Cum vrea sa puna stop Google fermelor de continut

Autor: Roxana Cristea Postat la 22 aprilie 2011 53 afişări

Unii ii spun sclavie, pe internet. Zilnic, zeci de mii de persoane scriu articole si realizeaza materiale video pentru sume mici de bani. Scopul lor este ca firmele la care lucreaza sa fie afisate primele in urma cautarilor realizate de utilizatori pe internet. Google insa vrea sa puna stop acestor ferme de continut. Va reusi?

Christian Munoz-Donoso are de filmat zece videoclipuri in doar doua ore. Inarmat cu trei camere video si cu rucsacul in spate, tanarul porneste dis de dimineata cu SUV-ul spre lacul Hungtinton, Massachusetts, scopul fiind de a face o frumoasa poveste video despre caiac canoe. Ajuns la fata locului, Munoz-Donoso se intalneste cu instructorul si cu cei trei sportivi pe care i-a contactat anterior si, dupa ce porneste camera si cateva sfaturi despre cum trebuie sa foloseasca caiacul, vasleste spre mijlocul lacului pentru a realiza filmuletele. In timpul plimbarii vantul puternic si luminozitatea redusa l-au impiedicat sa isi faca treaba asa cum si-ar fi dorit. In plus, desi a sperat ca va termina lucrarea la ora 11, ceasul este deja unu fara un sfert in momentul in care Munoz se afla din nou in masina si se indreapta spre birou. In mai putin de cateva ore el are treaba terminata pentru Demand Media si asteapta cu nerabdare sa isi primeasca cei 200 de dolari. Desi nu este Martin Scorseze, Munoz-Donoso a fost, in opinia revistei Wired, rapid, ieftin si destul de bun.

Mii de alti producatori de filmulete si scriitori din America, care opereaza la fel ca Munoz, produc peste 4.000 de videoclipuri si articole pe care Demand Media le publica zilnic pe site-urile pe care le detine. Ambitiile companiei, care este si cea mai cunoscuta ferma de continut din lume, sunt atat de mari incat par ireale: angajatii de aici trebuie sa se gandeasca la intrebarile posibile pe care un utilizator le-ar cauta pe internet si sa genereze raspunsuri pe care Google sa le afiseze in topul rezultatelor de cautare.

In contextul www (world wide web), ferma de continut este o companie care angajeaza un numar mare de scriitori liber profesionisti pentru a genera un numar cat mai mare de texte, create special pentru a indeplini algoritmii de vizibilitate maxima pe motoarele de cautare. Tinta lor principala este de a genera venituri din reclame prin atragerea de cititori. Fermele au la baza un algoritm care analizeaza care sunt cele mai frecvente intrebari in randul utilizatorilor si pentru ce ar fi pregatiti sa dea bani advertiserii ca sa ajunga si la acesti oameni. Ele produc continut care se potriveste si fac bani din reclamele de pe aceste pagini. In cea mai mare parte a cazurilor, fermele de continut ignora stirile importante, de ultima ora sau alte articole amenintate de competitie. In schimb umplu golurile lasate de ziare sau alte publicatii online.

Aceste sarcini sunt facute de scriitori sau producatori video, care pentru cativa banuti produc mii de materiale despre cum sa iti faci unghiile de la picioare, cum sa prepari singur mancarea pentru pisici sau cum sa faci un sandvis ieftin.In prezent cele mai populare cautari pe internet sunt facute dupa termenii "bani", "filme", "show", "scoala", "familie", "studenti" sau "business". De asemenea, oamenii vor sa afle lucruri despre boli si pensionare, iar site-urile specializate nu le satisfac aceste cerinte.

In plus, fermele de continut pot ajunge ca in timp sa detina un numar foarte mare de articole si valoarea lor de piata sa fie foarte mare, de ordinul miliardelor de dolari. Spre exemplu, Demand Media publica in jur de un milion de articole pe luna, echivalentul a cat se publica in limba engleza in patru ani de zile pe Wikipedia, cea mai mare enciclopedie online. Demand Media, care a fost infiintata acum cinci ani, a fost evaluata la 1,57 miliarde de dolari, mai putin cu 20 de milioane fata de unul din cele mai importante ziare din America, The New York Times, care a fost infiintat in 1851. Alt site, Associated Content, a fost cumparat in mai 2010 de Yahoo! pentru suma de 90 de milioane de dolari.

Pentru a-si atinge scopurile Demand apeleaza la peste 13.000 de oameni ca Munoz-Donoso. Cei care scriu aceste articole sunt platiti in medie cu 3,50 dolari pe articol. Banii sunt cu mult mai putini fata de cei pe care un editor profesionist ii poate primi. Potrivit analistilor, printre cei care scriu se afla un numar impresionant de femei cu studii superioare care trebuie sa stea acasa si sa aiba grija de copii, dar care vor venituri suplimentare.

La Demand Media, Munoz-Donoso este platit cu mult mai putin fata de valoarea reala a muncii sale. "Sunt constient ca iau bani putini, dar ce sa fac? Munca este munca si Demand plateste intotdeauna la timp", spune el, precizand ca internetul este viitorul. "De cand lucrez aici am facut peste 40.000 de videoclipuri, am filmat pana si ursi polari", adauga Munoz.

Demand este unul dintre cei mai mari furnizori de videoclipuri de pe YouTube, adaugand mai mult continut decat CBS, Associated Press, Al Jazeera, Universal Music Group sau College Humor. "Cred ca sunt Henry Ford al videoclipurilor online", a spus Jordan Hoffner, director de continut din cadrul site-ului de video sharing YouTube. Companiile media precum The Atlanta Journal-Constitution, AOL si USA Today au angajat Demand sau i-au copiat inovatiile.

Situatia fermelor de continut este discutata de mai mult timp. Acum cateva luni s-a pus problema ca Demand Media nu intruneste toate conditiile pentru a fi catalogata drept o ferma de continut. Potrivit unor analisti, o ferma de continut este un site care ia informatii de pe alte site-uri si arunca reclame intre ele, in timp ce Demand Media are o armata de liber profesionisti care creeaza continut original printre care insereaza reclame.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
ferma,
litere,
sclavie,
internet
/business-hi-tech/cum-vrea-sa-puna-stop-google-fermelor-de-continut-8160729
8160729
comments powered by Disqus
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele
Povestea inexplicabilă a unui poliţist din Suceava: 8 teste de COVID-19 şi tratat cu „Sfântul Paracetamol şi Cuvioasa Vitamina C”. De două luni nu scapă de virus
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă
Ion Cristoiu, la „Marius Tucă Show”: Până în toamnă, Iohannis şi băieţii se vor strădui să îl înlocuiască pe Ciolacu cu Olguţa Vasilescu sau Codrin Ştefănescu
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost... COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost...
COMENTARIU Valeriu Suhan Eu sunt Mitica Je suis Mitica I am Mitica

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.