Cu paşi grăbiţi spre tehnologia viitorului

Postat la 22 iunie 2021 345 afişări

Tehnologia ne va definI, fără îndoială, viitorul. Iar Huawei şi-a setat drept misiune să asigure dispozitivele necesare fiecărei acţiuni, pentru orice moment al zilei sau al nopţii, fie că vorbim de smartphone-urile de ultimă generaţie care ne ajută să stăm conectaţi cu tot ceea ce se petrece în jur la viteze ameţitoare, de ceasurile inteligente care ne monitorizează chiar şi calitatea somnului sau de automobilele electrice de top. Toate acestea, pentru a ne uşura viaţa şi pentru a putea petrece timpul economisit în compania celor dragi.

Wang Wei, Country Manager,  Huawei Consumer Business Group România: „Smartphone-ul viitorului este deja aici”

Ce strategie aţi dezvoltat pentru gestionarea pieţei locale în timpul mandatului dvs.?

În anul 2020 ne-am concentrat pe strategia noastră 1+4+n şi pe sinergia dintre produsele Huawei, astfel încât românii să se poată bucura de un ecosistem complet, atât hardware cât şi software. Pentru 2021, promovăm această strategie şi punem şi mai mult accent pe beneficiile consumatorilor pentru laptopuri, produse audio, wearables, tablete şi, desigur, smartphone-uri Huawei. Ne concentrăm pe a aduce mai multă inovaţie în viaţa consumatorilor, pentru a le îmbunătăţi experienţa şi a le uşura cât de mult putem activităţile de zi cu zi. Mă refer aici la caracteristicile inovatoare ale produselor noastre şi, pentru a exemplifica, aş menţiona cel mai recent lansat smartwatch, care va fi disponibil şi în România, foarte curând, Huawei Watch 3. Acesta are o autonomie de până la trei săptămâni şi poate măsura temperatura corpului, pe lângă celelalte caracteristici care erau deja incluse în alte ceasuri Huawei de generaţie anterioară. Pentru a ne referi şi mai mult la produsele pe care intenţionăm să le lansăm în viitorul apropiat, vreau să menţionez şi Smart TV-ul Huawei, care ar putea fi utilizat ca suport atât în scopuri personale, cât şi în interes profesional. Maşina electrică care a fost lansată în China la începutul acestui an aduce, de asemenea, o mulţime de inovaţii, de la autonomie la elemente de siguranţă. Datorită designului excelent şi a autonomiei electrice de 1.000 de kilometri, vânzările pentru prima săptămână au fost de 1.000 de maşini în China.

Revenind pe piaţa locală, dorim să fim cât mai aproape de clienţii noştri, aşa că am extins numărul de puncte de servicii, deschizând la începutul anului o nouă locaţie în Băneasa Shopping City, lângă Huawei Experience Store, unde cele mai multe dintre reparaţii se fac într-o oră. De asemenea, avem zilele de service în care costurile de manoperă pentru reparaţii sunt gratuite.

În plus, am lansat propriul nostru magazin online, un e-shop care oferă o experienţă unică şi numeroase avantaje consumatorilor. Transportul este gratuit, returul este gratuit pentru perioada de 14 zile şi consumatorii pot accesa, într-un singur loc, informaţii despre toate produsele noastre.

Cum aţi gestionat provocările ultimului an?

Contextul anului 2020 a fost, într-adevăr, unul plin de neprevăzut din punct de vedere economic, dar am dovedit că deţinem know how-ul necesar pentru a ne adapta situaţiei. Acest lucru s-a văzut în rezultatele favorabile obţinute anul trecut, când am înregistrat o creştere considerabilă de 12% în segmentele smartphone, non-smartphone, dar şi în ceea ce priveşte evoluţia ecosistemului Huawei Mobile Services.

Ce fluctuaţii aţi remarcat în ultimul an pe piaţa în care activaţi ca urmare a apariţiei pandemiei?

Am observat un interes mai mare al oamenilor pentru aspectul lor şi sănătate şi, pentru a face faţă acestui lucru, am lansat şi mai multe dispozitive purtabile care îi ajută pe utilizatori să îşi monitorizeze somnul, nivelul de stres, activitatea sportivă,  concentraţia de oxigen în sânge (SpO2). Amintim aici ceasurile sau dispozitivele audio cu un raport preţ-calitate excelent, cum ar fi Huawei FreeBuds 4i, cu anulare activă a zgomotului şi autonomie de 10 ore, periuţa de dinţi inteligentă, precum şi alte produse inovatoare din portofoliul nostru.

