Telecom şi banking, într-un singur loc

Postat la 01 iulie 2021 741 afişări

Orange România, liderul pieţei locale de telecom, a decis, în urmă cu 5 ani, să aducă o notă proaspătă în experienţa clienţilor companiei, prin lansarea Orange Money, o alteernativă la serviciile bancare tradiţionale. Cu ce beneficii şi funcţionalităţi vine aplicaţia?

Orange Money a fost lansat pe piaţa locală în 2016 şi a adus serviciile financiare în oferta convergentă destinată clienţilor Orange România, ofertă ce conţinea deja internet, voce şi TV. „Scopul nostru, încă de la început, a fost să le oferim utilizatorilor o alternativă la serviciile bancare tradiţionale şi, ca pas următor, să ne extindem în afara ecosistemului Orange”, spune Şerban Negrescu, Head of Product Management, Orange Money.

Cardul de credit Orange Money aduce mai multe opţiuni noi pe piaţa locală. Este primul card de cumpărături din România creat în cadrul unui grup telecom şi  este primul de pe piaţă care le oferă clienţilor libertatea de a-şi alege pachetele de beneficii. Le oferă control. Clienţii plătesc beneficiile pe care le doresc şi pe care le folosesc, fie că-şi doresc cashback instant la cumpărături ori avantaje atunci când pleacă în călătorii. Se pot răzgândi de la o lună la alta, au această flexibilitate. Nu în ultimul rând, utilizatorii au parte de o experienţă mobilă completă de card management de la înrolare până la plată. „Am adus pe piaţă un singur card, dar cu mai multe tipuri de beneficii ce pot fi configurate individual. Ne-am gândit la nevoile clienţilor, care evoluează şi se schimbă în timp, de aceea le-am oferit libertatea de a alege ce opţiuni extra vor să activeze. În aplicaţia Orange Money utilizatorii cardului de credit pot accesa pachete de beneficii care le pot aduce bani înapoi instant la cumpărături sau avantaje în călătorii. Este, de asemenea, primul card de credit din România cu oferte speciale pentru clienţii Orange.”

Fără anxietate, şi când vine vorba de finanţe

Aplicaţia Orange Money  a fost dezvoltată în trei etape, iar criteriul după care s-au ghidat reprezentanţii companiei a fost crearea unei experienţe de utilizare care să scadă din anxietatea pe care oamenii o au în utilizarea serviciilor financiare.

Prima etapă a fost cea de definire a universului digital de plăţi, un mod convenabil, simplu şi uşor de utilizare a portofelului digital. „Gradual, am dezoltat opţiunile pentru plata utilităţilor, reîncărcare a cartelelor Orange, plăţi, transferuri şi top-up al contului folosind orice card de credit sau de debit”, adaugă Şerban Negrescu. Potrivit lui, compania a devenit astfel prima instituţie financiară nebancară care a oferit IBAN-uri individuale în lei pe piaţa din România. „Astfel, clienţii Orange Money puteau primi sau trimite bani, fără taxe suplimentare, de la orice bancă. În plus, oferim posibilitatea clienţilor de a face transferuri în 16 monede diferite, fără comision, în România sau în străinătate.”

A doua etapă, ce a început chiar în ianuarie 2021, a fost deschiderea spre activitatea de creditare prin cardurile de credit Orange Money. „Ne-am dorit să extindem serviciul pentru a fi alături de clienţi atunci când au nevoie de susţinere financiară.” Lansarea cardului de credit a fost un pas important nu doar pentru portofoliul Orange Money, ci şi la nivel de piaţă, deoarece compania a introdus un produs unic cu beneficii la alegere, simplu de utilizat şi de configurat de către clienţi direct din aplicaţie. Acum, clienţii pot obţine cardul de credit 100% digital, din aplicaţie. Un ingredient important pentru succesul aplicaţiei atât în prezent, cât şi pentru etapele viitoare este integrarea constantă a serviciilor financiare cu cele telecom, pentru a oferi beneficii precum cashback instant la cumpărături, rate fără dobândă pentru plăţile la Orange, discounturi şi recompense ori puncte Thank You adiţionale atunci când se fac plăţi cu cardul de credit Orange Money în shopuri sau pe orange.ro. „Astăzi suntem mândri că oferim o soluţie digitală completă: uşor de accesat – înrolarea în aplicaţia Orange Money şi deschiderea unui cont cu un card ataşat este 100% digitală, uşor de gestionat – clienţii au libertatea de a-şi stabili limitele de securitate sau sumele maxime pentru plăţile cu cardul de credit ori de debit, transparenţă – oferim vizibilitate completă pentru toate opţiunile posibile şi costurile lor, cu cele mai înalte standarde de customer support. Clienţii au la dispoziţie inclusiv un serviciu de chat  dedicat, direct în aplicaţie, unde pot pune întrebări sau pot cere ajutor.”



Despre cea de-a treia etapă, Negrescu spune că este „cea în care ne extindem în afara universului Orange, pentru a ne duce mai departe misiunea de a schimba şi simplifica experienţele financiare digitale”.

