Teambuildingurile revin la modă după o perioadă în care relaţiile dintre colegi au fost distruse. Câţi bani investesc companiile în organizarea acestora

Autor: Andra Stroe Postat la 20 ianuarie 2023 1038 afişări

Teambuildingurile revin la modă după o perioadă în care relaţiile dintre colegi au fost distruse. Câţi bani investesc companiile în organizarea acestora

În paralel cu schimbările majore prin care companiile au trecut în anii pandemici, dintre care poate cea mai evidentă este adoptarea muncii remote, o altă zonă care a suferit transformări este cea a consolidării echipelor. După o pauză adusă de pandemie, în care teambuildingurile au fost înlocuite de întâlniri pe Zoom, companiile au început să organizeze din nou activităţi de această natură. Ce bugete alocă şi care sunt cele mai extravagante destinaţii alese de organizaţiile locale?

„Cel mai scump teambuilding pe care l-am organizat a fost o croazieră în Grecia pentru 30 de angajaţi din echipa de vânzări a unei companii: 30 de persoane, 5 zile, cu un cost de 100.000 de euro. Iar cel mai dinamic teambuilding a avut loc într-o zonă cu tradiţie în Italia pentru producerea uleiului de masline, pe drumul uleiului de măsline, unde participanţii au cules măsline şi au învăţat timp de trei zile diverse tehnici de presare a uleiului”, povesteşte Roxana Ilinca, General Manager, TMC Group, o companie cu acţionariat 100% românesc, care oferă servicii integrate de organizare de evenimente corporate şi călătorii de business personalizate, cu peste 1.300 de evenimente organizate la activ.

De-a lungul celor 15 ani de activitate, compania a organizat teambuildinguri în destinaţii precum: România, Grecia, Austria, Croaţia, Franţa, Italia, Dubai şi Spania. În România, TMC Group organizează teambuildinguri în zona montană, pe litoral, Deltă sau în castele cu tradiţie, iar ca activităţi, ateliere de turtă dulce sau Kürtőskalács, printre altele. Numărul mediu de zile în ţară este de două zile, iar extern, 3 nopţi/4 zile.

Deşi extern Bulgaria şi Grecia sunt cele mai căutate destinaţii, alte opţiuni alese de companii pentru teambuildingurile în afara ţării sunt zonele viticole din Italia, în Toscana şi Valpolicella. Franţa se află, de asemenea, la mare căutare, cu degustări de şampanie la cramele cu tradiţie din regiunea Champagne, includiv în Reims, cu faimoasele crame Moët Chandon, iar pentru vinuri atracţiile principale sunt reprezentate de Bordeaux, Bourgogne, Valea Ronului (Chateauneuf- Du- Pape). Potrivit antreprenoarei, costul unui astfel de teambuilding pentru 30-50 de persoane, timp de trei nopţi, cu degustările, cazări, bilete de avion şi experienţe incluse costă, în medie, 350 de euro/persoană. În România, pe de altă parte, un teambuilding cu 50 de angajaţi, cazare şi experienţe, activităţi şi toate mesele incluse începe de la 100 de euro/persoană, dar în medie, pe plan local, pentru 2 nopţi de cazare pentru 50 de angajaţi se alocă un buget pentru teambuilding de la 10.000 de euro în funcţie de tipul serviciilor oferite, dinamica şi perioada solicitată. Destinaţiile locale sunt dintre cele mai variate. „Un plus important este că noi, prin experienţa celor peste 15 ani în domeniu a echipei, cunoaştem foarte bine locurile din ţară. Facem site inspection periodic pentru a vedea ce s-a îmbunătăţit la fiecare locaţie sau inspectăm locaţii noi. Este important să îi prezinţi clientului de la început avantajele şi dezavantajele fiecărei locaţii. Dacă evenimentele sunt internaţionale, în prima etapă lucrăm cu partenerii noştri locali din ţara respectivă şi apoi realizăm un site inspection în locaţiile rămase pe short list pentru a prezenta clientului exact plusurile şi minusurile fiecărei locaţii inspectate.”

În ceea ce priveşte pregătirea anterioară, ea spune că sunt evenimente pentru care se începe pregătirea lor cu minim un an înainte. „Dacă vorbim de evenimentele complexe care trebuie anunţate din timp, îţi trebuie minimum opt luni – biletele de avion cumpărate din timp, rezervarea camerelor de hotel, dar cel mai important, rezervarea sălilor de conferinţă şi a spaţiilor unde îşi desfăşoară activităţile. După care urmează integrarea logistică a furnizorilor şi dezvoltarea conceptului.” La capitolul solicitări deosebite spune că a avut, de pildă, teambuildinguri pe ambarcaţiuni private câteva zile, tocmai pentru ca participanţii să desfăşoare cât mai multe activităţi împreună, dar şi să îşi dezvolte aptitudinile sportive şi lucrul în echipă – diving profesionist, surf, canotaj. Înainte de criza COVID, antreprenoarea povesteşte că aceste servicii erau solicitate extrem de des de către companii, mai ales în perioadele dedicate evenimentelor corporate – martie-iunie şi septembrie-decembrie, când se organizau câteva zeci de teambuildinguri în fiecare lună. În 2022 însă, susţine că unele companii nu au avut bugetate de la începutul anului acest tip de serviciu, în timp ce altele nu au mai avut resursele financiare sau umane. „Clienţii au rămas aceiaşi, nevoile lor s-au schimbat. 70% dintre clienţi/solicitări au revenit, 30% nu au avut buget pentru investiţii sau nu au bugetat pentru 2022, prin urmare le vor relua în 2023. Acestora li s-au adăugat noii clienţi.”

Urmărește Business Magazin

Urmează ZF Power Summit 2023

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.