Evoluţia pieţei auto în 2014, învăluită în mister

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 decembrie 2013 872 afişări

Evoluţia pieţei auto în 2014 păstrează o aură de mister. Dacă în anii anteriori cei mai mulţi dealeri şi importatori se grăbeau pe final de an să anunţe estimări pentru anul următor, acum toată lumea este reţinută.

MODIFICAREA TAXEI DE POLUARE ŞI TRANSFORMAREA ACESTEIA ÎN TIMBRU DE MEDIU, limitarea deductibilitaţii şi intrările masive de maşini la mâna a doua sunt doar o parte dintre factorii care au tras în jos vânzările de automobile noi şi în 2013, al şaselea consecutiv de scăderi. „Rezultatele pieţei auto locale din acest an au fost influenţate de legislaţia României şi de politicile fiscale. Limitarea deductibilităţii costurilor şi a TVA-ului a avut o influenţă puternică asupra vânzărilor de maşini către persoane juridice, care în acest moment reprezintă 80% din piaţă„, este de părere Alexander Milanov, directorul general al BMW Group România. Cel mai dezbătut subiect din acest an a fost modificarea taxei de poluare în timbru de mediu, ce a redus puternic taxa pentru înmatriculările de maşini vechi încurajând practic importul de rable.

Pe de altă parte, încă de la începutul anului taxa, indiferent de formă, a fost aplicată şi la prima tranzacţie cu maşini pentru care nu s-a plătit nicio taxă de primă înmatriculare. În această categorie au intrat atât maşinile înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi cele din 2009, când automobilele cu motoare sub 2,0 litri au fost scutite de la plată.

NOUL SISTEM DE TAXARE A ADUS MAI MULTĂ BIROCRAŢIE, CARE A CRESCUT DIFICULTATEA PROCESULUI DE A VINDE O MAŞINĂ LA MÂNA A DOUA ATÂT DE MULT ÎNCÂT INDIRECT ACEST PROCES A AFECTAT IMPLICIT VÂNZĂRILE DE MAŞINI NOI. În plus, introducerea unei noi taxe pentru maşinile cu motoare de peste 3,0 litri a contribuit şi mai mult la crearea unui climat de nesiguranţă care a descurajat achiziţia de maşini noi„, a spus Milanov. El a subliniat că „s-a putut observa în special din partea persoanelor fizice tendinţa de a amâna achiziţia unei maşini noi„.

În aceste condiţii, înmatricularile BMW au scăzut cu aproape 22% în primele 11 luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la peste 1.500 de maşini. Tot pe segmentul premium şi în aceeaşi perioadă Audi a scăzut cu 23%, la 1.300 de maşini vândute. Singurul brand pe acest segment a fost Mercedes-Benz, care a urcat cu 14% la peste 1.700 de maşini. „Volumele de vânzări realizate de BMW Group România în 2013 au fost sub cele din 2012. Pentru întregul an în curs estimăm o scădere de până la 25%„, a spus Milanov.

PENTRU 2014, MIZA JUCĂTORILOR DIN AUTO O REPREZINTĂ STABILITATEA PIEŢEI, în condiţiile în care reţeaua actuală este construită în mare parte între anii 2006 şi 2008 pentru un volum de aproape 250.000 de maşini anual, adică de aproape cinci ori mai mare ca în prezent. „Aşteptăm o stabilizare a pieţei, deşi nu ştim încă dacă a fost deja atins punctul minim. Vedem posibilitatea unei creşteri mici în ultima parte a anului viitor, mai ales dacă luăm în calcul evoluţia mărcilor noastre şi pe celelalte pieţe din Europa„, a subliniat şeful BMW Group România.

Piaţa din acest an a fost împărţită în două, potrivit directorului Opel pentru România, înainte şi după intrarea în funcţiune a programului Rabla.

„Prima jumătate a anului a însemnat un declin al pieţei şi o scădere destul de abruptă. Pe de altă parte, este primul an când programul Remat a început atât de târziu, iar el a produs efecte doar din a doua jumătate a anului. Practic, ce s-a întâmplat cu Rematul din acest an a fost că a produs aşteptări din partea clientului român. Această aşteptare a fost latentă în primele şase luni şi s-a contabilizat în rezultatele din a doua jumătate a acestui an„, a spus Cristian Milea, country manager Opel pentru România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

/analize/transporturi/evolutia-pietei-auto-in-2014-invaluita-in-mister-11795345
11795345
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.