Ce tendinţe aţi remarcat în comportamentul consumatorilor români în ultimii ani şi cum a influenţat pandemia aceste tendinţe?

Mai mult decât oricând, am observat că tot mai mulţi dintre clienţii noştri tind din ce în ce mai des să meargă spre portabilitate şi performanţă de top, la un preţ atractiv. Totodată, am observat că oamenii sunt mai precauţi şi mai atenţi atunci când fac o achiziţie, din dorinţa de a cumpăra cel mai bun produs, care să le eficientizeze munca de acasă, procesul de învăţare de oriunde şi posibilitatea de a fi în contact cu cei dragi, indiferent de momentul zilei. Aceste criterii le-am avut şi noi în vedere atunci când am lansat produse. De exemplu, notebook-urile Huawei au inclusă funcţia Huawei Share care permite transferul facil de date între mai multe dispozitive, cum ar fi smartphone, tableta, router şi PC.

Cum arată, în viziunea dvs., smartphone-ul viitorului?

Pentru mine, smartphone-ul viitorului este deja aici. Şi anume Huawei Mate X2, un telefon pliabil ultra-performant şi rezistent care facilitează o experienţă nouă şi imersivă prin designul îmbunătăţit Falcon Wing şi cele mai inovatoare soluţii în materie de software şi hardware, cum ar fi camera Ultra Vision Leica Quad, sistemul stereo cu două difuzoare şi procesorul Kirin 9000 5G. Urmează integrarea, prin ecosistem, cu multe alte aparate din casă, ceea ce am vazut deja că este posibil cu ajutorul recent lansatului Harmony OS 2. Astfel, viitorul cred că aparţine, chiar mai mult decât până acum, conectivităţii şi accesului la tehnologii care să ne uşureze viaţa şi să ne lase să ne concentrăm pe lucrurile esenţiale nouă: familie, sănătate, prieteni.

Wang Wei, Country Manager, Huawei Consumer Business Group România: „Contextul anului 2020 a fost, într-adevăr, unul plin de neprevăzut din punct de vedere economic, dar am dovedit că deţinem know how-ul necesar pentru a ne adapta situaţiei.”

Mircea Buză, Sales Director Open Market, Huawei Technologies România: Criza, transformată în oportunitate

Cum a evoluat Huawei în zona de Open Market în noul context, adus de pandemie?

Anul 2020 a fost unul diferit, dar cu rezultate bune pentru divizia de Open Market din România, Huawei CBG, având parte de o creştere de 30%, în comparaţie cu 2019. Clienţii s-au axat mai mult pe telefoanele entry-mid, iar acest lucru a venit în beneficiul vânzărilor Huawei. Deşi anul trecut a fost unul complicat din multe puncte de vedere, am reuşit să ne adaptăm şi să tranformăm 2020 într-unul dintre cei mai buni ani de până acum, dacă ne uităm la rezultatele de business obţinute. A fost un an în care ne-am bucurat de o creştere consistentă de 12%, vizibilă în toate segmentele, şi sperăm că acest trend ascendent se va menţine şi în 2021.

Câte produse aţi lansat în ultimul an şi cât aţi investit în noile lansări?

În 2020, am lansat produse din diferite categorii de dispozitive, de la smartphone-uri, la noi generaţii de laptopuri, dar şi produse din categoriile wearables sau audio. Pe plan local, ne bucurăm să spunem că am livrat peste 1,1 milioane de produse clienţilor noştri.

Ce investiţii aveţi bugetate pentru acest an şi spre ce vor fi direcţionate?

Pentru 2021 ne dorim, desigur, să ne dezvoltăm şi mai tare evoluţia pe plan local şi să menţinem pe o pantă ascendentă rezultatele de business. Aşadar, ne vom concentra pe strategia globală în jurul smartphone-ului de tipul 1Ă8Ăn, unde 8 reprezintă celelalte categorii de produse iar „n”, numărul nemărginit de interacţiuni pe care acestea le au cu dispozitive externe din zona de IoT. Local, vom avea în vedere principalele categorii de produse pe care le avem în prim plan şi pe care ne dorim să le creştem şi mai puternic, şi anume smartphone-uri, laptop-uri, tablete, wearables şi smart audio. Totodată, eforturile noastre se vor canaliza şi în ceea ce priveşte consolidarea şi mai puternică a ecosistemului Huawei şi a magazinului de aplicaţii AppGallery.

