10 întrebări pentru un lider global. Rasmus Holst, CEO al LMS365: „Dacă toate deciziile trebuie să treacă prin CEO, businessul va încetini”

Autor: Ioana Matei Postat la 25 martie 2023 211 afişări

Rasmus Holst conduce din Danemarca LMS365, un business global, axat pe piaţa de learning management din cloud, care oferă singura soluţie integrată în Microsoft Teams. Şi-a început cariera la Nokia şi, înainte să preia rolul actual, a fost martorul a patru exituri şi a şase runde de investiţii. A ajuns astfel ca, până la funcţia din care are în responsabilitate 180 de angajaţi răspândiţi pe trei continente, să aibă încredere ÎN COLEGI şi să aprecieze o calitate care deseori ne scapă: chibzuinţa.

Rasmus Holst şi-a început cariera în echipa de produs a Nokia, ceea ce s-a dovedit a fi un bun punct de plecare pentru parcursul său: „Mereu am văzut această poziţie ca un rol de mini-CEO, a trebuit să echilibrez investiţiile cu oportunităţile – de acolo, am fost suficient de norocos încât să fiu expus la vânzări, strategie, marketing, customer success, solution engineering şi dezvoltare în mai multe roluri de leadership”. Povesteşte că pe parcursul carierei a fost martorul a patru exituri şi a şase runde de investiţii, înainte să preia rolul de CEO al LMS365: „Simt că întreaga călătorie a fost cu un scop, din moment ce în prezent sunt confortabil cu majoritatea disciplinelor şi ştiu cum se întrepătrund”. În rolul actual conduce un business global, care deserveşte piaţa de learning management din cloud. Este o companie cu peste 2.000 de clienţi – şi este singura soluţie de learning management integrată în Microsoft Teams. Compania are sediul central în Danemarca şi birouri în Asia, Europa şi America de Nord.

România are un rol important în harta businessului, potrivit lui Holst, în contextul în care este principalul loc de dezvoltare a software-ului acesteia. Din punctul de vedere al cifrelor, afacerea a ajuns la 20 de milioane de dolari şi creşte cu 60% anual – iar numărul angajaţilor a ajuns la 180. „Anul trecut, businessul s-a dovedit a fi mai puternic decât ne aşteptam – depăşind bugetul şi devenind unul dintre partenerii de elită Top Tier ai Microsoft. Sunt mândru de faptul că brandul a evoluat de la unul tradiţionalist de IT spre un vibrant «Învaţă ca tine»”, care cuprinde misiunea noastră de livrare a învăţării către oameni, permiţându-le să se dezvolte astfel în modalităţi care li se potrivesc”, descrie Holst cele mai recente realizări. Astfel au reuşit să îşi dubleze prezenţa în România –  de unde el deduce că „brandul şi misiunea rezonează cu oamenii”. Fiind vorba despre un business digital, s-a aflat printre „câştigătorii” contextului pandemic: „Pe măsură ce viitorul  muncii devine mai hibrid, cu atât mai multe procese de înrolare (onboarding), conformitate şi training este necesar să fie făcute într-o manieră structurată şi totuşi accesibilă – iar asta înseamnă, per ansamblu, LMS365”. CEO-ul companiei cu origini daneze spune însă că şi-au propus să profite şi de contextul economic actual: „Suntem în căutare de oportunităţi de fuziuni şi achiziţii pentru a face businessul mai puternic – dacă reuşeşti să creşti în vremuri de criză, vei face un pas uriaş în piaţa ta. Este de asemenea, evident, că sunt vremuri foarte bune pentru a aduce noi talente în cadrul companiei”. În continuare, şi-au propus să păstreze creşterea înregistrată în România, beneficiind şi de trendurile din IT&C care se conturează: „Nu ne aşteptăm la o dublare în anul ce vine, dar vom adăuga echipe noi SCRUM pentru a construi avantaje de produs în spaţiul managementului performanţei, AI sau metaversului. Vom aloca de asemenea timp mişcării ChatGPT şi impactului acesteia asupra trainingului”. CEO-ul  LMS365 descrie piaţa românească drept una extrem de competitivă, dar unde, contrar provocărilor, au reuşit să înregistreze „rezultate fenomenale”: „Am început cu ambiţii mari, iar anul 2022 a fost unul a livrării a ceea ce am propus – prin urmare setăm ştacheta mai sus în 2023. Evoluăm, este un business fenomenal. Avem o echipă globală care este pasionată de livrarea acestor experienţe transformatoare pentru clienţii noştri, o camaraderie puternică este ceea ce face LMS365 o echipă câştigătoare, indiferent de localizare”.

