computere ecranate, computere all-in-one, terminale self-service, sisteme de conferinţă sau software elaborat

♦‘ Fibercon (România) - producător de cabluri pentru fibră optică

♦’ STEMI (Slovacia) - companie care creează instrumente pentru paramedici şi medici profesionişti care gestionează pacienţii în cele mai sensibile cazuri de atac de cord, accident vascular cerebral şi traumatisme

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Boost

Invitaţi: Ana-Maria Creţu, coordonatoarea departamentului de Social Banking BCR şi cofondatoare InnovX-BCR, şi Diana Dumitrescu, CEO, InnovX-BCR

Bilanţ la 3 ani Ana-Maria Creţu: „În ultimii trei ani de zile, din 110 companii accelerate în portofoliu aproape jumătate sunt cele care au ridicat investiţii locale şi internaţionale de la fonduri de capital de risc de 22,6 milioane de euro. O jumătate din cele 110 companii sunt cele care au făcut 95 de POC-uri, acele testări ale unui produs tech cu o anumită corporaţie înainte să te angajezi pe termen lung într-un astfel de proces. De asemenea, jumătate din cele 110 companii au semnat parteneriate cu 51 de sute companii mari şi cu parteneri care furnizează servicii globale de tehnologie şi o jumătate din acele companii au semnat parteneriate cu alumni din comunitatea InnovX, fie că vorbim de companii internaţionale pe care le-au găsit acolo, fie că  vorbim de companii locale.”

Diana Dumitrescu:  „De ce au aplicat la noi şi companii internaţionale? Primul motiv ar fi acela că îşi doresc să intre pe piaţa din România, iar noi încercăm să le facilităm acest aspect o dată prin ajutorul pe servicii de deschidere a companiei lor în România a punctului de lucru respectiv prin partenerul nostru de comunitate Mindspace, apoi bineînţeles prin acest program de accelerare prin care îi punem în contact cu corporaţii pentru că noi în programul de accelerare aducem membri din boardul corporaţiilor din România.”


Start-up Update

Invitat: Vlad Cazan şi Adrian Dima, fondatori  ai KFactory - platformă de automatizare a proceselor de business în producţie

Ce e nou? Start-up-ul a atras o noua rundă de finanţare în valoare de 600.000 de euro semnată cu Fortech Investments, SIF Transilvania şi Sparking Capital.

Vlad Cazan: „Am reuşit să creştem în termeni de evaluare, aceasta este de patru ori mai mare decât data trecută,  este un lucru important pentru că ne validează modul în care abordăm lucrurile şi arată că avem o perspectivă bună în faţă. „Anul acesta cel mai important pas este ieşirea în afara ţării şi abordarea unei noi pieţe -  zona DACH. Acesta este pasul din punct de vedere strategic. Al doilea punct este creşterea numărului de clienţi deci practic partea de tracţiune - este foarte important pentru un start-up să arate tracţiune şi pentru a ne duce către o zonă de investiţie de tip serie A este important să ne menţinem rata de creştere dacă este posibil 5x în ceea ce priveşte veniturile lunare.“

AdrianDima: „Ne dorim să dezvoltăm un produs concentrat pe oameni şi care să fie uşor de adoptat şi mai mult - să continuăm dezvoltarea platformei în aşa fel încât să facem trecerea aceasta la nivel global, adică să putem să abordăm mai multe pieţe, mai multe limbi, ce e valabil în România din punct de vedere uzabilitate a produsului şi valoarea lui să fie valabil şi în Mexic şi în SUA şi în Germania şi Indonezia şi peste tot. Ne dorim foarte mult să creştem o echipă, în primul rând în România, o echipă puternică, o echipă tehnică puternică, pentru că suntem cunoscuţi pentru capacităţile noastre în IT. În timp vrem să demonstrăm că şi un start-up din România şi într-o zonă frumoasă dar grea cum e industry 4.0 are valoare la nivel internaţional.”


Start-up Pitch

Invitat: Paula Avasiloaie, fondatoarea Ready For IT -

Ce face? A înfiinţat o academie IT, în care a investit antreprenorul Andrei Pitiş, prin care şi-a propus să schimbe piaţa cursurilor IT, oferindu-le participanţilor, pe lângă teorie, şi o simulare a experienţei pe care o vor avea atunci când se vor angaja pe o anumită poziţie în viaţa reală. Start-up-ul ajută studenţii sau absolvenţii de facultăţi cu profil tehnic să îşi dea seama ce carieră IT li se potriveşte cel mai bine - business analyst, web developer, salesforce developer sau quality assurance engineer.

„Ready For IT vine într-un context în care avem nevoie de cât mai multe experienţe reale care să ne ajute să construim ce avem cu adevărat nevoie după facultate, adică acea experienţă care să ne arate cu adevărat ce se întâmplă în câmpul muncii. Vine sub forma unei academii care livrează o experienţă, cursuri, multe proiecte de portofoliu, multe simulări pentru ceea ce înseamnă şi ceea ce urmează să se întâmple la job în realitate.”


Investor Watch

Invitat: Carmen Sebe, CEO, SeedBlink - platformă de investiţii. Analiza celor doi de activitate

„Mie cel mai semnificativ număr mi se pare că în aceşti doi ani, din volumul de investiţii făcute în România pentru zona de preserie B, prin platforma SeedBlink s-au strâns mai mult de jumătate, adică am participat la mai mult de o jumătate din aceste runde. Ceea ce mi se pare un lucru important. Acest lucru arătă importanţa unei astfel de platforme într-un ecosistem, asta mi se pare cel mai important. Apoi foarte importantă mi se pare cifra de 37 de milioane a rundelor pe care noi le-am găzduit. Din aceste 37 de milioane, noi am strâns cam 40%. Sunt cifre foarte mari pentru primii ani de existenţă în această zonă.”



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot. Emisiunea este realizată cu susţinerea InnovX-BCR.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.