Câte produse aveţi în portofoliul wearables şi cum a evoluat acest segment în ultimul timp?

Începând cu anul 2020, respectiv din T3, am început să creştem treptat, dar sigur, categoria de wearables. Astfel, conform estimărilor noastre interne, am ajuns să fim numărul 1 în piaţă, în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute şi numărul doi când vine vorba de valoare, la aproape 5% faţă de competitorul care ocupă prima poziţie la acest criteriu. Mai mult decât atât, anul 2020 ne-a adus o creştere consistentă de 350% în ceea ce priveşte categoria wearables, comparativ cu anul 2019. În 2021, am contribuit la creşterea segemntului de wearables prin lansarea noilor Huawei Band 6 şi Huawei Watch Fit Elegant Edition. Totodată, avem în plan şi alte lansări atractive pentru acest segment, lucru care ne ajută să ne mărim şansele de a deveni numărul 1 pe piaţă şi din punct de vedere valoric. Concluzia este că ne concentrăm pe inovaţie şi modalităţi prin care utilizatorii noştri pot beneficia de produsele noastre în activităţile zilnice.

Cum arată, în viziunea dvs., smartphone-ul viitorului?

Ţinând cont de conectivitatea 5G care va deveni un standard în următorii ani, consider că smartphone-urile vor deveni doar un ecran, care va fi conectat prin 5G la un cloud, cu putere de procesare mare. Cred că va mai dura câţiva ani până ajungem aici, însă, în viitor sigur vom vedea design-uri din ce în ce mai interesante pentru această categorie.

Roxana Chicioreanu, Operator Sales Director, Huawei Technologies România: Inovaţia, o traiectorie clară

Ce rezultate financiare aţi înregistrat anul trecut şi cum au evoluat acestea faţă de anul 2019 când vine vorba de afacerile operatorilor?

Anul 2020 a însemnat pentru noi un real succes din punctul de vedere al rezultatelor de business, Huawei înregistrând creşteri pe toate segmentele, în comparaţie cu anul precedent. O evoluţie impresionantă a rezultatelor a fost remarcată pe segmentele PC, wearables şi audio, dar şi pe segmentul dedicat tabletelor, unde creşterea este de 119%, categoria bucurându-se de un interes vizibil din partea consumatorilorilor, având în vedere contextul social dificil.

Cum arată rezultatele din primele luni ale anului curent faţă de cele ale anului anterior?

Rezultatele primelor luni ale anului curent sunt îmbucurătoare, prin prisma faptului că segmentele strategice înregistrează o dezvoltare substanţială. Suntem foarte entuziasmaţi să vedem un ritm accelerat de implementare a aplicaţiilor HMS şi lucrăm constant la îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor cu smartphone-urile şi tabletele noastre. De asemenea, ne îndreptăm cu paşi repezi către dezvoltarea întregului ecosistem Huawei, atât prin perfecţionarea Harmony OS, cât şi prin dezvoltarea unor produse excelente pe partea de wearables, audio şi echipamente de internet. Ne concentrăm pe inovaţie, pe a oferi utilizatorilor noştri dispozitive wearables care  să-i ajute să-şi îmbunătăţească viaţa.

Cum arată, în viziunea dvs., smartphone-ul viitorului?

Cred că ar trebui să vorbim, mai degrabă, de oportunităţile pe care ni le aduce viitorul, respectiv de a simplifica şi îmbunătăţi viaţa clienţilor noştri cu ajutorul tehnologiei – de la smartphone, la un întreg ecosistem de produse. Pentru mine, viitorul smartphone nu va mai fi pur şi simplu un smartphone, ci un hub de conectare cu toate celelalte produse Harmony OS – de la warables şi device-uri audio, la dispozitive de home & office –, toate cu misiunea de a optimiza experienţa utilizatorului în mod constant.

Andrei Toma, B2B Sales Director, Huawei Technologies România: Munca remote, reflectată în creşterea businessului

Care este strategia companiei pe segmentul B2B?