1. Cum aţi descrie talentele din piaţa românească de IT?

Datorită sistemului educaţional, România a devenit o ţară recunoscută pentru recrutări şi, de asemenea, pentru evoluţia businessurilor, datorită numărului mare de profesionişti calificaţi. Ca în toate celelalte teritorii, şi aici oamenii vor să facă parte din ceva care are însemnătate, să lucreze pentru o organizaţie unde munca lor este apreciată, unde opiniile lor contează şi unde pot crea cu adevărat o diferenţă. Declaraţia misiunii noastre este astfel simplă: ne străduim ca mereu să creăm un domeniu  unde angajaţii se simt conectaţi de organizaţie, unde pot creşte, se pot dezvolta şi învăţa zi de zi, având în vedere că învăţarea este parte din businessul nostru de bază. Preferăm oamenii şi relaţiile profesionale proceselor care nu aduc valoare. În calitate de companie de e-learning, punem accentul pe dezvoltarea personală şi profesională continuă şi oferim mediul de lucru adecvat pentru ca învăţarea să fie o prioritate printre membrii echipei noastre. Un mediu de lucru sănătos este de cea mai mare importanţă pentru noi  şi este clar pentru statutul organizaţional că ai noştri colegi nu vor vedea „viaţa” şi „munca” drept două aspecte separate, ci le văd ca fiind priorităţi egale. Acţiunile vorbesc mai tare decât cuvintele, prin urmare să ne tratăm angajaţii cu respect şi apreciere este prioritatea noastră.

2. Care sunt responsabilităţile dvs. ca CEO al LMS365?

Să ne asigurăm că avem o viziune clară, suficient capital şi echipa potrivită. Apoi, trebuie să ai încredere că oamenii vor livra în acord cu viziunea ta – totul ţine de direcţie şi de sincronizarea echipei înspre aceleaşi obiective.

3. Care sunt principalele provocări pe care le-aţi întâmpinat în carieră şi cum le-aţi depăşit? Dar realizările?

Au existat numeroase provocări – de la aspecte tactice care au ţinut de lansarea unor produse ce nu s-au vândut, până la ratarea unor ţinte trimestriale de vânzări sau la planuri de dezvoltare superambiţioase. Cea mai mare provocare depăşită a fost să dezvoltăm o linie de produs la Syniverse (o companie telecom cu sediul central în Statele Unite - n.red.), unde am consolidat doi dintre cei mai rivali din piaţă.

4. Care este filosofia dvs. de leadership?

„Empower” (oferă putere - n.red.) este cuvântul cheie – şi o credinţă mare în motivarea echipei: dacă poţi crea un spirit câştigător în calitate de „antrenor”, echipa atinge viziunea pe cont propriu. Totul ţine de susţinerea tuturor membrilor echipei şi de a te asigura că se simt confortabil să ia decizii în numele businessului – dacă totul (la nivel de decizii - n.red.) trebuie să treacă prin CEO, totul va încetini.

5. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la un angajat?

Chibzuinţa – am ascultat sute de interviuri cu oameni care pot face orice, dar cei care sunt capabili să reflecteze asupra întrebărilor şi să găsească soluţia problemei treptat câştigă mereu, în viziunea mea.

6.  Care este sfatul dvs. pentru un tânăr manager?

Relaxează-te! Este OK dacă lucrurile nu sunt decise într-o secundă – eu am fost cu siguranţă mult mai nerăbdător ca astăzi – iar odată cu vârsta probabil că vin şi mai multe momente de reflecţie – dar eul meu mai tânăr era incredibil de grăbit, ceea ce a condus înspre mai multe decizii proaste decât bune – aceasta se leagă de chibzuinţa pe care o caut în oameni astăzi.

7. Cum arată agenda dvs. zilnică?

Încerc să îmi împart agenda în trei bucăţi – strategie, proiecte şi clienţi în egală măsură şi pentru fiecare dintre acestea petrec circa 40% din timp implicându-mă şi în  aspecte externe  – astfel încât să evit să mă axez doar pe intern.

8. Credeţi în echilibrul dintre viaţa personală şi viaţa profesională?

Trebuie să crezi – am o familie minunată, fără care nu aş fi cine sunt astăzi, nu poţi să fii doar „la muncă” – combin asta cu sportul pentru a crea propriul meu spaţiu şi asta este ceea ce construieşte un executiv – nu poţi să fii la muncă tot timpul.

9. Care sunt hobbyurile dvs. principale şi cum te ajută acestea în carieră?

Fac ciclism şi alerg – în tinereţe jucam baschet şi fotbal. În prezent, alergatul şi ciclismul reprezintă locul unde mă duc astfel încât să nu mă gândesc la stresul muncii – este un loc liniştit unde poţi să îţi concentrezi energia pe ceva total diferit. În timp ce m-am dezvoltat, baschetul în special m-a învăţat multe despre lucruri fundamentale şi despre echipe – pe care le folosesc şi azi în business – să conduci o echipă spre câştig pe baza unui joc solid şi structurat şi întotdeauna să fii excepţional la aspect de bază astfel ca atunci când lovitura dură vine, să o poţi executa chiar şi pe aceasta.

10. Unde vă vedeţi cariera în viitor?

LMS365 reprezintă în continuare o călătorie lungă pentru mine – cred că pe termen lung sper să pot sfătui tinere talente cu puţin din experienţa mea din cadrul unor consilii consultative – vreau să fiu relevant în transmiterea acesteia mai departe. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Leadership,
lider global,
Rasmus Holst,
LMS365

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.