În prezent, Orange Money are peste 270.000 de utilizatori şi peste 100.000 de carduri active. Atât baza de clienţi, cât şi numărul de tranzacţii sunt pe un trend ascendent, „iar asta ne reconfirmă că urmăm direcţia potrivită. În ultimii 2 ani am reuşit să creştem numărul de utilizatori cu 40-50% de la an la an”, susţine Negrescu. În plus, adaugă el, în 2020 oamenii au devenit mai deschişi faţă de serviiciile financiare digitale, compania atingând astfel un număr record, de 5 milioane de tranzacţii. Anul trecut s-a dublat numărul clienţilor care au comandat un card de debit ducând şi la o dublare a plăţilor cu cardul. „Ştim că oamenii sunt uneori anxioşi sau chiar copleşiţi de complexitatea serviciilor financiare. Orange Money este o alternativă digitală la nevoile financiare de zi cu zi. În doar câteva minute, un client poate deschide un cont nou, 100% digital şi poate începe să facă plăţi sau transferuri cu un card virtual de debit sau de credit”, explică Şerban Negrescu.

El spune că sunt mai multe opţiuni ce fac din cardul de credit Orange Money un produs diferit, unic pe piaţa din România şi nu numai. „Este gândit să le ofere clienţilor control, flexibilitate şi o experienţă digitală completă, de la înrolare până la plata oline ori la POS.”

Clienţii pot solicita cardul de credit direct din aplicaţia Orange Money, dar şi fizic în unul dintre cele peste 600 de magazine Orange. Procesul online este extrem de intuitiv şi durează doar câteva minute. Verificarea datelor, aprobarea liniei de credit şi semnarea documentelor se fac simplu şi rapid de pe smartphone.

Controlul banilor, la un buton distanţă

Compania şi-a dorit să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a fi mereu în controlul banilor, deoarece asta îi scapă de griji. Astfel, orice client are acces instant atât la soldul disponibil în cont, cât şi la facilitatea de creditare. În aplicaţia Orange Money, clienţii văd tranzacţiile efectuate cu cardul de credit, limita disponibilă, sumele datorate şi valoarea rambursată. Ei îşi pot seta limitele de tranzacţionare, regenera codul PIN, pot decide dacă permit plăţile pe internet sau dacă lasă activă facilitatea de retragere numerar. O multitudine de opţiuni ce prezintă produsul financiar pe înţelesul clienţilor şi le oferă control deplin pentru a-l personaliza.

Cardul de cumpărături  Orange Money se adresează clienţilor care îşi doresc o soluţie financiară digitală de creditare, personalizabilă, care să se plieze pe nevoile lor şi nu viceversa. Dacă îndeplinesc condiţiile uzuale de eligibilitate ce ţin de vârstă, venit minim şi vechime, clienţii pot deschide o linie de credit de până la 60.000 lei, în limita a maximum trei venituri lunare nete.

Grupul Orange are o experienţă extinsă în industria financiară, fiind prezent cu Orange Bank pe pieţele din Franţa şi Spania şi cu Orange Money în România şi mai multe ţări din Africa. Orange Bank este un serviciu 100% mobil, centrat pe nevoile clienţilor şi pe experienţe simple şi sigure de banking. România, spune Negrescu, este una dintre cele mai importante pieţe pentru Orange „şi vedem, inclusiv în zona de servicii financiare, foarte mult potenţial pentru dezvoltare. În continuare, la nivel local, înregistrăm una dintre cele mai scăzute rate de incluziune financiară din UE, dincolo de progresul evident făcut în ultimul an de pandemie în utilizarea serviciilor de banking digitale”.

Negrescu priveşte viitorul cu optimism. „Vedem de câţiva ani schimbări majore în sistemul bancar şi cred că transformarea va continua, însă cu o atenţie mai mare oferită experienţei clienţilor, spre deosebire de atenţia pe vânzări şi produs de până acum. Sistemul bancar va deveni, în timp, mai puţin birocratic, îi va scădea din complexitate şi din rigiditate datorită integrării unor noi tehnologii precum AI, RPA, biometrie etc.”

Când vine vorba de plăţi sau e-commerce pe bază de biometrie, el spune că autorizarea prin amprentă a devenit deja comună la momentul actual. „Faţa utilizatorului este din ce în ce mai des folosită pentru autentificare, autorizare şi chiar plată. Inteligenţa artificială ajută la crearea unui sistem de plăţi mai eficient şi mai sigur, iar această tehnologie va fi din ce în ce mai des folosită în industria financiară”, notează el.

În ceea ce priveşte industria telecom, adaugă Negrescu, IoT (internetul lucrurilor) şi 5G schimbă rapid contextul tehnologic şi oferă mai multe perpective clienţilor atunci când vine vorba de device-uri şi servicii interconectate. „Consumatorii vor căuta din ce în ce mai mult companii care să le ofere servicii integrate, convergente care să le economisească timp, bani şi efort. Aceasta este şi direcţia urmată de Orange”, încheie el.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Pentru ce se îndatorează România. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.