CR-Z sau cum incearca Honda sa inventeze segmentul hibridelor sportive

Postat la 02 august 2010 23 afişări

Cu un stil ce aduce aminte de anii '90 si cu tehnologia anului 2010, japonezii de la Honda au deschis calea catre o noua categorie de masini, botezate hibride sportive. Suna ca un oximoron, dar e cat se poate de adevarat.

Primul (de fapt, singurul) hibrid cu cutie de viteze manuala din lume - acesta este elementul central al oricarei comunicari ce vizeaza Honda CR-Z, masina care ar trebui sa dovedeasca tot mai putinilor cumparatori dispusi sa isi schimbe masina ca pot imbina utilul cu placutul.

Utilul inseamna, bineinteles, beneficiile fiscale de cateva mii de euro pe care le primesc in diverse state europene cei care cumpara o masina hibrida. Nu si in Romania, unde in afara taxei zero la prima inmatriculare, cumparatorii de masini hibride nu au niciun alt fel de beneficiu. Poate doar imaginea exclusivista, comparabila cu cea a limuzinelor de superlux, avand in vedere numarul foarte redus de hibride. In cazul CR-Z, spre exemplu, o masina care costa 25.000 de euro, au fost alocate in acest an pentru Romania zece unitati.

Dar sa revin la cealalta componenta a afirmatiei de la inceput. Placutul se refera la senzatiile pe care le ofera un coupe, cutia de viteze manuala fiind, de fapt, un indicator al sportivitatii, alaturi de design.

Sportivitatea este intr-adevar elementul-cheie la aceasta masina, pentru ca odata ce am plecat la drum am uitat imediat de motoare electrice, consum de carburant sau caii-putere. Spre deosebire de masinile echipate cu motoare diesel, mai greoaie, CR-Z pare o masina foarte agila, mult mai dinamica decat ar lasa sa se vada cei 124 de cai-putere dezvoltati de cele doua motoare - pe benzina (de 1,5 litri si 114 CP) si electric (14 CP).

Daca acum faceti suma celor doua motoare si vedeti ca nu iese puterea de care scriam mai sus, nu va grabiti sa comentati pe site si sa semnalati greseala, pentru ca in acest caz, al motoarelor hibride, regulile din aritmetica functioneaza un pic diferit, deoarece puterea maxima a motoarelor este atinsa la turatii diferite.

Indiferent daca sunteti pasionati sau nu de aritmetica si insumarea cailor-putere, sigur veti fi entuziasmati de butonul sport aflat in stanga volanului, care transforma puternic personalitatea masinii care imparte aceeasi platforma cu Honda Jazz si hibridul de familie Honda Insight: motorul incepe sa raspunda mult mai prompt si primeste permanent asistenta celui electric, directia se intareste, transmisia devine la randul sau mai prompta. Sigur, nu se compara cu senzatiile oferite de un S2000 (ca sa mentionez un model Honda foarte apreciat pentru tinuta sa dinamica si pentru motorul de 240 de cai-putere), dar chiar si asa, este evident ca CR-Z dovedeste ca si un model economic poate avea o tinuta de drum buna pe viraje sau la drumuri lungi (daca pot fi numite lungi autostrazile din Romania).

Iar daca va intrebati de ce la inceputul articolului am scris ca CR-Z are un stil ce aduce aminte de anii '90, iata si explicatia: masina are la baza elemente de design ale unuia dintre cele mai de succes modele din anii '90, Honda CR-X. Acesta era un vehicul cu elemente de design

inovatoare, conceput pentru a trece de bariera celor 50 mpg (miles per gallon, care inseamna aproximativ 4,7 litri la suta de kilometri) in Statele Unite si care a demonstrat ca o masina poate fi si sportiva, si eficienta din punctul de vedere al economiei de combustibil. Legatura dintre CR-X si CR-Z este chiar mai directa de atat, pentru ca unul dintre inginerii care au lucrat la proiectarea CR-X este seful de acum al Honda, Takanobu Ito, cel care explica pe scurt conceptul din spatele CR-Z: "Vremurile s-au schimbat... dar ideea realizarii unor autovehicule care sunt antrenante in condus si care sunt si eficiente din punctul de vedere al economiei de combustibil este inca in vigoare". Simplu, nu?

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
CR-Z,
Honda,
masini,
hibride sportive
/analize/transporturi/cr-z-sau-cum-incearca-honda-sa-inventeze-segmentul-hibridelor-sportive-6751698
6751698
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.