CR-Z sau cum incearca Honda sa inventeze segmentul hibridelor sportive

Postat la 02 august 2010 15 afişări

Cu un stil ce aduce aminte de anii '90 si cu tehnologia anului 2010, japonezii de la Honda au deschis calea catre o noua categorie de masini, botezate hibride sportive. Suna ca un oximoron, dar e cat se poate de adevarat.

Primul (de fapt, singurul) hibrid cu cutie de viteze manuala din lume - acesta este elementul central al oricarei comunicari ce vizeaza Honda CR-Z, masina care ar trebui sa dovedeasca tot mai putinilor cumparatori dispusi sa isi schimbe masina ca pot imbina utilul cu placutul.

Utilul inseamna, bineinteles, beneficiile fiscale de cateva mii de euro pe care le primesc in diverse state europene cei care cumpara o masina hibrida. Nu si in Romania, unde in afara taxei zero la prima inmatriculare, cumparatorii de masini hibride nu au niciun alt fel de beneficiu. Poate doar imaginea exclusivista, comparabila cu cea a limuzinelor de superlux, avand in vedere numarul foarte redus de hibride. In cazul CR-Z, spre exemplu, o masina care costa 25.000 de euro, au fost alocate in acest an pentru Romania zece unitati.

Dar sa revin la cealalta componenta a afirmatiei de la inceput. Placutul se refera la senzatiile pe care le ofera un coupe, cutia de viteze manuala fiind, de fapt, un indicator al sportivitatii, alaturi de design.

Sportivitatea este intr-adevar elementul-cheie la aceasta masina, pentru ca odata ce am plecat la drum am uitat imediat de motoare electrice, consum de carburant sau caii-putere. Spre deosebire de masinile echipate cu motoare diesel, mai greoaie, CR-Z pare o masina foarte agila, mult mai dinamica decat ar lasa sa se vada cei 124 de cai-putere dezvoltati de cele doua motoare - pe benzina (de 1,5 litri si 114 CP) si electric (14 CP).

Daca acum faceti suma celor doua motoare si vedeti ca nu iese puterea de care scriam mai sus, nu va grabiti sa comentati pe site si sa semnalati greseala, pentru ca in acest caz, al motoarelor hibride, regulile din aritmetica functioneaza un pic diferit, deoarece puterea maxima a motoarelor este atinsa la turatii diferite.

Indiferent daca sunteti pasionati sau nu de aritmetica si insumarea cailor-putere, sigur veti fi entuziasmati de butonul sport aflat in stanga volanului, care transforma puternic personalitatea masinii care imparte aceeasi platforma cu Honda Jazz si hibridul de familie Honda Insight: motorul incepe sa raspunda mult mai prompt si primeste permanent asistenta celui electric, directia se intareste, transmisia devine la randul sau mai prompta. Sigur, nu se compara cu senzatiile oferite de un S2000 (ca sa mentionez un model Honda foarte apreciat pentru tinuta sa dinamica si pentru motorul de 240 de cai-putere), dar chiar si asa, este evident ca CR-Z dovedeste ca si un model economic poate avea o tinuta de drum buna pe viraje sau la drumuri lungi (daca pot fi numite lungi autostrazile din Romania).

Iar daca va intrebati de ce la inceputul articolului am scris ca CR-Z are un stil ce aduce aminte de anii '90, iata si explicatia: masina are la baza elemente de design ale unuia dintre cele mai de succes modele din anii '90, Honda CR-X. Acesta era un vehicul cu elemente de design

inovatoare, conceput pentru a trece de bariera celor 50 mpg (miles per gallon, care inseamna aproximativ 4,7 litri la suta de kilometri) in Statele Unite si care a demonstrat ca o masina poate fi si sportiva, si eficienta din punctul de vedere al economiei de combustibil. Legatura dintre CR-X si CR-Z este chiar mai directa de atat, pentru ca unul dintre inginerii care au lucrat la proiectarea CR-X este seful de acum al Honda, Takanobu Ito, cel care explica pe scurt conceptul din spatele CR-Z: "Vremurile s-au schimbat... dar ideea realizarii unor autovehicule care sunt antrenante in condus si care sunt si eficiente din punctul de vedere al economiei de combustibil este inca in vigoare". Simplu, nu?

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
CR-Z,
Honda,
masini,
hibride sportive

Citeşte pe comedymall.ro

/analize/transporturi/cr-z-sau-cum-incearca-honda-sa-inventeze-segmentul-hibridelor-sportive-6751698
6751698
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China Toate planurile au fost date peste cap. Criza care vine din China
Situaţia ciudată: Cel mai nou pacient bolnav de COVID-19 dă peste cap tot ce ştiam. Cum s-a putut întâmpla asta
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.