Viitorul în industria auto: totul sună electric

Autor: Bogdan Alecu Postat la 20 august 2013 1562 afişări

Viitorul automobilului, în acest moment cel puţin, pare a fi unul electric, indiferent dacă este de lux sau din zona democratică a automobilismului. A venit rândul BMW să afirme acelaşi lucru şi să intre pe o piaţă dificilă, dar de cursă lungă.

Cuvinte şi expresii precum „următoarea generaţie a segmentului premium", „cel care schimbă regulile jocului" sau „mobilitate vizionară" au reprezentat principalul mesaj al executivilor de la BMW în momentul lansării noului i3, un automobil compact, de oraş, cu motor electric, primul de acest gen lansat vreodată de constructorul german.

Pentru nicio altă maşină BMW nu a demarat o atât de amplă campanie de comunicare cum a fost în cazul lui i3, compania prezentând pas cu pas maşina, începând cu primele schiţe din urmă cu câţiva ani, apoi alături de prima bucată din caroseria realizată din CFRP sau plastic ransforsat cu fibră de carbon, după care au urmat primele imagini-spion, pentru ca la sfârşitul lunii trecute BMW să prezinte simultan în Londra, New York şi Shanghai noul i3, automobilul destinat megametropolelor - în viziunea celor de la BMW -, oraşe cu milioane sau zeci de milioane de locuitori unde sunt necesare automobile cât mai puţin poluante.

Dacă în prezent circa 50% din populaţia globului trăieşte în mediul urban, până în 2050 se va ajunge la un procent de 70% potrivit datelor citate de BMW, ceea ce înseamnă că în multe oraşe din lume populaţia va continua să crească, odată cu poluarea şi traficul. Din acest motiv, cei de la BMW spun că odată cu lansarea lui i3 au lansat şi un sistem de navigaţie care nu propune doar un traseu prin oraş la destinaţie, ci unul conectat la infrastructură care poate propune inclusiv soluţii intermodale, de la găsirea unui loc de parcare la recomandarea unui tren sau autobuz.

În opinia lui Ian Robertson, membru în consiliul de administraţie al BMW Group şi responsabil de vânzări şi marketing, ceea ce a însemnat telefonia mobilă pentru comunicaţii reprezintă maşina electrică pentru industria auto în acest moment.

„Schimbările mari încep încet. În urmă cu 100 de ani aveam telefoane fixe, după care au urmat cele mobile care au revoluţionat comunicaţiile şi au adus noi oportunităţi de afaceri. Automobilul a împlinit de curând 130 de ani, iar anul acesta se va schimba„, a spus Ian Robertson. În ceea ce priveşte potenţialul de creştere, executivul a dat exemplul pieţei mondiale a maşinilor electrice, care a crescut de aproape 22 de ori în ultimii zece ani, de la 7.000 la peste 160.000 anul trecut.

Pentru început, i3 va fi disponibil în peste 500 din cei 3.000 de dealeri BMW la nivel mondial, aceştia regăsindu-se în sau aproape de marile aglomeraţii urbane.

„Pe lângă clienţii de BMW, cu noul i3 vom atrage mulţi clienţi care nu au mai avut un BMW până acum. Din acest motiv am ales ca i3 să poată fi achiziţionat printr-o multitudine de soluţii, dintr-un centru auto, call-center sau online din lumea digitală, iar pentru că i3 este conceput, ca orice BMW, pentru a fi condus, vom atrage şi clienţii tradiţionali ai mărcii„, a spus Ian Robertson.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/viitorul-in-industria-auto-totul-suna-electric-11261350
11261350
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.