Noua colectie de umerase

Postat la 23 octombrie 2007 204 afişări

Irina Radu a vrut sa se faca actrita si, desi scena pe care joaca acum e alta, are totusi o legatura cu aceasta lume: administreaza magazine cu haine semnate de designerii vedetelor hollywoodiene. Acum trei ani a devenit unul dintre cei mai tineri manageri din fashion, preluand conducerea Solmar Grup, prin care vor veni in tara marci ca Dior sau Stella McCartney.

La 30 de ani, Irina Radu este director executiv al Solmar Grup, al treilea retailer de moda din tara, dupa Elmec Romania, importatorul Nike pe piata locala, si Azali Trading, care detine printre altele franciza pentru Zara. Ea este cea care i-a convins pe reprezentantii Christian Dior sa aduca brandul frantuzesc pe piata romaneasca din noiembrie. „Este un acord incheiat si semnat. In plus, pana la sfarsitul anului mai aducem in tara si marcile Lanvin, Stella McCartney si Marc Jacobs“, spune Radu. Toate acestea isi vor gasi locul in magazinul Victoria 46 de pe Calea Victoriei din Bucuresti, adaugandu-se altor 30 de branduri vestimentare din portofoliul Solmar.

Deschiderea in acest an a magazinului multibrand de pe Calea Victoriei, cu colectii ready-to-wear si accesorii cu marcile Roberto Cavalli, Balenciaga, Chloe, Missoni sau Baldessarini, a fost si cel mai important moment profesional al carierei de pana acum a Irinei Radu. „Posibilitatea de a lucra cu branduri de renume reprezinta nivelul superior al pietei pe care activam. Este ca si cum am fi reusit sa ne cataram pe cel mai inalt munte in cariera noastra de alpinisti“, considera Radu. Amenajarea celor 600 de metri patrati a costat compania peste un milion de euro, la care se adauga investitia in marfa - tot peste un milion de euro, pentru ca sistemul de lucru cu brandurile din Victoria 46 este diferit de cel pentru celelalte francize, spune Irina Radu: Solmar achizitioneaza si plateste partial stocul de marfa cu sase luni inainte ca el sa ajunga in magazin.

Spre comparatie, intr-un magazin monobrand, cum sunt cele prin care se vand celelalte marci din portofoliul companiei - Mango, Castro, Promod - investitia totala este cuprinsa intre 350.000 si 500.000 de euro, in functie de dimensiunea magazinului si de amplasare. Magazinul Mango din Bucuresti Mall este cel mai bun local al Solmar din punctul de vedere al traficului de clienti, potrivit lui Radu. Mai precis, Mango Mall a contribuit cu 3,1 milioane de euro (26%) la totalul vanzarilor, de 12 milioane de euro, inregistrate de Solmar anul trecut. In Plaza Romania, cel mai profitabil dintre branduri este Promod. In aproape trei ani, Promod a vandut de 4,1 milioane de euro, valoarea medie a vanzarilor pe luna fiind de 127.000 de euro. Pentru comparatie, Promod din Bucuresti Mall a adus companiei venituri de 756.000 de euro de la deschidere si pana in prezent. Din aprilie pana in iunie anul acesta, magazinele Promod din Plaza si Bucuresti Mall au facut vanzari de 1,4 milioane de euro. In procente, cresterea este de 32% in medie pe luna fata de 2006.

Irina Radu face parte din generatia tinerilor manageri a caror evolutie profesionala nu are prea mare legatura cu studiile pe care le-au facut. A terminat Facultatea de Comert-Marketing din cadrul ASE. „Eram buna la matematica si la limbi straine, asa ca am ales sa fac ceva practic si care sa imi fie de folos pe viitor.“ Imediat dupa ce si-a luat licenta s-a angajat ca asistent marketing la compania de asigurari Interamerican. Opt luni i-au fost suficiente ca sa fie promovata pe postul de director de marketing. A stat in primul post trei ani, dupa care s-a mutat la o companie greceasca de retail de fashion. Motivul plecarii: „Nu ma potriveam cu domeniul strict financiar mai deloc“. Exact cand incepuse sa-si puna semne de intrebare legat de viitorul ei profesional, a primit propunerea sa preia un mic brand de moda grecesc si sa se ocupe de managementul acestuia in Romania. I-a suras ideea si a acceptat.

Cele trei magazine pe care le avea compania elena in Bucuresti au fost primul ei contact cu retailul de fashion. Dupa trei ani, compania-mama s-a restructurat si le-a inchis. Urmatorul loc de munca a fost la Solmar Grup, detinut de compania letona Arts Group, fondata in 1999 si care numara in Rusia, Ucraina, tarile baltice si Romania peste 100 de magazine. Conform unor estimari din presa rusa, compania a avut o cifra de afaceri de circa 100 mil. dolari in 2006. Arts Group detine francize pentru branduri ca Mango (Spania), Promod (Franta), Castro (Israel), Itierre (Italia – care la randul sau detine drepturi de productie sub marci ca D&G, Versace Jeans Couture, Just Cavalli).

Irina Radu a lucrat initial pe partea de consultanta manageriala, apoi i s-a propus sa se ocupe de managementul general in Romania din 2004. „Am fost recomandata pentru acest post de o societate de consultanta partenera, cu care lucram si eu, si Solmar. Aveam deci o cunostinta comuna.“ Intre timp, si piata, si afacerile firmei au evoluat: pentru anul acesta asteapta vanzari de 20 de milioane de euro, adica de noua ori mai mult decat in 2004, iar pentru anul viitor ar urma sa ajunga la 35 de milioane de euro. In acelasi timp, numarul angajatilor a crescut de la 35 la 200, iar reteaua – la 12 magazine, din care doua in provincie (Mango in Timisoara si Promod in Constanta).

Solmar va mai deschide pana in decembrie un magazin Mango in Constanta, in City Park, si are in plan extinderea la nivel teritorial in Timisoara, cu alte branduri in afara de Mango. „Cu magazinul Mango am testat piata din provincie, iar de anul viitor ar fi momentul sa ne extindem si cu alte branduri pe care le avem in portofoliu“, spune Radu. In plus, in Baneasa Shopping City, care si-a amanat deschiderea pentru inceputul lui 2008, Solmar a inchiriat peste 2.000 de metri patrati pentru trei magazine. Marfa din Baneasa va fi asigurata de grupul Max Mara, cu care Irina Radu a semnat contracte pentru brandurile acestuia: colectia Weekend, Marina Rinaldi si Max & Co. Totodata, directorul executiv al Solmar spune ca este in prag de semnare cu alte doua marci britanice, carora nu le dezvaluie insa numele pentru ca „inca nu am pus semnaturile finale“. In fine, cum masurile XXL sunt greu de gasit pe piata, Solmar aduce in mall-ul din Baneasa haine Marina Rinaldi - un brand care se adreseaza clientelor care nu au o silueta de model. „Fiind vorba de o nisa, marile centre comerciale nu ofera haine cu masuri mari. Acesta este si motivul pentru care am initiat discutii cu branduri britanice de moda, pentru ca la ei masurile sunt altele“, spune Radu. Valoarea totala a investitiei pentru cele trei magazine se situeaza in jur de cinci milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vedete,
fashion,
,
magazine,
Solmar Grup
/analize/comert/noua-colectie-de-umerase-966006
966006
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.