În această perioadă, ne concentrăm foarte puternic pe segmentul B2B, dar nu în mod exclusiv, atenţia noastră fiind aţintită şi asupra celorlalte domenii de business. La nivelul întregii pieţe ne axăm pe diversificarea portofoliului de produse, deoarece Huawei este mai mult decât un producător de smartphone-uri, lucru pe care îl dovedim tot mai mult prin varietatea de produse care compeltează ecosistemul Huawei. Dezvoltăm segmente care evoluează rapid precum PC, tablete, smart TV-uri, wearables, audio şi connected, unde intră dispozitive diverse, precum cântar, periuţă electrică, boxe sau chiar ochelari, acestea fiind produse care răspund unor nevoi variate ale consumatorilor noştri. Conturarea unui ecosistem în care toate echipamentele sunt conectate între ele este cea mai bună modalitate de diferenţiere şi de creare a unor experienţe inedite pentru utilizatori. În acest moment, pregătim strategii de lansare pentru noi dispozitive şi noi segmente de produse, cum ar fi smart TV.

Ce tendinţe observaţi în rândul clienţilor business pentru acest an?

Tendinţele acestui an au fost aliniate cu piaţa şi observăm că în continuare lumea pune accent pe munca de la domiciliu. Vedem şi la marile companii internaţionale deschiderea către abordarea unui mod de lucru hybrid, în care angajaţii îmbină lucrul de la biroul companiei cu cel de acasă. Aşadar, aici ne axăm pe PC-uri, laptopuri, routere, mesh-uri şi sisteme care îmbunătăţesc viaţa consumatorilor, dar şi pe toate device-urile care menţin utilizatorii conectaţi la activitatea zilnică, prin intermediul ecositemului Huawei. Toate aceste device-uri enumerate în categoriile PC&tablete şi smartphone dispun de funcţia foarte utilă, Huawei Share, care elimină barierele interacţiunii dintre dispozitive, ajutând utilizatorul la realizarea sarcinilor zilnice. Astfel, sunt puse bazele unui birou mobil perfect ce poate fi utilizat de oriunde şi care facilitează multi-tasking-ul.

Care sunt produsele cel bine vândute pe acest segment? Consideraţi ca au suferit schimbări în perioada pandemiei?

Momentan, focusul nostru este pe categoria de PC-uri, dispozitive ce s-au transformat în device-uri de business pentru conferinţe video,  necesare atât pentru muncă cât şi pentru entertainment. Produsele necesare pentru crearea unui loc de muncă la domiciliu au fost foarte căutate în timpul pandemiei, utilizatorii dorind echipamente performante şi fiabile, pentru a le facilita munca, iar acest lucru s-a văzut la rezultatele de business pozitive avute pe acest segment în 2020. Categoria de PC-uri Huawei a avut o mare creştere în 2020 datorită inovaţiilor pe care le-am adus pe piaţă, pe lângă configuraţii tehnice bune: materiale de calitate, design subţire, elegant, o greutate mult sub alte produse de pe piaţă, oferind premise excelente pentru portabilitate şi, de asemenea, datorită caracteristicilor sale unice, precum Huawei Share.

Andrei Toma, B2B Sales Director, Huawei Technologies România: „Produsele necesare pentru crearea unui loc de muncă la domiciliu au fost foarte căutate în timpul pandemiei, utilizatorii dorind echipamente performante şi fiabile, pentru a le facilita munca, iar acest lucru s-a văzut la rezultatele de business pozitive avute pe acest segment în 2020.” 

Roxana Chicioreanu, Operator Sales Director, Huawei Technologies România: „Anul 2020 a însemnat pentru noi un real succes din punctul de vedere al rezultatelor de business, Huawei înregistrând creşteri pe toate segmentele, în comparaţie cu anul precedent.”

Mircea Buză, Sales Director Open Market, Huawei Technologies România: „Smartphone-urile vor deveni doar un ecran, care va fi conectat prin 5G la un cloud, cu putere de procesare mare. Cred că va mai dura câţiva ani până ajungem aici, însă, în viitor sigur vom vedea design-uri din ce în ce mai interesante pentru această categorie.”

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tehnologie,
huawei,
smartphone,
ceasuri

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.