Cine vinde reclame in Romania?

Postat la 04 iulie 2006 1 afişăre

Piata publicitatii online din Romania s-a dezvoltat foarte mult, mai ales in ultimii ani. Cu toate ca cererea pentru agenti de vanzari specializati este intr-o continua crestere, la fel ca si pe pietele internationale, numarul celor dispusi sa treaca intr-o alta tabara este extrem de mic.

 

VENITURI: Se estimeaza ca vanzarile de publicitate online vor aduce anul acesta venituri cuprinse intre 3,4 si 3,6 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul trecut, conform MCTI.

 

AGENTII ONLINE: Numarul celor care sunt specializati in vanzarea de reclame online si care cunosc cu adevarat Internetul ca business este foarte mic in Romania, a spus pentru BUSINESS Magazin Orlando Nicoara, fostul director general al NetBridge. "Din 1999, de cand a inceput sa se vanda reclama si pe Internetul romanesc, si pana acum specialistii in domeniu au ramas o mana de oameni", a spus el. "Insa in urmatorii ani, pe masura ce piata online se va dezvolta, iar cresterea va fi mai mare online decat in piata publicitatii traditionale, numarul lor va creste." Bineinteles, nu este neaparata nevoie de oameni care sa se specializeze strict pe publicitatea online, putand fi vorba si de o relocare a agentilor de publicitate catre Internet.

 

CERERE: Pe piata publicitatii online din Romania, cererea pentru oameni specializati care sa vanda reclame va fi data de modul in care se va vinde publicitatea online, crede Calin Fusu, directorul general al Neogen. "Pe primul loc sunt agentiile de publicitate care pe masura ce vor vinde tot mai multa publicitate online, vor cauta si oameni specializati", a spus acesta. "Apoi urmeaza brokerii de spatiu publicitar si marile trusturi media care au o prezenta importanta pe Internet." Dar cererea va creste cu adevarat numai in momentul in care vor exista mai multe canale de vanzare a reclamelor pe Internet, este de parere Fusu.

 

IN ANSAMBLU:  Cheltuielile pentru publicitatea pe Internet in Romania reprezinta aproximativ 1% din totalul banilor cheltuiti pentru publicitate, conform estimarilor lui Doru Panaitescu, specialist in vanzari online al agentiei Arbomedia. Piata va creste insa pana in 2010, iar publicitatea online va insemna 3-5% din cheltuielile anuale pentru publicitate, crede Panaitescu.

 

COMPANII.RO:  Principalii jucatori pe piata publicitatii online locale sunt Arbomedia, Boom si Imedia, care detin circa 70 de procente din incasari. Pe piata mai activeaza cateva companii proaspat intrate in acest domeniu, printre care Neogen si Vodanet, precum si multe companii mici care impreuna nu depasesc 5-10% din totalul incasarilor pietei.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Cine vinde reclame in Romania?
/business-hi-tech/cine-vinde-reclame-in-romania-1006336
1006336
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.