Salonul Auto de la Paris 2024: inovaţii şi premiere mondiale

Autor: Bogdan Alecu Postat la 25 octombrie 2024 73 afişări

Peste 150.000 de vizitatori au admirat cele 48 de branduri şi zeci de premiere europene şi mondiale, în cadrul ediţiei recente a Salonului Auto de la Paris, printre care Dacia Bigster şi Renault 4.

Salonul Auto de la Paris şi-a deschis porţile pentru o ediţie memorabilă în 2024, aşteptând peste 150.000 de vizitatori să exploreze 48 de branduri şi să descopere zeci de lansări europene şi mondiale. Printre acestea, se numără Dacia Bigster şi Renault 4, modele care captează atenţia publicului şi demonstrează inovaţia auto continuă. Această ediţie marchează şi o prezenţă semnificativă a brandurilor din China, care reprezintă aproape jumătate din expozanţi. Constructorii chinezi îşi intensifică eforturile de a câştiga teren pe piaţa europeană, aducând modele noi şi inovatoare. Comparativ cu ediţia din 2022, ediţia de anul acesta demonstrează o creştere impresionantă de 50%, reflectând un reviriment puternic după restricţiile pandemice. Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, a subliniat importanţa acestei ediţii: „Parisul a revenit în forţă în 2024. Suntem mândri să prezentăm cele mai bune modele din ultimii 30 de ani, inclusiv noutăţi de la Renault, Dacia şi Alpine”.

Ediţia din 2024 este marcată de lansarea Dacia Bigster, primul SUV compact al mărcii, preconizat a intra în producţie la Mioveni în 2025, şi de prezentarea Renault 4 E-Tech, un crossover promiţător. Printre conceptele remarcabile se numără Renault Twingo şi Volkswagen Tayron. Pe lângă inovaţiile europene, lansările chineze de la Paris includ versiunea electrică a Sealion 7 de la BYD şi SUV-ul compact B10 de la Leapmotor. Aceste mărci şi-au extins considerabil prezenţa faţă de ediţia precedentă, reflectând ambiţiile lor pe piaţa auto europeană. Alături de aceştia, alţi giganţi auto precum Alpine, Audi, BMW, Cadillac şi Ford (cu noul Capri) şi-au etalat inovaţiile la Paris. Notabilă este şi revenirea Tesla după şase ani, cu prezentarea mult aşteptatului Cybertruck. Expoziţia pune un accent deosebit pe vehiculele electrice, modelele cu sistem fuel cell şi conceptele futuriste. Renault a dezvăluit conceptul Embleme, un crossover cu tehnologie fuel cell şi o baterie de 40 kWh, prefigurând trendurile viitoare. De asemenea, Twingo Concept, cu un preţ estimat sub 20.000 de euro, va fi lansat pe piaţă în 2026, promiţând să redefinească accesibilitatea în segmentul său.  

1. Renault 4

Renault 4 E-Tech continuă seria de modele retro electrice lansate de Renault şi îi urmează lui Renault 5. Noul model vine du două tipuri de baterii, de 40 sau 50 kWh şi două motoare electrice, de 110 sau 90 kW. Maşina are 4,1 metri lungime, fiind cu 12 cm mai scurtă decât Renault 5.

2. Renault Embleme

Crossoverul Renault Embleme anunţă strategia viitoare a francezilor de a completa gama în viitor cu motorizări electrice care dispun de sistem fuel cell pentru a produce energie electrică utilizând hidrogenul. Alături de bateria de 40 kWh care îi asigură o autonomie de 300 km, cu un plin de hidrogen se mai adaugă 700 km autonomie, depăşind 1.100 km autonomie totală.

3. MINI John Cooper Works Electric

Pentru prima dată, MINI prezintă două modele John Cooper Works electrice. MINI John Cooper Works Electric şi MINI John Cooper Works Aceman vin cu 258 CP. MINI 3 uşi sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,9 secunde, în timp ce MINI John Cooper Works Aceman accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde. Ambele modele au o viteză maximă de 200 km/h şi un cuplu maxim al sistemului de 350 Nm. Bateriile de înaltă tensiune, fiecare cu un conţinut brut de energie de 54,2 kWh, oferă o autonomie în ciclul de testare WLTP de până la 371 de kilometri pentru MINI John Cooper Works Electric, respectiv de până la 355 de kilometri pentru MINI John Cooper Works Aceman. Sportivitatea modelelor electrice MINI a fost probată de un proiect pionierat românesc în motorsport – Racing MIMI.

4. Alfa Romeo Junior Ibida Speciale & 33 Stradale

Alfa Romeo revine la Salonul Auto de la Paris cu gama sa completă şi cu trei avanpremiere. În centrul atenţiei se află premiera internaţională a noului Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale de 136 CP. În centrul standului este iconicul 33 Stradale, automobilul creat la comandă şi produs în doar 33 de unităţi, care îşi asumă rolul de manifest al mărcii italiene.

5. Leapmotor

Chinezii de la Leapmotor, partener al Stellantis, au venit la Paris cu B10, primul SUV compact al mărcii. Pe lângă acesta, Leapmotor a prezentat şi alte modele cheie din portofoliul său, inclusiv C16, un D-SUV dotat cu o platformă pe carbură de siliciu la 800V, proiectat pentru încărcare rapidă, şi T03, principalul concurent al lui Dacia Spring.

6. Dacia Bigster

Bigster rescrie felul în care Dacia vede industria auto şi pentru prima dată în istorie, un model produs sub brand românesc este la fel de bine echipat ca un model Renault.Sisteme de propulsie de până la 155 CP, tracţiune integrală dar şi plafon panoramic sau hayon electric pentru portbagaj sunt doar câteva elemente care fac din Bigster cel mai bine totat automobil produs vreodată de Dacia. Lista este completată de scaunul pentru şofer cu reglaje electrice, echipament multimedia cu 6 difuzoare şi sistem de sunet Arkamys 3D şi bancheta spate fracţionabilă 40/20/40 care permite transportarea unor obiecte lungi chiar atunci când sunt 4 persoane la bord, iar cotiera nu doar că îşi face apariţia, ci poate fi utilizată drept rucsac în călătorii.

7. Volkswagen Tayron

Tayron este al doilea cel mai mare SUV Volkswagen din Europa, după Touareg. Vine cu cinci sau opţional şapte locuri şi o masă maximă tractabilă mare, de până la 2,5 tone. Sistemul hibrid plug-in eHybrid permite deplasări cotidiene, cu o autonomie electrică de peste 100 km.

8. Alpine A390 Beta

Alpine, brandul sportiv al grupului Renault, a venit la Paris cu conceptul A390_β. Această lansare marchează începutul celei de-a doua faze a Alpine Dream Garage.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.