Cine este femeia care a condus un business în Congo, iar acum dezvoltă una dintre cele mai mari afaceri din România şi cum a influenţat-o anul pandemie

Postat la 14 aprilie 2021 8817 afişări

Cine este femeia care a condus un business în Congo, iar acum dezvoltă una dintre cele mai mari afaceri din România şi cum a influenţat-o anul pandemie

Murielle Lorilloux, CEO  al Vodafone România, a răspuns interviului Business MAGAZIN din anuarul 100 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS - 2021. Anterior rolului curent, ea a fost CEO al Vodacom din Republica Democrată Congo. 


Venituri consolidate (anul financiar încheiat la 31 martie 2020): 905 mil. euro Număr de angajaţi: ~ 4.000


—   Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în pandemie este:

Rezilienţa societăţii, a economiei, a oricărei afaceri pe care o conduci şi a familiei începe prin a avea grijă de propria energie şi sănătate fizică şi mentală. Dacă îţi gestionezi bine propria rezilienţă, poţi apoi să dai înapoi şi să susţii familia, afacerea şi întreaga societate. Întotdeauna trebuie să ai un plan de acţiune pentru situaţii neaşteptate, dar trebuie să fii pregătit să îl ajustezi şi să fii suficient de flexibil, deoarece situaţiile nu vor fi exact aşa cum ţi le-ai imaginat şi pentru care te-ai pregătit.

—   Cea mai importantă decizie pe care am luat-o în ultimul an:

Pentru mine, prioritatea numărul unu a fost sănătatea şi siguranţa angajaţilor Vodafone şi cea mai importantă decizie a fost legată de luarea tuturor măsurilor necesare pentru a asigura acest lucru. (…) Apoi, să acţionăm rapid, să oferim suport atunci când contează cel mai mult şi când poate face o diferenţă reală.

—   Cum mi-am menţinut colegii motivaţi în ultimul an:

Fiind aproape de oameni, ascultând activ, arătând empatie şi grijă reală faţă de preocupările, dificultăţile şi provocările lor, sporind flexibilitatea pentru a le permite să se ajusteze cât mai uşor noilor circumstanţe, dar arătând totodată curaj şi încredere, necesare pentru a creşte moralul echipei.

—   Work from home sau de la birou?

Ambele. Mai mult de 80% dintre angajaţii noştri lucrează de acasă din acel moment. Totuşi, cred că această experienţă ne-a schimbat radical perspectiva asupra modului în care lucrăm împreună, viitorul muncii şi rolul biroului. Ştim acum că munca de la distanţă poate fi foarte eficientă atunci când lucrăm la proiecte şi sarcini individuale, în timp ce activităţi cheie precum conectarea, cocrearea, sesiunile de brainstorming, schimbul de idei şi cunoştinţe, avansarea proiectelor încă necesită un spaţiu comun de lucru unde oamenii se pot întâlni în persoană.

—   Locul din care îmi iau energia necesară depăşirii unei crize:

Familia a fost întotdeauna sursa mea de inspiraţie şi putere, susţinându-mă şi ajutându-mă să văd lucrurile diferit, dintr-o altă perspectivă. Dar anul acesta în mod special, misiunea Vodafone de a conecta oamenii şi societatea pentru un viitor mai bun nu au fost nicicând mai importante.

—   Persoana care m-a inspirat cel mai mult în această perioadă:

Dacă ar fi să ofer doar un exemplu, aş spune că personalul medical ne-a arătat o lecţie valoroasă despre ce înseamnă să mergi dincolo de limite şi poate fi o adevărată sursă de inspiraţie şi recunoştinţă pentru noi toţi.

—   Putere vs. feminitate:

Nu am privit niciodată puterea şi feminitatea ca fiind pe poziţii opuse. Femeile îşi pot arăta farmecul şi feminitatea şi pot da dovadă de super putere în acelaşi timp. Poate de aceea femeile pot fi şi lideri foarte buni.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.