Ca sa-si auda clientii

Postat la 24 iulie 2007 1 afişăre

Daca acum cativa ani telefonia prin Internet - "voice over IP" (VoIP) - era creditata cu putine sanse de reusita, astazi musca din afacerile operatorilor de telefonie fixa, tentand inclusiv companiile aflate in cautarea unor solutii de reducere a costurilor.

Daca acum cativa ani telefonia prin Internet - "voice over IP" (VoIP) - era creditata cu putine sanse de reusita, astazi musca din afacerile operatorilor de telefonie fixa, tentand inclusiv companiile aflate in cautarea unor solutii de reducere a costurilor.

 

Telefonia prin Internet este un serviciu accesibil oricarui utilizator de Internet, cu conditia ca acesta sa dispuna de o pereche de casti si un microfon pe care sa le conecteze la un computer. Modelul este promovat de companii precum Skype, Google sau Yahoo!, care ofera in cadrul aplicatiei de mesagerie instant posibilitatea apelurilor prin Internet, atat catre alte computere, cat si in retele de telefonie fixa sau mobila. Metoda cu casti si microfon este insa mai degraba potrivita pentru segmentul rezidential, in timp ce pentru clientii companii, o solutie alternativa sunt telefoanele fixe sau mobile dotate cu tehnologia VoIP. In ambele cazuri, furnizorii de "voice over Internet Protocol" nu trebuie sa investeasca mult in retea, intrucat vocea este transmisa prin cablurile deja existente sau prin infrastructura wireless de acces la Internet.

 

"Sa luam drept exemplu un studio de filmari", spune Roger Terhune, director de tehnologie in cadrul Signal Systems, furnizor de telefonie prin Internet. "Prin natura afacerii, un studio de filmari are nevoie de un numar variabil de linii telefonice, in functie de proiectele aflate in desfasurare. Astfel ca, daca azi are nevoie de 10 linii, maine de 200 si poimaine iarasi de 10, va fi destul de complicat sa obtina aceasta flexibilitate prin intermediul liniilor telefonice traditionale", explica Terhune. In schimb, telefoanele VoIP pot fi infiintate si desfiintate fara nicio problema de la o zi la alta si chiar mai repede. Mobilitatea oferita de serviciile VoIP este apreciata si in companiile de avocatura: casa Fraser Milner Casgrain, tot din Canada, a incercat pentru prima data apelurile telefonice prin Internet in 2004, iar acum are peste 700 de linii VoIP in biroul central si se gandeste deja la o strategie prin care toate birourile companiei sa fie dotate cu asa ceva. "Fiecare avocat are alocat un numar de telefon si poate raspunde la el indiferent unde ar fi, cu conditia sa aiba conexiune la Internet", spune John Esvelt, director de tehnologie al casei de avocatura.

 

Potentialul de crestere a pietei de telefonie prin Internet s-a vazut inca din 2005, cand piata globala a crescut cu 83% fata de anul anterior, din punctul de vedere al numarului de utilizatori. In 2006 a avut loc o dublare a pietei la nivel mondial, la un numar de aproximativ 40 de milioane de utilizatori, spune Matthew Rosen, presedinte al Fusion Telecommunications International, furnizor american de VoIP. Piata mondiala de VoIP va numara 145 de milioane de utilizatori in 2009 si peste 267 de milioane in 2012, estimeaza Rosen. Din punct de vedere valoric, piata serviciilor de telefonie prin Internet este asteptata ca in 2010 sa depaseasca 3,3 miliarde de dolari (2,45 de miliarde de euro) in SUA, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Yankee Group - respectiv circa 2,2 miliarde de dolari (peste 1,6 miliarde de euro) in 2011 in Europa de Vest, conform IDC.

 

Piata serviciilor de telefonie prin IP este in crestere si in Romania, spune Bogdan Constantinescu, country manager al Cisco Systems pentru Romania, companie care furnizeaza solutii VoIP. "In cazul Cisco, cresterile anuale ale achizitiilor de echipamente necesare apelurilor prin Internet sunt de 100%", afirma el. Compania are drept clienti banci ca BCR, BRD sau BancPost, dar si multinationale din alte domenii. "Criteriile principale pentru care o companie din Romania opteaza pentru servicii VoIP sunt costurile reduse de comunicare si usurinta in introducerea si administrarea sistemului", spune Constantinescu.

 

E adevarat ca in companii multi dintre (viitorii) utilizatori nu sunt obisnuiti cu tehnologia si multi sunt reticenti in a o folosi. "In cazul nostru, angajatii carora li s-a dat un telefon VoIP in 2004 au trecut printr-o sedinta de training pentru a se familiariza cu noua tehnologie", recunoaste John Esvelt de la casa de avocatura Fraser Milner Casgrain. Ulterior insa, departamentul IT al companiei a decis ca sunt necesare telefoane mai bune si prin urmare le-a inlocuit pe cele vechi cu telefoane VoIP care suporta si apeluri video. "Deja angajatii nu mai trec unul pe langa celalalt fara a se cunoaste", spune David Komaromi, manager de telecomunicatii la aceeasi casa de avocatura. "Acum trei ani au asociat un nume unei voci, iar acum au posibilitatea sa asocieze si o imagine vizuala numelui si vocii."

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ca sa-si auda clientii
/business-hi-tech/ca-sa-si-auda-clientii-1009908
1009908
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.