Cu maşina verde în cel mai verde oraş european

Autor: Razvan Muresan Postat la 20 septembrie 2012 33 afişări

Danemarca s-a hotărât la începutul anilor ‘70 să devină liderul mondial în lupta cu încălzirea globală, iar grupul german Daimler lansează la 40 de ani distanţă un autovehicul comercial prietenos cu mediul tocmai în capitala daneză, cu un obiectiv clar: în 2015 unul din 20 de autovehicule comerciale mici ar trebui să aibă steaua cu trei colţuri.

Cu maşina verde în cel mai verde oraş european

"De douăzeci de ani îmi doream maşina asta, iar clienţii mă tot între-bau când va apărea." Răspunsul la întrebarea din partea presei - De ce abia acum? - îi aparţine lui Steffen Lucas, directorul de vânzări al Mercedes-Benz Vans, care face trimitere la lipsa din portofoliul nemţilor a unui vehicul comercial mic, menit să vină în completarea suratelor mai mari Vito şi Viano. Firme precum cele de livrări pizza, florării sau companii de curierat se deplasează în cea mai mare parte în mediul urban, iar străzile înguste, traficul aglomerat şi normele tot mai exigente legate de protecţia mediului au făcut ca francezii de la Renault şi Peugeot, dar şi italienii de la Fiat să vândă sute de mii de astfel de vehicule anual pe piaţa europeană.

Maşina va fi construită pe platforma Renault din uzinele din Franţa, în urma unui parteneriat semnat între cele două companii, urmând ca în aval departamentele de marketing şi vânzări să urmeze strategii separate pentru a aduce maşinile în piaţă. Prea multe despre acordul franco-german nu se ştiu, însă cuvinetele lui Lucas la adresa colegilor de la Renault vorbesc de la sine: "Partenerul nostru nu este oricine. Este inventatorul acestei clase de maşini, nimeni nu a fost mai de succes până acum în acest sector şi e o companie cu multă experienţă". Avantajul grupului cu sediul la Stuttgart în comparaţie cu ai săi concurenţi constă în rezultatele financiare din anul precedent şi semnele bune de la jumătatea anului că reţeta s-ar putea repeta.

Cifra de afaceri de 9,17 miliarde de euro şi profitul de 835 de milioane, ambele la un nivel record, în condiţiile în care francezii şi italienii caută soluţii să scape de faliment, le conferă un avantaj pe o piaţă pe care o cunosc puţin. Ce-i drept, după cum susţin oficialii, o plajă importantă de potenţiali clienţi o vor constitui şi proprietarii de flote comerciale achiziţionate de la Merdeces, graţie fiabilităţii modelelor Vito şi Viano. Mediul economic este însă suficient de volatil, dat fiind că, după primul semestru, înmatriculările de vehicule comerciale de talie medie şi mare au scăzut cu până la 6%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În acest context, Mercedes a vândut 120.000 de unităţi, în linie cu rezultatele din 2011, a crescut veniturile cu 7%, până la 4,5 miliarde de euro, cu un profit de 365 milioane de euro. Iar în tabloul nefericit al zonei euro, vehiculele comerciale sunt printre puţinele veşti bune, industria prognozând o creştere anuală de 2% în Europa şi de patru procente la nivel global între 2010 şi 2020.

Nu e mult, dar e sigur, iar orice plus devine rapid o ţintă pentru care producătorii sunt dispuşi să concureze. Iar strategia "Mercedes-Benz goes global" (Mercedes Benz se extinde global - n.r.) se structurează pe trei piloni: lărgirea portofoliului şi continuarea ofensivei în aria inovaţiilor tehnologice - modelul Vito E-Cell alimentat "verde" e unul dintre dovezi; accesul în pieţele cu potenţial ridicat de creştere - "poate că SUA nu e tărâmul oportunităţilor nelimitate, dar oferă fără îndoială oportunităţi" - precum America de Nord, unde nemţii au bifat o creştere de 72% în 2011 şi de 26% în primul semestru; la acest capitol, spre deosebire de companiile de pe piaţa românească, Mercedes a înţeles noua realitate a crizei mondiale, în care Go West a devenit Go East - modelul Spinter va fi fabricat în Rusia, în cooperare cu GAZ, din 2013, potrivit datelor anunţate recent; al treilea pilon vrea să fie cel al identificării de nou potenţial în pieţele tradiţionale, de aici noul model Citan.

Lupta se va da pentru o felie de 700.000 de vehicule pe an, cât e volumul pieţei europene, creşterea bazându-se pe tendinţele clare de urbanizare constatate la nivel global, dar şi pe restricţiile impuse de autorităţi pentru a reduce poluarea din metropole. Costul total al întreţinerii se vrea a fi cartea pe care mizează departamentele de marketing şi vânzări pentru a pune preţul de listă în planul al doilea şi a scoate în faţă amortizarea rapidă a investiţiei. Consumul de puţin peste patru litri la suta de kilometri şi emisiile scăzute de dioxid de carbon, dar şi fiabilitatea crescută sunt atuurile cu care Citan vrea să atragă clienţii modelelor mai ieftine Doblo, Partner, Berlingo sau Caddy.

Dincolo de lansarea noului model, o lecţie importantă reieşită din atenţia pe care o acordă constructorii vehiculelor comerciale de talie mică, mâna dreaptă a antreprenorilor, este aceea că, dacă cineva poate aduce din nou plusurile de altădată din economie, nu multinaţionalele

o vor face, ci întreprinderile mici şi dinamice.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
maşina verde,
oraş european
/analize/transporturi/cu-masina-verde-in-cel-mai-verde-oras-european-10099250
10099250
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Femeile declară: astea sunt „poziţiile ideale” în maşină! Femeile declară: astea sunt „poziţiile ideale” în maşină!
I-au furat roțile înainte să fie lansată. Masina asta e prea frumoasă pentru a circula pe șosea!
A modificat un LOGAN și acum conduce o mașină de 300 CP. Ce a schimbat la mașină
Descopera.ro
IMAGINI video care par ireale. Cum se lucrează ACUM în China la spitalul care va fi gata în numai TREI ZILE şi care va trata coronavirusurile IMAGINI video care par ireale. Cum se lucrează ACUM în China la spitalul care va fi gata în numai TREI ZILE şi care va trata coronavirusurile
S-a AFLAT cine a transmis CORONAVIRUSUL care UCIDE oamenii pe capete. A ajuns deja în UE
Vodă Cuza, DESTRĂBĂLATUL. I-a adus plocon soţiei Elena doi copii făcuţi cu o frumoasă văduvă
Go4it.ro
Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă Cât costă acum primul iPhone din 2007? Poate să ajungă la un preţ mai mare decât o maşină nouă
Câţi bani îţi oferă Uber dacă te afli într-o maşină iar şoferul te-a dus mult prea repede la destinaţie
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.