CSR 2021: In a Relationship

Postat la 02 decembrie 2021 49 afişări

CSR 2021: In a Relationship

Avon România

Motivaţie: Proiectul „In a Relationship” face parte din „Campania Respectului”, iniţiativa Avon de luptă împotriva violenţei domestice şi dedicat adolescenţilor din România. „Misiunea proiectului este să facem liceenii mai conştienţi privind abuzurile potenţiale în cuplu şi să prevenim violenţa din timpul liceului, sâmburele violenţei domestice de mai târziu. Prin violenţă înţelegem abuzuri fizice, emoţionale, psihologice, sexuale şi cibernetice (online)”, explică reprezentanţii companiei.

Descrierea proiectului: „In a Relationship” pune accentul pe un aspect delicat şi sensibil al vieţii adolescenţilor din timpul liceului: primele relaţii de dragoste – ce le face să funcţioneze şi ce le distruge. Pentru a fi relevant pentru ei, Avon a cocreat proiectul alături de tineri, de la metodologie, până la grafică şi comunicare.  În 2016 a avut loc cercetarea „In a Relationship”, la care au participat 1.400 de adolescenţi din 80 de oraşe din România. Avon a aflat ce le face să funcţioneze şi ce le distruge relaţiile, şi cum, prin prisma primelor relaţii, se raportează la violenţa în cuplu. După realizarea cercetării, în 2017, timp de şase luni, trei echipe de jurnalişti au documentat fenomenul violenţei în cuplurile de adolescenţi şi au rezultat trei materiale pe trei teme conexe violenţei: revenge porn, violenţă fizică, control. În urma acestor materiale, dar şi a cercetării, scopul a fost de a identifica nevoia principală a adolescenţilor: educarea în ceea ce priveşte relaţiile şi purtarea unei conversaţii deschise cu specialişti care să vorbească pe limba lor. Astfel, în 2018, au luat naştere atelierele „In a Relationship”. Primul pas a fost făcut în primăvara lui 2018, prin conceperea unui test de relaţie pentru tinerii aflaţi la început de drum cu experienţa de cuplu. La finalul testului, rezultatele obţinute spun mai multe despre comunicarea în cuplu, inteligenţa emoţională a relaţiei şi despre cum poate fi îmbunătăţită cu mai mult respect. Componenta offline a campaniei a fost atelierul „In a Relationship”, organizat într-un format modular, pe o durată de trei ore, pentru grupe de 15-20 de adolescenţi. Atelierele „In a Relationship” au avut loc în licee în timpul anului şcolar, dar au fost realizate ca parte din seria de parteneriate cu diverse organizaţii: Tiff, Neversea, Untold, Ideo Ideis, Festivalul de film pentru adolescenţi SUPER, Festivalul Pelicam, Filit Iaşi, Street Delivery. În 2019 a luat naştere cartea „In a Relationship”, „Relaţiile adolescenţilor din România şi ce spun ele despre noi”, care regrupează în 120 de pagini rezultatele primilor trei ani ai proiectului dedicat adolescenţilor, dar, de data aceasta, vizând adulţii din vieţile lor: părinţi, profesori, educatori. 2020 a fost anul în care proiectul „In a Relationship” s-a concentrat pe a fi prezent în online şi a oferi susţinere celor două categorii de persoane pe care le vizează în mod direct: adolescenţii şi adulţii, în principal părinţii. A luat naştere un grup de Facebook, „In a distant relationship”, care a oferit sprijin emoţional adolescenţilor pe timp de izolare.

Rezultate: Adulţii au manifestat foarte mult interes pentru proiect până acum şi şi-au exprimat nevoia de a avea date concrete (interes pentru cercetare), dar şi metode de comunicare şi de soluţionare a diferitelor probleme cu care se pot confrunta adolescenţii. Peste 20.000 de adolescenţi din România şi-au făcut testul de relaţie care i-a ajutat să-şi conştientizeze mai bine atitudinea în relaţii. Atelierele „In a relationship” au ajuns la aproximativ 3.000 de adolescenţi. Gândit ca un safe space pentru adolescenţi, grupul de Facebook „In a distant relationship” a ajuns la 500 de membri, iar Silvia Guţă, psihoterapeutul proiectului, a abordat diverse teme de discuţie cu adolescenţii: relaţia la distanţă, şcoala din camera ta, cum rezişti izolării, cum îţi păstrezi creativitatea şi sănătatea mintală. Au fost concepute şi un newsletter bilunar pentru al doilea grup ţintă – părinţii, care a ajuns, până în prezent, la numărul 25, cât şi o rubrică săptămânală într-un cotidian local, realizată de Silvia Guţă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.