O tânără de 26 de ani şi-a făcut o afacere care îi învaţă pe cursanţi să devină barmani şi le găseşte job după

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 03 martie 2015 52010 afişări

O tânără de 26 de ani şi-a făcut o afacere care îi învaţă pe cursanţi să devină barmani şi le găseşte job după

Corina Alexandrescu, o tânără de 26 de ani născută şi crescută în Bucureşti, a pus bazele unei afaceri inedite: oferă cursuri de bartending şi îi ajută apoi pe absolvenţi să îşi găsească loc de muncă. Toate acestea, spune tânăra, cu intenţia de a-i învăţa pe români că băutura trebuie şi savurată, nu doar consumată.

"Prima oară am muncit la 18 ani, pentru că nu mai voiam să îi mai cer mamei bani de fiecare dată când plecam la mare. Mi-am falsificat un CV, pot să spun acest lucru pentru că angajatorul a aflat până la urmă“, spune tânăra zâmbind. „Am lucrat ca ospătăriţă în zona de nord a Bucureştiului. Acolo am făcut primii mei bani.“

Pasiunea pentru bartending o are din urmă cu cinci ani, atunci când a învăţat ce înseamnă să combini diverse băuturi. „Am făcut un curs de barman în 2009 şi atunci mi-am dat seama că îmi place mai mult să lucrez în spatele barului decât să servesc.“

Unul dintre motivele care au stat la baza acestui business, spune Corina Alexandrescu, este că românii nu ştiu să consume alcool. „Cultura înseamnă să bei şi să te simţi bine având grijă la ceea ce consumi. Totul pleacă de la barmani, pentru că ei trebuie să explice de unde provine băutura şi cum se consumă, ei trebuie să facă recomandări clientului.“

Qube Bartending Agency este un proiect la care tânăra se gândeşte de multă vreme. După câteva încercări de a porni businessul alături de prieteni s-a hotărât să înceapă de una singură. „Când am vrut să pornesc nu aveam niciun ban, nu aveam nici carte de muncă unde lucram, aşa că ideea unui credit ieşea din calcul.

Dar m-am gândit că pentru asta există statul român, să ne ajute, aşa că am înfiinţat firma gratuit şi am aplicat la programul de finanţare. Proiectul l-am scris singură, pentru că nu aveam cum să plătesc o firmă de consultanţă şi oricum eu ştiam cel mai bine ce înseamnă businessul acesta. Am trecut de faza de evaluare şi mi-a fost acordată o sumă de bani pe care în cele din urmă am refuzat-o, pentru că am primit mai multe condiţii care mi s-au părut inacceptabile.“

A apelat în cele din urmă la mama sa, care a contractat un credit în valoare de 2.000 de euro. Aceştia au fost banii de plecare, cu toate că timpul investit şi faptul că a scris singură proiectul au scăzut mult costurile iniţiale.

„Primele luni, dorind să reinvestesc profitul, nu mi-am permis să angajez un trainer, aşa că am predat eu cursurile. Acum avem opt traineri, dintre care unul din Anglia“, povesteşte Alexandrescu. Absolvenţii sunt apoi ajutaţi să găsească loc de muncă, acest lucru fiind mai uşor datorită relaţiei care se formează între traineri şi cursanţi. „Majoritatea celor care vin la cursuri sunt de vârsta mea, dar vorbesc cu ei de parcă ne cunoaştem de-o viaţă“, spune tânăra.

Costul pentru un curs de barman, care durează trei săptămâni, este cuprins între 270 şi 300 de euro. După ce cursurile au început să aducă tot mai mulţi clienţi, Corina Alexandrescu a decis in-trarea pe un alt segment al pieţei, cel de evenimente. Pentru a se diferenţia, Qube Bartending Agency a încercat să preia o idee lansată în Statele Unite, şi anume ceea ce tânăra numeşte un „bar mobil“. „A fost destul de greu, pentru că aveam doar câteva clipuri de pe internet din care să ne inspirăm.

Am lucrat aproape trei luni la primul bar şi continuu să investesc lunar în asta.“ Qube Bartending Agency oferă servicii de tip all inclusive: „Noi putem veni cu bar, cu generator, cu personal, practic orice e ne-voie pentru un eveniment reuşit“. Costurile sunt de 7-8 euro de persoană în sistemul open bar, sau 350 de euro în cazul în care clientul are nevoie doar de barul mobil şi de personal.

Deşi pare o piaţă cu foarte mulţi jucători, Corina Alexandrescu spune că cererea permite intrarea unor noi companii, atât timp cât acestea oferă servicii de calitate. „Pe partea de evenimente piaţa este extrem de activă şi ofertantă, atât în Bucureşti, cât şi în celelalte oraşe mari“, remarcă tânăra antreprenoare.

Anul trecut, Qube Bartending Agency a avut venituri de aproape 50.000 de euro, iar Corina Alex-andrescu speră la dublarea lor în 2015. Cât despre profit, marja se apropie de 40%, însă mare parte din acesta este reinvestit. „Ne aşteptăm la venituri mai mari pentru 2015, dar nu din zona cursurilor, pentru că preţurile vor rămâne la fel. Vom avea cu siguranţă mai multe evenimente şi sper să ajungem la venituri de 100.000 de euro.“

Qube Bartending Agency este una dintre companiile noi selectate în cadrul proiectului „Cele mai promiţătoare 
start-up-uri“, realizat de Business Magazin. În săptămânile ce urmează, veţi putea citi şi alte poveşti despre tineri antreprenori şi ideile lor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bar,
tanara,
bucuresti,
afaceri,
business
/analize/o-tanara-de-26-de-ani-si-a-facut-o-afacere-care-ii-invata-pe-cursanti-sa-devina-barmani-si-le-gaseste-job-dupa-13923034
13923034
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.