Delgaz Grid - (compania de distribuţie din cadrul Grupului german E.ON) Imobot

Postat la 14 februarie 2022 54 afişări

Delgaz Grid - (compania de distribuţie din cadrul Grupului german E.ON) Imobot

Automatizarea procesului de racordare la reţeaua de electricitate a noilor consumatori de tip ansambluri rezidenţiale

Descrierea inovaţiei:

Imediat după ce clientul depune solicitarea de alimentare cu energie pe platforma acces.delgaz.ro, iar personalul Delgaz Grid verifică documentele necesare acestui proces, aplicaţia software începe munca. Imobot preia controlul fluxului intern de operaţiuni şi emite automat avizul tehnic de racordare. După ce clientul solicită încheierea contractului de racordare şi achită sumele prevăzute în aviz, aplicaţia elaborează şi personalizează contractul şi eliberează certificatul de racordare prin utilizarea roboţilor software bazaţi pe soluţie Robotics Process Automation (RPA). Pentru implementarea robotului a fost folosită BluePrism, una dintre modalităţile cele mai rapide şi mai simple prin care să se realizeze această automatizare. Robotul foloseşte aplicaţiile şi sistemele IT la fel ca un utilizator uman, la nivel de interfaţă utilizator, şi nu sunt necesare modificări în aplicaţii, ceea ce simplifică şi grăbeşte durata de implementare.

Proiectul a fost dezvoltat de o echipă internă  formată din specialişti din toate zonele implicate: access reţea, SAP, IT şi implementare RPA, care şi-a asumat ideea de a-i da naştere lui Imobot în mai puţin de un an. Şi, potrivit reprezentanţilor companiei, au reuşit asta în circa 3 luni şi jumătate, trecând prin toate fazele, de la analiza procesului, stabilirea unor indicatori de performanţă, evaluarea riscurilor, crearea algoritmilor pentru automatizare, sesiuni de testare şi demonstrative şi în final lansarea în producţie.

Elementul de noutate:

Este primul robot software dezvoltat pentru Delgaz Grid, intrat în producţie în acest an la 1 septembrie, prin care compania face un pas important în optimizarea procesului de acces la reţeaua de electricitate, mai exact pentru solicitările care vin de la clienţii business, respectiv dezvoltatorii de ansambluri rezidenţiale.

Efectele inovaţiei:

În fiecare an, Delgaz Grid înregistrează, în medie, 10.000 de solicitări de alimentare cu energie electrică pentru clienţi din ansambluri rezidenţiale. Automatizarea procesului prin Imobot reduce durata de racordare pentru această categorie de clienţi cu circa 30 de zile. De asemenea, pentru fiecare cerere în parte se economisesc aproximativ 45 de minute de operare manuală, ceea ce înseamnă  7.500 ore de muncă pe an. Aceasta se traduce prin activitatea a zece angajaţi, 8 ore pe zi, 100 de zile pe an. În felul acesta, resurse importante sunt degrevate şi direcţionate pentru reducerea timpului de racordare şi pentru celelalte categorii de clienţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.