Ce a rămas la Timişoara după plecarea Carpatair

Autor: Razvan Muresan Postat la 21 august 2013 6268 afişări

Compania Carpatair, singura companie românească de linie cu capital privat, a renunţat la conceptul de hub dezvoltat în ultimul deceniu la Timişoara.

Ce a rămas la Timişoara după plecarea Carpatair

În prezent, Carpatair mai operează doar cinci zboruri de la Timişoara, către Stuttgart, Roma, Milano, Veneţia şi Cernăuţi. Compania a renunţat la cursele către Iaşi, Constanţa, Bacău, Craiova, Sibiu, Lvov, Verona, Bologna, Florenţa, Ancona, Bari, Dusseldorf şi Munchen.

"Carpatair anunţă cu succes repoziţionarea sa pe piaţă. Restructurarea flotei şi reorientarea comercială spre zboruri fără escală, operate cu aeronave mari, aduce cu sine avantaje multiple", spune Nicolae Petrov, fondatorul Carpatair. Compania deţine în prezent trei aeronave Fokker 100 şi un Boeing 737.

Dincolo de destinaţiile păstrate de Carpatair, de la Timişoara se mai poate zbura în prezent la Bucureşti, Paris, Madrid, Bologna, Dortmund, Munchen, Londra şi Barcelona, folosind cursele companiilor TAROM, Lufthansa şi Wizz Air.

Potrivit oficialilor Carpatair, problemele pentru modelul de hub de la Timişoara au început când, la sfârşitul anului 2008, conducerea aeroportului a decis să favorizeze zborurile operatorului Wizz Air, trecând la aplicarea unor politici comerciale „discriminatorii".

 „Decizia Carpatair este o consecinţă a schimbărilor din piaţa căreia compania i se adresează. Piaţa lor, formată din cetăţenii italieni prezenţi în România şi Moldova, a dispărut, iar nodul de la Timişoara nu a mai fost alimentat. Dacă aici există mijloace ilegale pentru alte companii, de ce au închis zborurile de la Constanţa, Cluj şi Kiev?", spune Iulian Daniel Idolu, directorul general al aeroportului. El adaugă că, până în 2012, Carpatair a beneficiat de cele mai mici taxe de operare, iar decizia companiei de adaptare la condiţiile pieţei este „bună„ şi nu va afecta financiar aeroportul - „veniturile vor fi în creştere în acest an".

„Aeroportul va înregistra o cădere abruptă a numărului de zboruri, de pasageri şi a cifrei de afaceri", spune Paula Ardelean, vicepreşedintele Carpatair. Faţă de anul 2011, când aeroportul înregistra 1,3 milioane de pasageri şi venituri de 46 milioane de lei, în 2013 traficul va coborî la 750.000 şi, deci, o cifră de afaceri la jumătate, reiese din calculele Carpatair.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
timisoara,
carpatair,
companie,
concept
/analize/transporturi/ce-a-ramas-la-timisoara-dupa-plecarea-carpatair-11264545
11264545
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Dezvoltatorii vor lua în vizor hotelurile vechi pentru a le demola şi pentru a dezvolta hoteluri şi blocuri noi. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.